Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vloeistofcontrole op vliegvelden verdwijnt in Europa

Discussie gestart

Bakvet

AMSTERDAM - De gewraakte vloeistofcontrole op vliegvelden verdwijnt nog dit jaar.

Reizigers die binnen de EU vertrekken of hier overstappen naar een vlucht binnen de Europese Unie, hoeven vanaf deze zomer vloeistoffen in hun handbagage niet meer in speciale, kleine doorzichtige verpakkingen en zakjes mee te nemen.

De controlemaatregel werd in november 2006 ingevoerd nadat in Londen aanslagen waren verijdeld.

De controle leidde tot veel gedoe op vliegvelden. Tot tandpasta, taxfree inkopen en babymelk toe moest apart gecontroleerd worden. Zelfs een flesje water dat passagiers op Schiphol kochten, ging aan de gate in de vuilnisbak.

Gisteren besloot het Europees Parlement de zeggenschap over veiligheidsmaatregelen naar zich toe te trekken, omdat de Commissie niet wilde ingrijpen. Het parlement wil ook uniforme veiligheidscontroles in de hele EU.

© Het Parool, 12-03-2008, 11:53 uur

Ja dat is inderdaad niet zo fijn, vooral als je er zelf heel veel last van hebt.
#1 - 12-03-2008, 20:42 uur

Mississippi

Hoezo "vanaf deze zomer" ?

Dan kan het ook vanaf morgen.... ;D
#2 - 12-03-2008, 22:01 uur

AJ

mag ik eigenlijk wel vloeistof op weg naar Amerika meenemen in mijn koffer, want ik hoor sommige mensen zeggen dat zelfs dat niet mag?
#3 - 15-04-2008, 19:04 uur

Jez

Is dit nu al afgeschaft, dat je alleen vloeistof in doorzichtige zakjes, max 100ml per item mee mag nemen? Ik kan nergens vinden dat het niet meer hoeft......

Oh, en AJ, in je check-in bagage mag je het wel meenemen, die regel van november 2006 gold voor handbagage.
#4 - 18-04-2008, 10:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wuppie

Weet iemand of dit al doorgevoerd is? Zou wel heeeeeeeeeel fijn zijn.......  :)
#5 - 03-09-2008, 13:19 uur

MiamiHeat

Neen!!! Voor transatlantische vluchten van de US naar Europa moet je helaas nog steeds vloeistoffen die je voor de douane in bezit hebt in een doorzichtig plastic zakkie doen met max 100ml per item. Alles wat je na de douane koopt kan je gewoon mee aan boord nemen en hoeft niet max. 100ml te zijn!
#6 - 03-09-2008, 18:23 uur

Gian

Neen!!! Voor transatlantische vluchten van de US naar Europa moet je helaas nog steeds vloeistoffen die je voor de douane in bezit hebt in een doorzichtig plastic zakkie doen met max 100ml per item. Alles wat je na de douane koopt kan je gewoon mee aan boord nemen en hoeft niet max. 100ml te zijn!
#7 - 03-09-2008, 19:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15