Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voor en nadelen van eigen camper in USA

Discussie gestart

Fred & Emmy

Voordelen:

Europese campers zijn mooier, lichter en verbruiken veel minder. Als je binnen de 3,5t blijft kan je ze makkelijk parkeren en hier rij je ermee of het is een auto. We hebben er hier al 25.000km mee gereden en bovendien hadden wij die camper reeds en dus ook al het materiaal. Je mag met een rijbewijs van 3,5t vanwege de verzekering in Canada niet met zwaarder materiaal rijden (wel in de VS).

Nadelen:

Wij hebben onze camper op Citroën (dit was geen goed idee bij onze aankoop), en hadden beter Ford of Mercedes genomen. Dus bij problemen moeten de stukken van Europa komen, maar... we hebben gelukkig tijd zat. De gasaansluiting moet worden gewijzigd (wat eigenlijk niet echt probleem was). De elektriciteit is hier 110V, we behelpen ons met zonnepaneel, kleine noodgenerator, en als je echt 220v wil moet je op camping aansluiten op 50amps. Uit je doppen zien voor je verzekering. En! In princiepe mag je camper slechts 1 jaar in Amerika blijven... Wat we niet wisten zijn nieuwe banden, maar je vindt ze wel. Campers zijn hier in de VSA goedkoper dan bij ons in Europa.

Grappig:

Op iedere parking of camping komt er wel iemand naar ons toe voor info over ons en/of de camper, veel mensen vinden onze camper mooier en vinden het spijtig dat zoiets bij hen niet of moeilijk verkrijgbaar is.

PS: Natuurlijk zijn hier zéér mooie campers te koop, maar ja, dat zijn er dan ook waar wij slechts van kunnen dromen.
#1 - 19-01-2008, 21:25 uur
« Laatst bewerkt op: 22-01-2008, 18:02 uur door Fred & Emmy »

Hans B

Over het algemeen zijn campers in aanschaf in de VS veel goedkoper dan in Europa.
De onze (foto) zou ik absoluut niet hebben kunnen kopen (€ €) in Europa.

Vergeet niet dat een camper in de VS het zelfde gewicht heeft dan een vrachtwagen.
De onze weegt ±7500 kilo en je mag er in de VS met een B rijbewijs mee rijden (Ik heb ABCDE).
Mijn dochter (net 18) heeft de afgelopen vakantie naar Alaska 5000 kilometer achter het stuur gezeten. Ze vond het geweldig.

Het verbruik ligt een stuk hoger.
Wij rijden 1 liter op 3,8 kilometer, maar ondanks dat genieten wij elke centimeter.

Hans
#2 - 21-01-2008, 12:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Ik zou ook wel een keer een camper willen huren in de VS, maar als je alleen reist lijkt me dat een bezwaar in verband met kans op schade bij parkeren e.d. Wat zou de maximale lengte kunnen zijn die je dan kan huren? Een busje of truck met een opzet-unit, is dat te doen? Enig idee?
#3 - 21-01-2008, 20:52 uur

babarage

ik huur in mei de TC10 van Fraserway, das welliswaar een Canadese verhuurder maar das ff een detail.  Dit is zo'n pickup truck met camperdeel er op, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden, lijkt me overzichtelijker dan de grote bakken waarmee ik in het verleden heb gereden.  Overigens heb je bij veel campings pull thru sites dus das gewoon vooruit insteken en ook weer wegrijden, dat mag geen probleem zijn.  Als ik achterin moet steken dan zal ik denk ik toch moeten vragen of iemand van de camping meekijkt..  ja ook dat zal me benieuwen.
#4 - 21-01-2008, 22:37 uur

Fred & Emmy

Trucks met opzet? Geen idee, wij zien dat zo niet zitten. Voordeel van een bus is dat je enorm veel plaats en comfort hebt, maar je verbruik ligt vrij hoog, zoals Hans B reeds schreef. Je kan RV's (campers) huren van 7m tot 14m, dus parkeren hoeft niet zo een probleem te zijn. Als je met een camper van 7m rijdt is het of je rijdt hier met een grote wagen, dus...
In de VSA heb je eigenlijk altijd grote plaatsen op de campings. Pull thru sites zijn over het algemeen wat duurder want daar heb je 50amps en kan je met een camper van 14m + wagen staan.

