Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vliegtax

Discussie gestart

djengo

Als je tickets rechtstreeks bij een amerikaanse maatschappij boekt, betaal je dan ook vliegtaks?
#1 - 12-05-2008, 19:36 uur

MiamiHeat

Wel als je vanuit NL vliegt
#2 - 12-05-2008, 19:53 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2008, 21:00 uur door The Grove »

Harry

De vliegtax heeft niets te maken met welke maatschappij je vliegt, maar uitsluitend of je vanuit Nederland vertrekt, het is een maatregel verzonnen door onze linkse en op geldbeluste overheid, die veel geld wil steken in allerlei kansloze projecten, oh sorry nu dwaal ik even af. Om de vliegbelasting te ontlopen zou je kunnen kijken of een vertrek uit Brussel of Düsseldorf mogelijk is, wij wonen aan de grens met Duitsland en gaan volgend jaar zeker kijken of vertrek vanuit Düsseldorf de moeite waard is, Lufthansa heeft voor dit jaar al verschillende rechtstreekse vluchten vanuit Düsseldorf naar de VS aan haar routes toegevoegd, ik hoop dat dat er voor volgend jaar nog meer worden.

Harry
#3 - 12-05-2008, 20:17 uur

MiamiHeat

het is een maatregel verzonnen door onze linkse en op geldbeluste overheid, die veel geld wil steken in allerlei kansloze projecten, oh sorry nu dwaal ik even af.

 :offtopic:  maar ben het wel volledig met je eens........
#4 - 12-05-2008, 21:00 uur

J-P

het is een maatregel verzonnen door onze linkse en op geldbeluste overheid, die veel geld wil steken in allerlei kansloze projecten, oh sorry nu dwaal ik even af.

 :offtopic:  maar ben het wel volledig met je eens........


En ik ook!!!
#5 - 21-05-2008, 03:21 uur

arizona

De meeste maatschappijen die vanaf Amsterdam vliegen, doen dat ook van Düsseldorf.
NWA, partner van Air France/ KLM is via de site www.mobissimo.com en daarop aanbieder Orbitz in mijn geval € 220 goedkoper. Dat gaat dus ver uit boven de vliegtax, die ik overigens met plezier betaal want de vervuiler betaalt ten slotte of de overheid al dan niet op geld belust is. Net als individuele mensen dat (kunnen) zijn. Lees verder in de nieuw te starten branch Vooroordelen want daar is kennelijk behoefte aan.
A.

#6 - 25-05-2008, 20:43 uur

Harry

Dat gaat dus ver uit boven de vliegtax, die ik overigens met plezier betaal want de vervuiler betaalt ten slotte of de overheid al dan niet op geld belust is.

Ook ik zou er geen enkel probleem mee hebben als het geld wat binnen geharkt wordt door W.Bos gebruikt zou worden waar het voor bedoeld is, de 350 miljoen die de vliegtax op moet brengen verdwijnt gewoon in de staatskas, het milieu zal er helemaal niets beter van worden, alleen maar slechter door al die extra autokilometers die gemaakt gaan worden door mensen die naar buitenlandse luchthavens gaan rijden.

Harry
#7 - 25-05-2008, 22:00 uur

arizona

@Harry,
ik denk dat de gemiddelde Amsterdammer met een gemiddeld reisgezelschap (3 personen?  maar dat is een aanname) echt niet naar Düsseldorf of Brussel zal rijden om die 135 euro's uit te sparen. Behalve dat tijd geld is, is zo'n retoer van 2 x 200 km (o.i.d.) en parkeergeld (twee weken, tegen de 100 euro) ook duur en dus niet aantrekkelijk.
Overigens is het voor veel Nederlanders, grofweg ten zuid-oosten van de 0-NAP-lijn, aantrekkelijker naar Dusseldorf of bv. Keulen te gaan, zelfs met het openbaar vervoer. Per auto of ook trein is Amsterdam vaak niet tijdig te bereiken of vanwege het aantal kinken in de kabel (files, seinwisselstoringen) bedenk je je wel tweemaal.

