Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verzekering

Discussie gestart

vanpoecke

Ik heb een gewone wereld dekking reisverzekering. Zijn er mensen die zich extra bij verzekeren voor ziektekosten of mensen die een bezoek aan dokter en ziekenhuis kosten hebben ervaren ?
#1 - 28-03-2014, 11:22 uur

hdeweert

alles wat met verzekeren te maken heeft is vaak erg wazig. zo word de term werelddekking gebruikt maar als je het goed leest geld alles alleen voor Europa. dit geld zeker voor de ziektekosten verzekering. informeer bij de zorgverzekeraar of en hoe je verzekerd bent in Amerika. in het verleden waren de ziekte kosten bij div verzekeraars ook voor Amerika m.i.v. dit jaar moet je je daar extra voor verzekeren.
#2 - 28-03-2014, 13:58 uur

Cees A

je naam doet vermoeden dat je uit Belgie komt.  Klopt dat ?
Zo ja, bedenk dan dat de zorgverzekeringen in Nederland anders geregeld zijn dan in Belgie.
Als je inderdaad uit Belgie komt, vergeet dan onderstaand verhaal.

Voor de Nederlandse situatie heb je in 1e instantie te maken met je zorgverzekeraar en de manier waarop je daar verzekerd bent.
Een (uitgebreide) aanvullende verzekering geeft in principe een betere buitenlanddekking dan alleen een basisverzekering.
Kijk in de voorwaarden van je zorgverzekering welke dekking je hebt.

Als ik mijn eigen zorgverzekeringpolis bekijk lees ik:
Spoedeisende zorg bij (tijdelijk) verblijf in het buitenland
Spoedeisende zorg is geneeskundige zorg die niet kan worden uitgesteld tot de terugkomst in Nederland.
Het gaat niet om kosten die bij vertrek redelijkerwijs te voorzien waren.
Heeft u een Basisverzekering, dan krijgt u vergoeding voor de kosten tot maximaal het bedrag dat zou zijn vergoed als de zorg in Nederland was verleend.
Is de zorg in het buitenland duurder, dan worden de meerkosten volledig vergoed uit de aanvullende verzekering bij een verblijf binnen een EU-/EER- of Verdragsland.
Bij een verblijf buiten een EU-/EER- of Verdragsland worden de meerkosten vergoed tot nog maximaal eenmaal het in Nederland geldende wettelijke of marktconforme bedrag.


Gezien de hoge tarieven van de gezondheidszorg in Amerika en het feit dat deze zorgverzekeraar voor Amerika uitgaat van Nederlandse tarieven is de dekking van deze zorgverzekeraar, of je nu wel of niet aanvullend verzekerd bent,  altijd onvoldoende.
Een reisverzekering met dekking van medische kosten is dus sowieso een aanrader.
Die reisverzekering vergoedt dan het deel dat je zorgverzekering niet vergoedt.

Bij het afsluiten van zo'n reisverzekering moet je niet alleen de brochure bekijken maar vooral GOED opletten wat er in de polisvoorwaarden staat.
Dit geldt vooral als je alleen een basiszorgverzekering hebt. Er zijn namelijk verzekeraars die een aanvullende zorgverzekering verplicht stellen.

Bij bv Centraal Beheer staat in de brochure het volgende:
Medische kosten
Met deze extra dekking bent u goed verzekerd voor medische kosten. U krijgt terug wat de behandeling echt kost.
Wij betalen alles wat u niet via uw basiszorgverzekering terugkrijgt.
Heeft u een aanvullende zorgverzekering?
Ook dan kan deze dekking nuttig zijn. Omdat uw zorgverzekering niet altijd alles betaalt van wat de behandeling echt kost.


In de polisvoorwaarden lees je echter:
Om voor vergoeding in aanmerking te komen in de landen van de EU / EER dient de verzekerde rechten te kunnen ontlenen aan een in Nederland gesloten Basiszorgverzekering.
Voor de overige landen in de wereld dient een aanvullende zorgverzekering te zijn afgesloten.


Aleen al het feit dat Centraal Beheer in zijn brochure iets anders zegt dan in de polisvoorwaarden geeft te denken.
Mensen met alleen een basiszorgverzekering moeten zich, als ze naar Amerika op vakantie gaan, maar eens afvragen of Centraal Beheer een goede keus is.



#3 - 29-03-2014, 10:43 uur
« Laatst bewerkt op: 29-03-2014, 11:27 uur door Cees A »

Amarilisvos

Wij zijn Belgen en nemen elk jaar een reisbijstandsverzekering van Touring Wegenhulp, Family Full genaamd (circa 100 euro). Vorig jaar hebben wij hierop beroep moeten doen. Mijn echtgenote had zich verbrand (grote brandblaar op duim). Wij hebben onmiddellijk hun hulplijn via e-mail gecontacteerd. Op aanraden van een geneesheer van hen hebben wij ons aangeboden in een medisch centrum, waar zij verzorgd werd, de nodige medicamenten kreeg voorgeschreven en wij een medisch verslag meekregen. Bij onze terugkomst hebben wij alle betaalbewijzen (medisch centrum, apotheker) samen met het medisch verslag overgemaakt aan Touring. Alles werd netjes terugbetaald.
#4 - 29-03-2014, 14:22 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

vanpoecke

Nee hoor Cees wij zijn gewoon Nederlanders. Ik zal mijn verzekeringen er maar eens goed op nalezen. Volgens mij kom ik een heel end met de werelddekking van inrerpolis inclusief medische kosten
#5 - 30-03-2014, 18:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15