Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voorrang in de rij bij autoverhuurders

Discussie gestart

Mississippi

Zoals werd opgemerkt door Peter Heerschop in zijn radiocolumn over zijn autoverhuur ervaring in California kan je bij het huren van een auto al snel in een lange rij terechtkomen. Nu bestaan er allerlei  loyalty programma's als Dollar Express, Hertz Gold, National Emerald Club, etc.

Ik huur mijn auto's vaak via een europees tussenpersoon zoals auto-europe en ik kwam ook in de rij bij Dollar LAX. Er was daar een balie voor 'European pre-paid" klanten maar die was gesloten. Bij de Dollar Express balie werden de meeste klanten weggestuurd. In een uur tijd heb ik slechts 1 persoon van de express lane gebruik  zien maken.

Hoe kan je GOLD/VIP/Club member worden en wie maakt daar gebruik van?
Kan dat ook als je via een tussenpersoon boekt?

Zelf ben ik in het verleden Gold Plus Member geworden (weet niet meer hoe) bij Hertz en dat werkt goed.
#1 - 18-08-2013, 10:16 uur
« Laatst bewerkt op: 18-08-2013, 10:26 uur door Mississippi »

Cees A

Hoe kan je GOLD/VIP/Club member worden en wie maakt daar gebruik van?
Ik heb zelf al vele jaren een Hertz Gold card.  In die tijd (luister kinderen, opa vertelt) werd je door Hertz uitgenodigd voor zo'n card.
Tegenwoordig kun je vrijwel alle "clubcards" gewoon gratis aanvragen op de site van de betreffende verhuurder.
Voordeel voor de verhuurder:  Scheelt baliehandelingen. Men wordt vooraf om alle nodige gegevens gevraagd. Creditcardnr. Rijbewijsnr. dat soort dingen.
Voordeel voor de huurder:  Je hoeft niet meer langs de balie, want alles wat men daar van je zou willen weten weet men al.
Voor incidentele Amerikareizigers niet echt de moeite om zo'n card aan te vragen, maar als je regelmatig gaat en je huurt altijd bij dezelfde verhuurder is het best de moeite waard om zo'n card aan te vragen.

Kan dat ook als je via een tussenpersoon boekt?
Even kopie en plak uit een eerder bericht van mij:
Op een ander forum loopt een topic over de National Emerald Club en daar schijnt men regelmatig met via tussenpersonen geboekte auto's gewoon gebruik te maken van de voordelen van de National Emerald Club.
Ik zou graag linken naar bedoeld topic, maar die link komt hier helaas niet door de (Noord Koreaans aandoende) censuur.
  ;)

Of dit voor alle verhuurders geldt weet ik niet. 
Ikzelf huur altijd bij Hertz. Ik heb, vanwege goede ervaringen in het verleden, geen redenen om te verhuizen naar een andere verhuurder.
#2 - 18-08-2013, 11:37 uur

jhbechthum

Ik huur ook (bijna) altijd bij Hertz. Goede ervaring en dan ben ik iemand die blijft hangen.
Ook door Hertz uitgenodigd (ja, ook opa) om gratis Gold member te worden. Dan kun je gelijk naar de garage om je auto op te halen; naam en vaknummer worden op een bord vermeld; en rijden maar (alleen rijbewijs laten zie bij de uitgang).
Laatste keer bij Alamo gehuurd (heel veel goedkoper, klantenservice Alamo begreep het ook niet, maar klopte wel) en gelijk Alamo Insider geworden. Stelt niets voor, maar kon voor vertrek online inchecken en daardoor ook gelijk naar de garage en auto.

Hoe het werkt met een tussenpersoon weet ik niet. De enige keer dat ik een auto via een reisburo gehuurd heb was de eerste keer naar de USA en dus met voucher bij de balie geweest. Kan me geen lange wachtrij herinneren (Alamo op Atlanta).

Johan.
#3 - 18-08-2013, 13:07 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Mississippi

Ik ben nog geen opa maar net als Johan en Cees waarschijnlijk ook ooit uitgenodigd om Hertz Gold member te worden...

