Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vaste route

Discussie gestart

dordtboy

Boeken jullie als jullie op vakantie gaan een vastgestelde route met hotels die van te voren zijn gereserveerd of doen jullie net zo als wij dat jullie alleen de vlucht  en de auto.
Onze afweging om het laatste te doen is dat je nergens aan vast zit en dat je route ter allertijde kan aanpassen. Maar wat zijn jullie afwegingen.
#1 - 23-07-2005, 08:44 uur

Mrjn

Volgens mij geldt voor de meeste "regulars" op dit forum dat ze auto en vlucht regelen en een globale route en dan ter plekke hotels/motels kiezen. Veel meer vrijheid en er zijn overal goedkope hotels te vinden.
#2 - 23-07-2005, 18:12 uur

Norbert

Helemaal mee eens.
#3 - 23-07-2005, 18:51 uur

Jez

Ik ook. Ik maak wel een route, maar in de praktijk blijkt dat je wel eens eerder stopt met rijden of juist nog even verder gaat. Ik geloof dat wij de enigen zijn die niet van Las Vegas houden ( :-[ ); toen we daar aankwamen besloten we dat we er niet wilden blijven en zijn lekker verder gereden!

Ik geloof ook niet dat je meer tijd kwijt bent met zoeken naar een motel. Naar het adres van je geboekte motel moet je evengoed zoeken.
#4 - 23-07-2005, 19:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chi Sin X

Naar het adres van je geboekte motel moet je evengoed zoeken.
GPS rules ;).  Maar je verliest tijd met het zoeken naar een motel waar plek is, en dat u aanstaat, en als je dat vooraf al ongeveer weet, kan je het evengoed vooraf ook al boeken en geen risico nemen.

Ik denk dat ik 1 van de enige ben die vooraf al zijn hotels/motels geboekt heeft dan.  Vooral omdat dit de eerste reis is in de VS die we zo maken, en we willen toch alles zien wat gepland is, en als we ergens te weinig tijd voor hebben, dan zullen we achteraf terug moeten komen.  En waarschijnlijk ga ik op een aantal plekken meer tijd willen besteden, maar dan zou ik andere dingen moeten missen, en dat wil ik ook niet.  Dus het is gewoon een soort van compromis.
#5 - 24-07-2005, 02:17 uur

Vegas

Alleen vlucht en auto...lekker vrij.
#6 - 25-07-2005, 20:37 uur

Nicole

Vlucht en auto.... alleen de eerste hotel/motel overnachting boeken heeft wel voordelen. Bij de douane kreeg ik namelijk de vraag waar ik ging verblijven en het scheelt dan toch als je een adres op kan geven  ;)
#7 - 26-07-2005, 21:40 uur
Everything is bigger in Texas!

blusmuts

Ja, ik ben ook een van de weinigen die de hotels wel van te voren heeft vastgelegd. Wij zijn gewoon niet zo avontuurlijk en willen graag van te voren weten waar we naar toe gaan.

Nu konden we op ons gemak overal heenrijden en de dingen zien die we wilden zien. Misschien hadden we goedkoper uitgeweest als we ter plekke geboekt hadden, maar op sommige plaatsen had ik juist via internet een belachelijk goede deal gekregen omdat we al een jaar van tevoren geboekt hadden.

Er zitten voor- en nadelen aan, het is maar net hoe je zelf bent.
#8 - 28-07-2005, 13:18 uur

usfreak


Wij ook Alleen vlucht, auto en eerste overnachting (wij kiezen altijd voor een airport Hotel.
De rest plukken we van internet!!
Bijna elke hotel keten versturen Gratis Directory's.
Bijna elke staat verstuurd (ook gratis) een Travelguide en bij sommige staten zit ook een StateMap!
Voor veel gevallen geldt vraag ze weken/maanden van te voren aan.
#9 - 07-08-2005, 08:20 uur

