Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Visum voor Mexico

Discussie gestart

hollandranch

Hoe zat dat ook alweer met dat visum voor Mexico?  Wij wonen dus in Texas, als we naar Mexico willen wat moeten we dan regelen, see ya  Hans
#1 - 19-10-2007, 01:18 uur

bgroeneveld

Van de website van de ambassade van Mexico in Washington, DC:

I am a citizen of another country and I want to visit Mexico. Where and how can I get a tourist visa to visit Mexico?

You need to go to a Mexican consulate abroad to ask about the requirements and to take the necessary steps to get your visa. The requirements differ from country to country.

If you are a citizen of Andorra, Argentina, Australia, Austria, Belgium, Canada, Chile, Costa Rica, the Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Hungary, Ireland, Island, Israel, Italy, Japan, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Puerto Rico, San Marino, Singapore, Slovenia, Spain, South Korea, Sweden, Switzerland, Uruguay or Venezuela, you don’t need a visa to enter Mexico, although you must present a valid passport and fill out an immigration form for tourists and business trips, which can be obtained in travel agencies, airlines or at the point where you enter Mexico.

The immigration officer at your point of entry into Mexico can also request that you demonstrate that you have sufficient funds and a return ticket to your country.

http://portal.sre.gob.mx/usa/index.php?option=displaypage&Itemid=111&op=page&SubMenu=

Je hebt dus als Nederlander geen visum nodig, alleen een formulier invullen en daar moet je zo langzamerhand aan gewend zijn.

Happy trails!
#2 - 19-10-2007, 03:37 uur

hollandranch

Van de website van de ambassade van Mexico in Washington, DC:

I am a citizen of another country and I want to visit Mexico. Where and how can I get a tourist visa to visit Mexico?

You need to go to a Mexican consulate abroad to ask about the requirements and to take the necessary steps to get your visa. The requirements differ from country to country.

If you are a citizen of Andorra, Argentina, Australia, Austria, Belgium, Canada, Chile, Costa Rica, the Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Hungary, Ireland, Island, Israel, Italy, Japan, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Puerto Rico, San Marino, Singapore, Slovenia, Spain, South Korea, Sweden, Switzerland, Uruguay or Venezuela, you don’t need a visa to enter Mexico, although you must present a valid passport and fill out an immigration form for tourists and business trips, which can be obtained in travel agencies, airlines or at the point where you enter Mexico.

The immigration officer at your point of entry into Mexico can also request that you demonstrate that you have sufficient funds and a return ticket to your country.

http://portal.sre.gob.mx/usa/index.php?option=displaypage&Itemid=111&op=page&SubMenu=

Je hebt dus als Nederlander geen visum nodig, alleen een formulier invullen en daar moet je zo langzamerhand aan gewend zijn.

Happy trails!


Hoi Benno,

bedankt voor je info, i.v.m. ons E2 visum ben je dacht ik verplicht elke 2 jaar een nieuwe entry stempel te halen, en dat kan alleen als je het land verlaat en vooral weer terug komt. Voor ons is Mexico het makkelijst en goedkoopst, lijkt me ook wel leuk om een paar dagen in de verblijven, see ya
#3 - 19-10-2007, 05:04 uur

mafo

Ben van het voorjaar even over de grens naar Mexico gewandeld, je moest echt zoeken naar het Douanekantoor. Na een aantal keer vragen bij reisbureautjes kwam ik uit bij de douanier voor Mexico. Vroeg heel weinig en gaf zonder problemen een stempel. Als we hadden doorgelopen had niemand ons tegengehouden zonder stempel, vraag me alleen af wat er gebeurd als je om een of andere reden wordt aangehouden en geen stempel hebt.