Dat die vliegtax in de huidige constellatie weinig zoden aan de dijk zet voor het milieu? Het verdwijnt in de staatskas. Soit.  Het is een stap. Zoals zoveel in de staatskas verdwijnt en daarmee algemene zaken worden betaald zoals de mogelijke aanschaf van de JSF of ... noem eens een een buitenplaats: de kustbewaking (of is dat ook milieu?). Kunnen we moeilijk aan de vrije markt overlaten (Katrina)

Wat die vliegtax betreft: Ik verwacht dat Duitsand en de rest van Europa volgt.
In alle gevallen zal er gerekend blijven worden. Zeker door Forum-leden die q.q. de zaak goed willen uitzoeken en niet gemakshalve volstaan met een telefoontje naar het reisbureau.
In mijn berekening tel ik dan: 150 km naar Amsterdam = 2,5 uur. Naar Düsseldorf: 1,5 uur. Maar zoals eerder gezegd, andere zaken bepalen mede de totaalprijs zoals dat prettig gepriijsde vliegticket.

(wat was de vraag van OP ook al weer?)
Vr. groet,


#8 - 26-05-2008, 18:32 uur

Jez

Er gaan steeds meer stemmen op om de vliegtaks aan te pakken, want die is niet echt bevorderlijk voor de Nederlandse economie:

'Vliegtaks kost Nederland al 900.000 reizigers'

Hartman zei dat binnenkort een onderzoek verschijnt waaruit blijkt dat de Nederlandse economie 1,2 miljard euro omzet misloopt door de vliegtaks.

Bron: NU.nl
#9 - 03-03-2009, 23:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tekkel

Er gaan steeds meer stemmen op om de vliegtaks aan te pakken, want die is niet echt bevorderlijk voor de Nederlandse economie:

'Vliegtaks kost Nederland al 900.000 reizigers'

Hartman zei dat binnenkort een onderzoek verschijnt waaruit blijkt dat de Nederlandse economie 1,2 miljard euro omzet misloopt door de vliegtaks.

Bron: NU.nl
Ik snap niet dat er nog steeds mensen in die zeur verhaaltjes van Schiphol en de KLM trappen.
Citaat
Dat heeft KLM-directeur Peter Hartman dinsdag in Brazilië gezegd
Een ieder die kan rekenen en internetten, weet dat die 45€ echt de boosdoener niet is.
Zielig gezeur van incompetente zakenlieden, dat is het.

Bart
#10 - 03-03-2009, 23:17 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Jez

Een ieder die kan rekenen en internetten, weet dat die 45€ echt de boosdoener niet is.
Zielig gezeur van incompetente zakenlieden, dat is het.

Bart

Tja, als je 900.000 misgelopen passagiers x € 45,- vliegtax doet, heb je toch in elk geval een gat van € 40.500.000,-...............
#11 - 03-03-2009, 23:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Als je de parkeer- en horeca-tarieven op Schiphol in aanmerking neemt, is die gemiste omzet van 1,2 miljard best geloofwaardig.
#12 - 06-03-2009, 02:48 uur

thieske

Het is dat wij veel dichter bij Brussel dan Amsterdam leven, wij vliegen gewoon daar waar het tarief zonder tussenstops in combinatie met de kosten van het daarkomen (vliegveld) het goedkoopst is...

Over de vliegtaks zijn inmiddels boeken volgeschreven, als het ervoor zorgt dat mensen in het buitenland het vliegtuig pakken dan is het een repressieve maatregel die onze economie gewoon geld kost. Jammer maar helaas dat is nu eenmaal het Nederlandsisme...
#13 - 06-03-2009, 10:52 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

jerbia

Als je enkele weken naar de VS wilt en de vliegtaks wilt ontlopen, hoef je iig niet van Brussel te vertrekken. Van de parkeerkosten daar sla je steil achterover  :o Daarbij vergeleken is parkeren op/bij Schiphol een koopje ;)
#14 - 06-03-2009, 19:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15