Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vliegticket westen

Discussie gestart

sonny_z

Beste forummers,

Volgend jaar juli willen we (3 personen) naar Phoenix (of San Fransico, Los Angeles). Tot nu toe kom ik op € 904,- per persoon als goedkoopste ticket via het Belgische Travelprice.be.
Heeft iemand enig idee of het nog goedkoper kan ? Wellicht nog even geduld hebben en hopen dat de prijzen in de (nabije) toekomst wat zullen aantrekken ? Of is dat wishful thinking ?

met vriendelijke groet,

Rob Zonneveld
#1 - 03-10-2008, 08:25 uur

Hans B

In het zomerseizoen met de hoogste prijzen is € 900 volgens mij niet slecht.
Misschien kan het goedkoper vanaf Brussel of Dusseldorf, scheelt je de vliegtax.
Alle taxen bij elkaar zijn al ruim € 300.

Bijvoorbeeld: Worldticketcenter geeft geen goedkopere prijs (4 juli - 1 augustus AMS - Phoenix)

Hans
#2 - 03-10-2008, 11:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

De economy klasse is onderverdeeld in verschillende prijsklassen. Dus zeg, er zijn 200 stoelen, dan zijn er 40 beschikbaar in de V-klasse, 50 in de W-klasse en ga zo maar door. Het gaat dus allemaal om dezelfde stoel, je krijgt niets meer en ook niets minder, het is puur een onderverdeling naar tarief.

Hoe eerder je boekt, hoe meer kans je maakt op een tarief in de goedkoopste klasse. Want die vullen natuurlijk als eerste op. Hoe langer je wacht, hoe hoger het tarief uiteindelijk wordt.

Dat jouw ticket prijzig is, komt voornamelijk door 2 dingen:
1) Je vliegt in het hoogseizoen (moet dat? Want Phoenix is ook wel echt heel erg heet dan!)
2) De Amerikaanse maatschappijen lijden onder de crisis en schroeven hun tarieven erg op.

Ik zag afgelopen juli in Amerika nog een programma op tv waar ze lieten zien wat een gezin van 4 personen kwijt was van New York naar Miami in 2007 en wat exact dezelfde reis nu kost. Het ging om honderden dollars verschil. Bovendien neemt de luchthavenbelasting ieder jaar gestaag toe.

Als je de ticketprijzen vergelijkt met vorig jaar of dit jaar, valt het inderdaad tegen....

Wat je zou kunnen doen, eens kijken via expedia.COM Dus de Amerikaanse site! Ik heb dit jaar ticketprijzen vergeleken tussen expedia.nl en expedia.com
Door de dollarkoers was het ticket voordeliger via .com plus... je kreeg daar een benzinebon van $ 50,= kado.

Succes!


Oh ja, je zou eens contact op kunnen nemen met Tioga Tours. Toen ik een ticket naar Chicago wilde hebben hadden zij nog goedkopere tarieven dan rechtstreeks via de site van United Airlines!
#3 - 03-10-2008, 11:21 uur



petravv

Hoi, ik heb zelf nog niet zo lang geleden tickets via Expedia gekocht naar San Fransisco heen en terug vanaf LA, voor 881,- incl. Wel vertrek ik van Brussel maar ik vlieg terug op A'dam, (dus als je net als ik iemand hebt die je wilt brengen naar Brussel en halen in A'dam, of je nemt de trein) dan is dat misschien een optie. Het was in ieder geval toen al (ong 3 weken terug) de goedkoopste optie omdat je dan die waardeloze vliegtax hier in NL mislegt.(oh ik vlieg in het hoofdseizoen trouwens 10 juli heen -- 6 aug, terug)

succes ermee

Petra
#4 - 03-10-2008, 14:10 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Hans B

Wel vertrek ik van Brussel
Petra

Tja ik woon nabij Groningen, nogal een lekkere optie.
Het zou betekenen dat ik een overnachting in Brussel moet hebben om de USvluchten -meestal vertrekkende voor de middag- te kunnen halen.
#5 - 03-10-2008, 17:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

petravv



Tja ik woon nabij Groningen, nogal een lekkere optie.
Het zou betekenen dat ik een overnachting in Brussel moet hebben om de USvluchten -meestal vertrekkende voor de middag- te kunnen halen.

[/quote]

Tja maar de forumtarter woont misschien niet in Groningen  ;D
En wellicht is via Duitsland dan een optie?
#6 - 03-10-2008, 17:53 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Hans B

Tja maar de forumstarter woont misschien niet in Groningen  ;D
Nee, dat begrijp ik ook wel, hij heeft het ook over Travelprice.BE

En ja, natuurlijk wil ik ook wel een goedkoop ticket, maar indien daar een extra overnachting aanvast zit is het prijsverschil al weer teniet gedaan.
Naar wereldsteden (NY, LA, etc..) met veel aanbieders is er nog wat concurrentie.
Naar mijn bestemming in Montana heb ik die keus helaas niet.
En vanaf BRU of DUS ben ik -ondanks de vliegtax- zelfs duurder uit. >:(
#7 - 03-10-2008, 20:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

benny

Hallo,

nog even afwachten is de boodschap.  Rond half februari - half maart komt connections uit België altijd met geweldige promoties aan voor de States.  Wij gaan al jaren naar de States en hebben dit tot nu toe telkens zo gedaan en telkens veel minder betaald dan wat jij daar vernoemde.  Wij gaan nu ook weer terug in 2009 en blijven zoals altijd wachten.

Groeten,

Benny ;) ;)
#8 - 09-10-2008, 21:31 uur
"Tramps like us"

@nn@

Ik wacht nog even op de prijzen van Air Berlin, was vorig jaar voor ons het goedkoopste vanaf  Dusseldorf naar New York, 3 volw en 2 kinderen 2100 euro in het hoogseizoen.

groetjes @nn@
#9 - 25-10-2008, 17:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15