Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Visa en dollars

Discussie gestart

JP

Hallo,

Ik heb begrepen dat je in de US overl met Visa kan betalen... maar, kan dit ook voor kleinere bedrage?
Hoe zit dat met tips? hoeveel moet je er bij tellen? Hoe doe je dat met een Visa-kaart
Nemen jullie ook dollars mee?

bedankt
JP
#1 - 23-03-2006, 11:39 uur

Jez

Hoi JP,

Je kunt elk bedrag met je cc betalen. Je kunt ervoor kiezen of je de tip erbij schrijft (als je je cc afgeeft om te betalen, krijg je een bon. Daarop staat een regel waar je de tip kunt invullen. Bijv. als de rekening $20,- is, kun je bij tip $4,- schrijven en bij het totaalbedrag $24,-) Even tekenen, en klaar. Je kunt ook de tip los "betalen" door het (in een restaurant) achter te laten op tafel of aan de serveerster te geven. Oh, tips zijn tussen de 15 en 20 %.

We hebben wel altijd cash geld bij ons, voor de kleinere aankopen (koffie bij Starbucks) en om te tippen voor diensten, zoals de chauffeur van de shuttlebus e.d.
#2 - 23-03-2006, 12:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

ja hoor........ik heb zelfs een keer een krant en een snicker met Visa betaald.

Tips is erg simpel..........

1) sommige restaurants voegen de tip meteen toe aan het te betalen bedrag. Ben je het daar niet mee eens moet je dit aangeven.

2) als je de bon krijgt ziet die er ongeveer alsvolgt uit:

AMOUNT_______________ hier staat het bedrag wat je dient te betalen

TIP____________________hier vul je zelf het bedrag in dat je als tip wilt geven

TOTAL_________________hier vul je het totaal in van de twee.


3) je betaald de bon met Visa en in cash leg je de tip op tafel bij het weggaan.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Cheerzzz

#3 - 23-03-2006, 12:58 uur

MiamiHeat

Hoi JP,

Je kunt elk bedrag met je cc betalen. Je kunt ervoor kiezen of je de tip erbij schrijft (als je je cc afgeeft om te betalen, krijg je een bon. Daarop staat een regel waar je de tip kunt invullen. Bijv. als de rekening $20,- is, kun je bij tip $4,- schrijven en bij het totaalbedrag $24,-) Even tekenen, en klaar. Je kunt ook de tip los "betalen" door het (in een restaurant) achter te laten op tafel of aan de serveerster te geven. Oh, tips zijn tussen de 15 en 20 %.

We hebben wel altijd cash geld bij ons, voor de kleinere aankopen (koffie bij Starbucks) en om te tippen voor diensten, zoals de chauffeur van de shuttlebus e.d.

Natuurlijk......JEZ is me weer voor maar onze verhalen zijn gelijk dus ............
#4 - 23-03-2006, 12:59 uur

Jez

'k vond jouwes duidelijker  embarressed
#5 - 23-03-2006, 13:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Tip kan altijd met credit card maar ik probeer het altijd cash te geven. Op die manier gaat er geen commissie van de tip af voor het bedienend personeel.

 
#6 - 23-03-2006, 13:18 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

bgroeneveld

Als ik geen contanten bij me heb, betaal ik soms $3,25 met m'n Visa. Sommige winkels/bedrijven willen niet al te kleine bedragen, en hebben daarom vaak een borje met: "Minimum credit card charge $5" of zo. Maar niemand kijkt je gek aan, zeker niet in de "chain stores" of benzinestation, als je voor een klein bedrag je Visa of Mastercard trekt (de American Express kaart is duurder voor de winkelier, de provisie die ze aan AmEx moeten betalen is wat hoger dan bij Visa/Mastercard, maar AmEx heeft dan weer het voordeel dat je in principe een "grenzeloze" creditline hebt. Je staat dus minder vaak met problemen als je een auto wilt huren of een hotel wilt garanderen -- daarbij wordt een bedrag opzij gezet, wat meetelt voor je credit limit, bij AmEx is dat dus minder problematisch).

Overigens vermoed ik dat je met travelers' checks meer problemen zal hebben in de VS. Of is dat alleen in Nederland? Ik hoor soms verhalen van mensen die zeggen dat hun bank weigert checks aan te nemen.
#7 - 23-03-2006, 15:42 uur

Ebelix

Travelers' checks geven alleen problemen in Nederland. Winkeliers accepteren deze checks zo wie zo niet omdat er veel te hogen kosten zijn verbonden aan het innen van de checks. De banken accepteren ze nog wel. De travelers' checks is wel aan het uitsterven met alle ATM's in het straatbeeld en pinautomaten in de winkels. 8  jaar geleden was het voor mij de eerste en de laatste keer geweest dat ik travelers checks heb meegenomen naar de States. Gelukkig accepteren de meeste winkels in Amerika nog wel travelers' checks.
#8 - 23-03-2006, 17:16 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

visuar

ja hoor........ik heb zelfs een keer een krant en een snicker met Visa betaald.

Tips is erg simpel..........

1) sommige restaurants voegen de tip meteen toe aan het te betalen bedrag. Ben je het daar niet mee eens moet je dit aangeven.