Hertz bevalt mij ook goed maar toch kom ik om verschillende redenen wel eens bij een andere autoverhuurder terecht. Volgende keer zal ik proberen om daar van tevoren een membership te regelen. Tot nu toe heb ik de volgende loyalty programma's gevonden:

National: Emerald Club
Hertz: Gold club
Alamo: Insiders
Dollar: Express member
Avis: Avis Preferred

Ervaring met Hertz zijn dus goed.
Bakvet had dus minder goede ervaring bij Dollar LAX

Wie weet iets over National, Alamo of Avis?




#4 - 18-08-2013, 21:15 uur

hdeweert

in het verleden had men bij Alamo de Alamo Quicksilver desk. geheel gratis. Je vulde online je gegevens in en melde je bij de desk en stond 10 min later bij je auto. Zo begon het tenminste. later waren de rijen bij deze desk net zo lang als bij de gewone desk. Alleen de mensen bij de Alamo Quicksilver desk begonnen steeds harder te mopperen om maar sneller en eerder geholpen te worden. dit werd dus gauw anders. de desk bleef wel maar was nooit bemand. het hete dan ook geen  Alamo Quicksilver desk meer maar iets van insiders members. dat stelt dus niets voor of het moet de 5% korting zijn die je ontvangt. wel moet je betalen als je gebruik maakt van deze mogelijkheid. aangezien wij altijd bij Alamo hebben gehuurd heb ik geen ervaring met de andere verhuurders. Wij gaan tegenwoordig gewoon in de rij staan en wachten tot de toeristen voor ons besloten hebben of ze de upgrade nemen die hen word aangeboden. Wij zijn afgestapt van allerlei memberships en punten poespas. Ik vloog bijna elk jaar met een andere maatschappij en van Alamo hoefde ik ook niets te verwachten.
Harm   
#5 - 20-08-2013, 17:40 uur

Bakvet

De laatste keer weer bij Alamo gehuurd via een Europese tussenpersoon, wegens het enorme prijsverschil. Ik was de enige klant, de verhuurder dacht mij wel even een upgrade te verkopen. Deze persoon wilde ook helemaal niet luisteren naar me en sleepte me het hele parkeerterrein over, hij wilde alle auto's demonstreren, hoeveel beter die wel niet waren dan mijn midsize. Ik kon elke auto kiezen die ik wilde, als ik maar een upgrade nam van slechts tien dollar per dag.

Op een gegeven moment was ik het echter zat, ik had geen zin om langer beleefd te blijven. Dus die man draaide het contract uit en stuurde mij weg met de woorden: "dan moet u maar de auto ophalen die u oorspronkelijk gekozen heeft". Op het verhuurcontract, bleek toch een 1 category upgrade te staan. Ik heb toen een auto uit de National Emerald Club rij gepakt, die waren veel nieuwer en deze had lederen bekleding, satellietradio e.d. Niemand zei er iets van.
#6 - 21-08-2013, 22:14 uur

MiamiHeat

Ik huur sinds een aantal jaren via tussenpersoon en altijd bij Alamo / National. Wat wij wel altijd doen is dat alleen ik in de rij ga staan en zonder bagage (mijn vrouw past er buiten het zicht van de balie medewerker op). 5 van de 10 keer de vraag voor een upgrade gekregen. Gewoon meteen zeggen dat je haast hebt en geen upgrade wilt. En hop weg ben je....de laatste 3 x is het mij trouwens gelukt om een auto uit hogere klasse mee te nemen. In Miami (2x) en LA (1x) mag je zelf je bij Alamo auto uitzoeken. Heb gewoon 3 x een auto uit een andere (luxere) klasse gepakt en niemand die er wat van zei. Ook niet bij het uitrijden en geen extra kosten toen we terugkwamen.
#7 - 22-08-2013, 19:58 uur

Pieter79

Ik huurde ook altijd bij Hertz en had daar ook een Gold kaart. Altijd erg goede ervaringen en daarom nooit een reden gehad ergens anders naar toe te gaan. Net als de anderen hierboven ook uitgenodigd voor deze kaart.

Als je vaak bij hetzelfde bedrijf wil huren dan is het aanvragen van een kaart geen overbodige luxe. Het voordeel is ook dat je vaak een gratis upgrade krijgt!

