Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

VLiegen naar Denver met overstap Houston..

Discussie gestart

Esvri

Hoi! Wij vliegen 31 augustus naar Denver via Houston met Continental Airlines. Heb op de site al wel iets hierover gelezen maar kan mij iemand wat meer vertellen hoe het overstappen op Houston gaat?
Wij hebben maar 1 uur en 3 kwartier. Het reisbureau zegt dat de aansluitingen op elkaar wachten bij vertraging maar ik weet niet of ik dat nou echt moet geloven.
Daarnaast wil ik graag parfum kopen op Schiphol en dat dan in Houston in mijn koffer stoppen. Krijg ik daar mijn koffer ook terug? Meestal als wij verre reizen maken naar Azie dan worden de koffers direct doorgestuurd.
Ook ben ik wel benieuwd of wij een video scherm voor onzelf hebben in het vliegtuig en of Continental wel oke is. Heb vaag iets hier gelezen dat dat niet zo is.
Hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen.


#1 - 21-08-2007, 11:08 uur

Wop

Hoi Esvri,

Ik kan je op een paar vragen antwoord geven:

Je koffers haal je bij aankomst in Houston zelf op, je moet ze dan (vaak kort daarna) zelf naar de bagage band brengen voor de binnenlandse vlucht.
Op de terugweg gaan ze rechtstreeks door naar Amsterdam.

Je aansluiting zal niet op je wachten, althans dit is in tegenstelling wat je reisbureau zegt, niet de gewoonte. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik de 100 meter in 8 seconden moet lopen  ;) Daar in tegen gaan binnenlandse vluchten best vaak, dus mocht je hem onverhoopt missen, dan kan je meestal binnen een paar uur weer verder.

! uur en 3 kwartier moet in principe genoeg zijn om je vlucht te halen.
#2 - 21-08-2007, 12:30 uur

Ine

Vluchten zullen inderdaad niet wachten, want je wordt dan op een eventuele volgende vlucht overgeboekt.
In principe moet je het kunnen halen, maar Houston is een gigantisch groot vliegveld. Als je 1e vlucht vertraging zou hebben, wordt het krap.

#3 - 21-08-2007, 12:47 uur

DennisH

Reken er gewoon op dat je het niet haalt. Klinkt pessimistisch, maar dan valt het niet tegen.
Mijn eigen ervaring is dat het wel eens krap kan worden. Dus bereid je er gewoon op dat je de volgende vlucht moet nemen.
Je kan mazzel hebben natuurlijk, maar soms kan het zo traag lopen bij de immigratie...
#4 - 21-08-2007, 12:56 uur

Harry

Hoi Esvri,

Zorg in ieder geval dat die parfum in je koffer terechtkomt anders kun je hem inleveren bij security. Wij hebben eenmaal met Continental gevlogen en wij vinden het een van de prettigste maatschappijen om mee te vliegen, op de vlucht van Amsterdam naar Houston zit je in een boeing 767, de ochtendvlucht CO 059 is een 767-200 en de middagvlucht CO 047 is een iets grotere 767-400, beide hebben eigen schermpjes met films en spelletjes, het systeem is wat minder uitgebreid dan bij de KLM-777 en A-330 maar toch kun je je er goed mee vermaken. Tijdens de binnenlandse vlucht is er geen entertainment.

Harry
#5 - 21-08-2007, 13:58 uur

Esvri

Bedankt voor jullie reacties! Weet ik een beetje waar ik rekening mee moet houden.
Super bedankt. We hebben er zin in!
#6 - 21-08-2007, 22:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15