#4 - 19-10-2007, 06:34 uur

Yessica

Ga je in die 2 jaar dan niet een keer terug naar Nederland?
Heb je nooit heimwee of zo?
(kan het me niet voorstellen, maar vraag me af hoe anderen dat ervaren.)
#5 - 19-10-2007, 10:56 uur



Willem goes Miami

Waarom zou Hans in Texas wonen :hilarious: :hilarious: :hilarious: :hilarious:
#6 - 19-10-2007, 12:03 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

hollandranch

Ga je in die 2 jaar dan niet een keer terug naar Nederland?
Heb je nooit heimwee of zo?
(kan het me niet voorstellen, maar vraag me af hoe anderen dat ervaren.)

Ik heb dus helemaal geen heimwee, geen greintje. Mensen die we missen spreken we veel en komen hierlangs, dus heb geen een reden om naar Nederland te gaan, daarnaast is een retourtje best duur voor 2 personen, een lange vliegreis, een hoop gedoe. Ik pak hier mijn Amerikaanse pick-up rij binnen een dag lekker door schitterende landschappen richting Mexico en koop in Mexico nog een hoop leuke spulletjes. De keus is voor ons snel gemaakt. Vandaag weer 30 graden, hoe is het in Nederland  ;)
#7 - 19-10-2007, 14:56 uur

Yessica


Ik heb dus helemaal geen heimwee, geen greintje. Mensen die we missen spreken we veel en komen hierlangs, dus heb geen een reden om naar Nederland te gaan, daarnaast is een retourtje best duur voor 2 personen, een lange vliegreis, een hoop gedoe. Ik pak hier mijn Amerikaanse pick-up rij binnen een dag lekker door schitterende landschappen richting Mexico en koop in Mexico nog een hoop leuke spulletjes. De keus is voor ons snel gemaakt. Vandaag weer 30 graden, hoe is het in Nederland  ;)

Ik voel me totaal niet thuis in Nederland, dus zou ik het ook niet missen. Maar ik vraag me gewoon vaak af hoe dat voor anderen is, omdat anderen dat weer aan mij vragen als ik zeg dat ik graag zou emigreren.

En hoe het weer hier is? K*t, zoals altijd.
Gisteren stond er zo'n koude wind dat ik echt dacht "Nee, hè, ik wil niet nog jaren herfst en winters meemaken, ik ben echt niet gemaakt voor dit klimaat".

Zeg Hans, nog een caravancleaner nodig?  ;)
#8 - 19-10-2007, 15:42 uur



hollandranch


Ik heb dus helemaal geen heimwee, geen greintje. Mensen die we missen spreken we veel en komen hierlangs, dus heb geen een reden om naar Nederland te gaan, daarnaast is een retourtje best duur voor 2 personen, een lange vliegreis, een hoop gedoe. Ik pak hier mijn Amerikaanse pick-up rij binnen een dag lekker door schitterende landschappen richting Mexico en koop in Mexico nog een hoop leuke spulletjes. De keus is voor ons snel gemaakt. Vandaag weer 30 graden, hoe is het in Nederland  ;)

Ik voel me totaal niet thuis in Nederland, dus zou ik het ook niet missen. Maar ik vraag me gewoon vaak af hoe dat voor anderen is, omdat anderen dat weer aan mij vragen als ik zeg dat ik graag zou emigreren.

En hoe het weer hier is? K*t, zoals altijd.
Gisteren stond er zo'n koude wind dat ik echt dacht "Nee, hè, ik wil niet nog jaren herfst en winters meemaken, ik ben echt niet gemaakt voor dit klimaat".

Zeg Hans, nog een caravancleaner nodig?  ;)


Volgens mij zwerven er wat draadjes rond over wat je in Nederland zou missen als je naar het buitenland verhuisd of emigreerd. Natuurlijk staat familie bovenaan, gevolgd door vrienden, moet wel zeggen dat je je vrienden goed leert kennen als de afstand groter wordt  :-\  Betreft de caravancleaner, het kost ons al zelf moeite om alle vrije uren te vullen  ;D en daarnaast mogen we alleen Amerikanen aan het werk zetten. We hebben straks wel een oppas nodig voor een week als we in mexico zitten.
#9 - 19-10-2007, 15:52 uur

Willem goes Miami

Ik doe de blikjes wel :hilarious:
#10 - 19-10-2007, 16:51 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15