Gr. Pieter
#8 - 23-08-2013, 21:17 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

En hop weg ben je....de laatste 3 x is het mij trouwens gelukt om een auto uit hogere klasse mee te nemen. In Miami (2x) en LA (1x) mag je zelf je bij Alamo auto uitzoeken. Heb gewoon 3 x een auto uit een andere (luxere) klasse gepakt en niemand die er wat van zei. Ook niet bij het uitrijden en geen extra kosten toen we terugkwamen.

Een nadeel van die luxere auto's is wel dat er altijd de modernste techniek in zit. Ik had een Ford met een heel mooi touch-screen voor alle bediening, ook de satelliet radio. Onderweg naar Canada was ik naar de Howard Stern show aan het luisteren en die week was de show weer eens live, geen re-runs. Alleen het "insluipend thema van de week" bij elk interview was the penis-size van de gast die geïnterviewed werd. (Of van de partner als het een vrouw betrof.) Op een gegeven moment was hij Chris Rock (net als elke andere gast) ellenlang daarover aan het doorzagen en ik ben een paar minuten voor de Canadese grensovergang. Springt het radio-volume opeens spontaan in de stand "KEI- en KEI- KNETTER LOEI-HARD". Er was niets aan te doen, de aan/uit knop werkte niet meer, de touchscreen deed niets meer. En die Howard Stern maar doorzeuren over z'n thema van de week. Gelukkig was er nog net één afslag voor de douane. Dus snel een parkeerplaats opgezocht en motor uit (hielp niet radio ging daarna weer net zo hard verder), factory reset toets ingedrukt, maar niets hielp. Uiteindelijk maar op m'n laptop een Ford-dealer opgezocht. Alleen doordat minuten lang het contact uit had gestaan was de boel weer ge-reset. Dus snel een onschuldig radio programma opgezet en alsnog de grens gepasseerd.

Dat soort issues krijg je dus wel, als je een auto meeneemt die meer luxe is dan waarvoor je betaalt hebt.
#9 - 06-09-2013, 23:54 uur

MiamiHeat

En hop weg ben je....de laatste 3 x is het mij trouwens gelukt om een auto uit hogere klasse mee te nemen. In Miami (2x) en LA (1x) mag je zelf je bij Alamo auto uitzoeken. Heb gewoon 3 x een auto uit een andere (luxere) klasse gepakt en niemand die er wat van zei. Ook niet bij het uitrijden en geen extra kosten toen we terugkwamen.

Een nadeel van die luxere auto's is wel dat er altijd de modernste techniek in zit. Ik had een Ford met een heel mooi touch-screen voor alle bediening, ook de satelliet radio. Onderweg naar Canada was ik naar de Howard Stern show aan het luisteren en die week was de show weer eens live, geen re-runs. Alleen het "insluipend thema van de week" bij elk interview was the penis-size van de gast die geïnterviewed werd. (Of van de partner als het een vrouw betrof.) Op een gegeven moment was hij Chris Rock (net als elke andere gast) ellenlang daarover aan het doorzagen en ik ben een paar minuten voor de Canadese grensovergang. Springt het radio-volume opeens spontaan in de stand "KEI- en KEI- KNETTER LOEI-HARD". Er was niets aan te doen, de aan/uit knop werkte niet meer, de touchscreen deed niets meer. En die Howard Stern maar doorzeuren over z'n thema van de week. Gelukkig was er nog net één afslag voor de douane. Dus snel een parkeerplaats opgezocht en motor uit (hielp niet radio ging daarna weer net zo hard verder), factory reset toets ingedrukt, maar niets hielp. Uiteindelijk maar op m'n laptop een Ford-dealer opgezocht. Alleen doordat minuten lang het contact uit had gestaan was de boel weer ge-reset. Dus snel een onschuldig radio programma opgezet en alsnog de grens gepasseerd.

Dat soort issues krijg je dus wel, als je een auto meeneemt die meer luxe is dan waarvoor je betaalt hebt.

Wat een verhaal! Ik denk echter wel dat een kleine nuance op zijn plaats is en dat je dit soort issues kan krijgen. Onze laatste 3 huurauto's hadden ook touchscreens (1 zelfs met achteruitrij camera) en we hebben geen problemen gehad. En veel schik gehad van Sirius Digital Radio, echt perfect!
#10 - 07-09-2013, 09:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15