Groetjes
Fred
#5 - 22-01-2008, 18:14 uur

Hans B

Voordeel van een bus is dat je enorm veel plaats en comfort hebt, maar je verbruik ligt vrij hoog, zoals Hans B reeds schreef.
Groetjes, Fred

Ook de kleinee USA-campers hebben een groot verbruik. De motoren die men in vrachtwagens/trucks gebruikt zijn allemaal grote slurpers. Het is meer de rijsteil waarmee je wat kunt bezuinigen.
Geen "pedal to the metal", maar rustig rijden.
Ik heb in alle jaren veel gesproken met andere camper gebruikers, maar niemand heeft 1 : 5 l/km gehaald. Ook onze vrienden en kennissen halen dat maar zuinig met hun pick-up trucks, nog niet eens voorzien van een camper-opbouw.

Hans
#6 - 26-01-2008, 07:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

@Fred & Emmy: ik had niet goed in de gaten dat je onderwerp over iets anders ging. Nu heb ik wel wat vragen.

Wat het eenvoudig om de camper vanuit Europa naar de V.S. te krijgen? Rijd je daar rond met je Belgische kentekenplaat? (Ik heb bij Yellowstone wel eens een camper met een Duits nummerbord gezien, vroeg me al af hoe die was gereden.)
#7 - 27-01-2008, 15:32 uur

Fred & Emmy

Hi Bakvet,

Wij hebben de camper van Antwerpen naar Newark verscheept met Wallenius Lines (een aanrader), is zeer eenvoudig. Wij rijden hier inderdaad met ons Europees nummerbord, in dit geval Frans want wij wonen al 15j in Frankrijk. De camper mag, in principe, echter maar 1 jaar in Amerika blijven. De hoofdreden is dat onze camper zowat 4 maal minder verbruikt dan de Amerikaanse en we hebben ondertussen al 25.OOOkm gereden.

Hi Hans,

Inderdaad je hebt gelijk alle auto's verbruiken hier veel, ik hoorde gisteren nog een reklame op de radio: een personenauto die slechts 1 gallon op 16 miles?!
Ik begrijp echter je laatste zin niet goed? Onze camper verbruikt 1 gallon op 19 miles of zoals wij het uitdrukken 12 liter op 100 km.

Groetjes
Fred
#8 - 27-01-2008, 21:31 uur

Staceybeesie

Goh wat apart....
Ik verlang nog wel eens een beetje terug aan onze Dethleffs, toer caravan.
Inderdaad zo modern ingericht vergeleken met de rvtraveltrailers van hier.
Ook kwa prijs..... Vraag me eigenlijk wel af wat de overtocht gekost heeft.....  innocent
#9 - 27-01-2008, 23:57 uur
Groetjes Petra

Hans B

Als je een camper bezit,
Lange tijd naar de VS gaat,
Voldoende mijlen maakt,
is het best aantrekkelijk om eens te informeren naar de prijzen van een overtocht.
De prijs hangt af van het aantal meters dat je camper lang is
Volgens mij is het retour iets van enkele 1000den euro's (3 à4).
Om even geen appels met peren te vergelijken.
Mijn camper verbruikt 1 liter op 3,75 kilometer.
Die van Fred en Emmy verbruikt 1 liter op 8 kilometer.
Met de huidige benzineprijs/verbruik en de afstanden die Fred& Emmy afleggen kan het wel uit om de camper over te schepen.

Ik ben de afgelopen zomer met de camper naar Alaska gereisd.
Ik heb 12.800 kilometer afgelegd.
De totale benzineprijs die ik heb betaald was iets meer dan € 2000.
Als je camper zuiniger (de mijne 1 : 3,75) is, moet je dus nog veel meer km's afleggen voordat overschepen "uit kan".

En wie wil er nu niet in zo'n machtige Amerikaanse RV rondtoeren.  ;D

Hans
#10 - 29-01-2008, 09:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ned in MO

dat niet alleen hans, een gallon benzine bij ons is momenteel $2.68. Diesel is 3.15
Dat is 18% duurder. dat is dan 1 op 4.4 versus 1 op 8
Als je dan de extra kosten voor onderhoud rekent en het moeten wachten op onderdelen uit europa.

koop je bijv een Ford F350 met lange bak en schuift daar zo'n cab over inschuif camper in dan rij je op diesel ook 1 op 8 en hebt ong net zoveel ruimte.

