Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voordelen voor NLD Defensie veteraan bij bezoek aan US?

Discussie gestart

Ferryteel

Hallo,

Binnenkort zijn ga ik voor een weekje de toerist uithangen in NYC.
Sinds 2 jaar ben ik weer burger, na 14 jaar bij de Landmacht gediend te hebben.
Ook heb ik enkele (vredes-)missies gedaan, oa samen met de Amerikanen.

Nu weet ik dat de Amerikanen veel patriotistischer zijn dan Nederlanders. Ook zijn zij heel trots op hun krijgmacht en hebben actief dienenden en veteraan bepaalde voorkeursbehandelingen (kortingen bij attracties etc).

Mijn vraag is: zou dat ook gelden voor (Navo-) veteranen die in de US op bezoek komen?

#1 - 12-02-2010, 14:56 uur

Ine

Als je een soort militaire ID kunt laten zien lijkt het mij zeker wel.
#2 - 12-02-2010, 15:40 uur

houtsmaaa

Hoi,

Wij gaan binnenkort ook naar de usa (zie berichten onder die van jou) en zijn beide militair en ik heb dit dus van de week eens even uitgezocht. Het is zo dat als je militair bent (ook uit NL) je je smardcard/militair id kunt laten zien bij o.a restaurants, supermarkten, atractieparken enz.. en dat je dan 9 van de 10 keer korting krijgt. Bij sea world in san diego kom je zelfs gratis binnen op je pas! Scheelt je 69 dollar per kaart. Nu was er ook iemand op een forum die had een mail naar sea world gestuurd met de vraag of hij als veteraan ook recht had op gratis kaarten, het antwoord van sea world was nee maar hij kon wel 10 procent korting krijgen. Denk niet dat je nog een smardkard hebt? Misschien kun je het proberen met een veteranenpas?

Groeten Johannes
#3 - 12-02-2010, 18:53 uur

Skydriver

Ik ben al jaren ex-militair, maar op vertoon van mijn defensiepas krijg ik nog bij motels, attracties e.d. overal korting hoor! :afro:
#4 - 13-02-2010, 11:50 uur
The USA....What else?

martinm

Hoi,

Wij gaan binnenkort ook naar de usa (zie berichten onder die van jou) en zijn beide militair en ik heb dit dus van de week eens even uitgezocht. Het is zo dat als je militair bent (ook uit NL) je je smardcard/militair id kunt laten zien bij o.a restaurants, supermarkten, atractieparken enz.. en dat je dan 9 van de 10 keer korting krijgt. Bij sea world in san diego kom je zelfs gratis binnen op je pas! Scheelt je 69 dollar per kaart. Nu was er ook iemand op een forum die had een mail naar sea world gestuurd met de vraag of hij als veteraan ook recht had op gratis kaarten, het antwoord van sea world was nee maar hij kon wel 10 procent korting krijgen. Denk niet dat je nog een smardkard hebt? Misschien kun je het proberen met een veteranenpas?

Groeten Johannes

Ik woon/werk als NL militair in Amerika, hier een link voor het Salute the Hero program: http://www.herosalute.com/cavatx/index.html

scheelt een hoop entreegeld voor Seaworld maar ook Busch Gardens (attractiepark in Williamsburg (VA) en Tampa)
Ik heb dit vorig jaar twee keer gebruikt (staat wel 1 maal per jaar per gezin) maar ik ben naar Busch Gardens (VA) en Seaworld (Orlando) dus is geen registratie tussen de verschillende parken, is het proberen waard.

Martin
#5 - 13-02-2010, 18:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15