Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vertraging van - naar Amerika

Discussie gestart

Wop

Voor de de duidelijkheid. (Mocht je het je afvragen) Er is GEEN recht op vergoeding bij een vertraging van een vlucht buiten de EU met een niet Europese luchtvaartmaatschappij.

Zie deze conversatie met EUclaim.ml

14:40:13 Bedankt voor je belangstelling. Een van onze medewerkers zal zo spoedig mogelijk via deze chat je vragen beantwoorden..
14:40:18 Operator Lotte van ’t Klooster doet mee met de chat
14:40:23 Lotte van ’t Klooster: Goedemiddag, waar kan ik je mee helpen?
14:40:34 Wop: Hallo
14:40:38 Wop: Ik heb een vraag
14:41:32 Wop: Maandag ben ik met uiteindelijk ruim vijf uur vertraging geland in Brussel .. Vanaf Orlando -> Philadelphia -> Manchester -> Brussel (Laatste vlucht gemist en omgeboekt)
14:41:37 Wop: Met US Airways
14:41:48 Wop: Geldt er dan ook enige vorm van vergoeding?
14:41:55 Wop: Of alleen binnen de EU?
14:42:00 Lotte van ’t Klooster: Je hebt helaas geen recht op compensatie. Je bent met een niet-Europese luchtvaartmaatschappij vanuit een niet-Europees land vertrokken. Hierdoor valt de vlucht niet onder de Europese regelgeving. Je kunt daarom geen aanspraak maken op de vergoeding die hierin vermeld staat.
14:42:24 Wop: OK, dat vermoedde ik al... Toch even een check voor de zekerheid, bedankt..
14:42:34 Lotte van ’t Klooster: Graag gedaan!
14:42:40 Lotte van ’t Klooster: Fijne dag :)
#1 - 02-08-2013, 14:45 uur

hdeweert

Heb je toch mooi 5 uur langer vakantie gehad. >:(
#2 - 02-08-2013, 15:49 uur

Jez

Hey Wop, wij hadden afgelopen maart op de heenreis in Washington DC ook 5 uur vertraging (+ de 3 uur overstaptijd die er al stond is 8 uur wachten....) voor onze vlucht naar Pensacola. Binnenlandse vlucht in de US, Amerikaanse maatschappij. Bij terugkomst bleek dat we een mail hadden ontvangen van United met excuses voor de vertraging en met een voorstel om dit te compenseren, "a token of appreciation". We konden kiezen of we een vergoeding of  airmiles wilden. We kozen het laatste en die werden vlot bijgeschreven.

Ik heb je de link gemaild van de site waar we de appreciation konden aanvragen. Is welliswaar van United, maar da's dezelfde alliantie, dus je weet nooit, toch?

Of misschien ontvang je nog een e-mail....

Greetz, Jez
#3 - 03-08-2013, 08:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Euh , als ik je goed begrijp kunnen US airways miles dus ook op de United Milage pas??

Misschien moet ik dan maar eens claimen ;-)  Maar aan de andere kant vlieg ik momenteel te weinig om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Mijn KLM miles verlopen ook steeds ;-(
#4 - 03-08-2013, 13:40 uur

Jez

Euh , als ik je goed begrijp kunnen US airways miles dus ook op de United Milage pas??

Yep!
#5 - 03-08-2013, 16:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15