2) als je de bon krijgt ziet die er ongeveer alsvolgt uit:

AMOUNT_______________ hier staat het bedrag wat je dient te betalen

TIP____________________hier vul je zelf het bedrag in dat je als tip wilt geven

TOTAL_________________hier vul je het totaal in van de twee.


3) je betaald de bon met Visa en in cash leg je de tip op tafel bij het weggaan.

Klopt dit wel helemaal? Ik was in de veronderstelling dat je TIP alleen OPSCHRIJFT als je met een CREDITCARD betaald. Indien je de tip met cash doet schrijf je deze niet op?
#9 - 24-03-2006, 11:39 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

vana

ja hoor........ik heb zelfs een keer een krant en een snicker met Visa betaald.

Tips is erg simpel..........

1) sommige restaurants voegen de tip meteen toe aan het te betalen bedrag. Ben je het daar niet mee eens moet je dit aangeven.

2) als je de bon krijgt ziet die er ongeveer alsvolgt uit:

AMOUNT_______________ hier staat het bedrag wat je dient te betalen

TIP____________________hier vul je zelf het bedrag in dat je als tip wilt geven

TOTAL_________________hier vul je het totaal in van de twee.


3) je betaald de bon met Visa en in cash leg je de tip op tafel bij het weggaan.

Klopt dit wel helemaal? Ik was in de veronderstelling dat je TIP alleen OPSCHRIJFT als je met een CREDITCARD betaald. Indien je de tip met cash doet schrijf je deze niet op?

Dit klopt inderdaad niet, want als je de tip opschrijft wordt het van je credicard afgehaald. Als je dan ook nog cash betaalt  geef je dus een dubbele tip

marjon
#10 - 24-03-2006, 13:27 uur
« Laatst bewerkt op: 24-03-2006, 14:51 uur door vana »
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

visuar

Dat leek mij ook al ja.... ;)

Ik neem trouwens 2 creditcards mee (Mastercard & Visa), pinpas (Rabobank) en haal een paar honderd dollar hier in Nederland vast.

Ik heb nergens een probleem gehad met een van de beide creditcards, ook de pinpas werkte in Las Vegas bij de mobiele pin automaten zonder problemen.

Persoonlijk vind ik het wel fijn om extra betaal middelen achter de hand te hebben voor het geval dat er iets eens niet werkt.
#11 - 24-03-2006, 14:06 uur
« Laatst bewerkt op: 24-03-2006, 14:08 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

bgroeneveld

Overigens, zorg dat je de nummers van je kaarten weet. En vooral de nummers van je travelers' checks. Ik hoor verhalen van mensen die hun kaarten kwijt zijn en geen idee van dat nummer hebben. Er zijn een paar miljoen Visa en Master kaarten in omloop in de wereld en ze vinden je bij het centrale meldpunt niet zo makkelijk.

Het alarmtelefoonnummer van je bank is ook een goed idee. Je kunt vanaf elke telefoon in de VS 'collect' bellen (op kosten van de bank dus, als die daarmee akkoord gaan). Druk op de '0' en je krijgt een 'operator' die alles kan regelen.

Wat me ook verbaat is dat mensen met hun hele hebben en houen in hun zak lopen. Een protefeuille gestolen betekent dan meteen alles weg: paspoort, rijbewijs, alle pasjes. Ik zou vooral dat paspoort ergens veilig in een hotel (of ergens anders) opbergen. Als je ooit wordt aangehouden, kun je altijd uitleggen waarom je die pas niet bij je hebt en waar je die hebt opgeborgen.
#12 - 24-03-2006, 14:36 uur

vana

Ik las laatst ook een goede tip: Zet het blokkeringnummer voor pinpassen van je bank in je mobiele telefoon.  Dit kun je ook doen met het nummer dat je moet bellen als je visa card gestolen is.

Marjon
#13 - 24-03-2006, 14:55 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

bgroeneveld

En dan zorgen dat je die telefoon niet verliest!

Papier, liefst een kopie bij iemand waarvan je het telefoonnummer uit je hoofd kent, is ouderwets, maar effectief.
#14 - 24-03-2006, 16:06 uur

visuar

Ik doe het als volgt:

- tijdens het vliegen: cash / passen verdelen over hand & koffer baggage
- alle belangrijke telefoon nummers in de telefoon (bank, verzekerings maatschappijen, auto verhuur (zowel NL als USA nummer), nederlandse ambassades in het buitenland, vliegmaatschappij (NL + USA nummer) en op papier in zowel de koffer als de hand bagage
- kopien van paspoort en rijbewijs mee
- credits kaart nummers mee in telefoon
- meestal als ik op stap ga neem ik ook maar 1 credit kaart mee (+ *niet* alle cash) en laat de rest in het hotel of de auto achter

Meestal heb ik zelfs de foto's die ik heb genomen nog gescheiden. Laptop in het hotel / auto, losse (kleine) externe harddisk in de tas mee (die gaat dan vaak ook in de koffer mee terug naar Nederland, laptop is gewoon handbaggage)

Ik heb meestal wel mijn paspoort bij mij op straat
#15 - 24-03-2006, 16:48 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15