Daarbij kan je de camper lost van de truck koppelen.
Ook schiet het met een 300pk diesel wat sneller op in de bergen
Zie foto. deze heeft een dubbele slide out.

#11 - 29-01-2008, 21:02 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Fred & Emmy

Ja Ned en Hans,
Zo haalt ieder zen gelijk natuurlijk. Ik wou het maar even in de ring smijten en wil daarmee niet iedereen met eigen camper naar de States sturen. Het is inderdaad vrij duur, voor onze camper 7m lang hebben we 2250€ betaald voor een enkele overtocht. We hebben in 2003 een camper van de zelfde lengte gehuurd en dat kostte ons 3300$ voor 28dagen. Een camper voor 2 personen met véél minder comfort, géén zonnepanelen (dus ben je meestal gebonden aan campings, of je moet een extra generator hebben, niet op kleine huurcampers, maakt lawaai en verhoogt ook weerom het verbruik), beperkt tot 100miles per dag (of je betaald meer), en dan hebben we het nog niet over ligstoelen, boeken, extra kleren etc... och laat ons zeggen zo een 300kg extra bagage (dat heb je algauw in je camper als je voor langere tijd ergens heen gaat) die je kan meenemen.
Er moet toch ook wel iets goed aan zijn want reeds veel Amerikanen hebben ons gevraagd waar ze zoiets konden kopen.
#12 - 30-01-2008, 19:33 uur

Loek


...Daarbij kan je de camper lost van de truck koppelen...


Dat is overigens bij een campertop niet zo eenvoudig als het hier klinkt.  Ik duw weleens zo'n ding in mijn pickup, maar het geklooi om dat ding op z'n plaats te krijgen is niet onaardig.  Als het er eenmaal inzit, laat ik hem er liever inzitten totdat ik hem niet meer nodig heb.  Het benzine verbruik gaat behoorlijk omhoog met de campertop erin.  Normaal rijdt mijn pickup 15 MPG (~1 op 6), met campertop zakt dat naar 9 MPG (~1 op 4)(Chevy Silverado 2500HD, 6.0 ltr V8). 
Ik geef de voorkeur aan een trailer of 5th wheel.  Veel makkelijker aan en loskoppelen, verbruik is bijna gelijk aan campertop en je hebt veel meer ruimte binnen.  Trailers en 5th wheels zijn ook een stuk goedkoper in aanschaf dan campertops (vergelijkbaar uitgerust).
#13 - 30-01-2008, 21:07 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2008, 21:09 uur door Loek »

ned in MO

Loek, ik had het over een diesel, niet over een benzine.
Reden waarom ik met dit voorbeeld kwam is omdat de binnenruimte denk ik vergelijkbaar is met die van hun.
Overigens kan je hier campers kopen op basis van de dodge sprinter (lees mercedes) en hebben een dieselmotor
Er is dus wel degelijk een alternatief voor de amerikaanse camper in de states
Verbruik 15-24 mijl per gallon



ziet er leuk uit van binnen hier meer foto's  http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Great-Mileage-Diesel-New-Pleasure-Way-Ascent_W0QQitemZ130194497069QQihZ003QQcategoryZ50058QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
#14 - 31-01-2008, 03:57 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 04:02 uur door ned in MO »
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Staceybeesie

Moet zeggen dat ik de 2200 Euro mee vind vallen.
Weet iemand of je een toercaravan veel moet ombouwen om hem hier aan de DMV normen te laten voldoen.
Is dat uberhaupt nodig, net zoals de RDW in NL dat eist.
Wij hebben destijds toen we nog in NL woonde onze caravan uit Duitsland gehaald enmoesten hem toen bij de RDW laten keuren.
Is dat ook in Amerika?
Nadeel is natuurlijk wel de 220 volt, maar ze zijn wel veel mooier in Nederland vindt ik.
Hier zijn traveltrailer vaak allemachtig groot en een moderne kleine (bijv. de nieuw Tada van Tab) schreeuwend duur.
#15 - 31-01-2008, 19:16 uur
Groetjes Petra

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15