PetraVS

Ik leg altijd van te voren vast, tenzij we en route zijn ergens heen (dwz, de reis van of naar een specifieke bestemming) en we niet weten hoe ver we die avond zullen komen.  Hoewel het zelden voorkomt hebben wij wel meegemaakt, dat alles binnen een cirkel van enkele uren rijden compleet vol zat, vooral in de minder bevolkte gebieden.  En ik vind waar we logeren een groot deel van de vakantie en wil dus de tijd hebben om uit te zoeken welke hotels het leukst zijn.
#10 - 07-08-2005, 14:36 uur

Inge

net als vorige keer hebben we de vlucht, autohuur en enkele overnachtingen via het reisbureau geboekt. De andere overnachtingen zelf vooraf via internet geboekt; vooral de overnachtingen in de parken hebben we al vroeg vastgelegd.

Dit keer hebben we ruim de helft vastgelegd; en vooral bij langere rijdagen hebben we nog mogelijkheid om ter plekke te kijken hoever we komen.

Kortom: het merendeel is geboekt!
#11 - 07-08-2005, 21:30 uur
« Laatst bewerkt op: 07-08-2005, 21:32 uur door Inge »

Harleyman

De eerste reis was 'georganiseerd', dus alles was van te voren geregeld. Dit is erg makkelijk, echter geeft geen flexibiliteit. Ervaring leert dat er altijd ruimte is in hotels. De reis voor dit jaar is dan ook geheel zelf geregeld. Het hotel voor de eerste nacht is vooraf geboekt evenals een hotel tijdens de las vegas bike fest, dit in verband met de te verwachten drukte. Huur van de motoren is uiteraard ook vooraf geboekt.
#12 - 17-08-2005, 08:34 uur

thedra

Hallo,

Wij hebben alleen de eerste overnachtingen geboekt in een airport hotel dit i.v.m. het ophalen van de camper.
En voor de rest hebben wij geen campings besproken.
Wij vertekken in 6 sept.
#13 - 17-08-2005, 16:44 uur
6 september voor 4 weken naar Amerika

DennisH

Wij gaan voor het eerst naar de US of A en we hebben alles van te voren geboekt. Alle hotels zijn van te voren geboekt via een reisbureau (we hebben een standaardreis van Holland International) en alle parken die we willen bezoeken heb ik thuis al e-tickets voor gekocht.

Je moet een trade-off maken tussen zekerheid en flexibiliteit, en omdat we de situatie ter plaatse nog niet kennen hebben we hier voor gekozen. Op zeker spelen, zeg maar.

Ook had ik van een kennis gehoord dat 'ie soms lang moest zoeken naar een betaalbaar vrij hotel, dit bespaart ons de zoektijd. Qua kosten is het even duur.
#14 - 18-08-2005, 11:21 uur

thebes

Wij boeken alleen een vlucht, auto en hotel voor de eerste 2 nachten.   We hebben wel een globale route, waar nog ruimte inzit om op mooie plaatsen nog een dagje extra te blijven.  We plannen altijd ruim, omdat we graag in een heel mooi park 2 hele dagen rond willen wandelen.
We hebben inmiddels 4x op deze manier rondgereisd en NOG NOOIT ergens te horen gekregen dat er geen plaats in de herberg was....
Dit was overigens altijd in september, dus geen hoogseizoen, en we zijn samen. Met 5 personen in juli zal het wat moeilijker zijn, denk ik.

We laten de overnachtingsadressen echter niet helemaal aan het toeval over. We zoeken voor ons vertrek op het internet al wat foto's, prijzen e.d. op van motelletjes op plaatsen waar we eventueel zouden willen overnachten.  Lijken deze ter plaatse in werkelijkheid ook zo leuk, dan stappen we er binnen.  Op deze manier hebben we hele gezellige familiemotelletjes gevonden (waar we belist nog eens naar toe willen), zonder ons van te voren vast te leggen.


#15 - 18-08-2005, 13:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15