Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vragen over United Airlines

Discussie gestart

pethard

We vliegen 25 maart naar Chicago om een wegbreng-camper van Road Bear met een omweg naar Los Angeles te brengen. Op 6 mei vliegen wij vanuit LA via Houston weer retour. We vliegen met United Airlines en hebben geboekt bij WTC.  Bij WTC krijg ik geen "ervaringsdeskundig" advies daarom stel hier maar even mijn vragen omdat mijn ervaring is dat ik hier wel goede adviezen krijg :

Vraag 1:
Ik heb een vraag over de bagage bij United Airlines. Jaren geleden hebben we met UA gevlogen en toen mochten we nog 2 koffers per persoon meenemen. Tegenwoordig is dat bij alle luchtvaartmaatschappijen nog maar 1 koffer per persoon :( . Is het mogelijk om voor de terugvlucht een extra koffer te boeken? En zo ja, hoe moeten we dat dan regelen, via WTC of op het vliegveld in LA of rechtstreeks bij UA en waar en hoe ben ik het voordeligste uit ? De ervaring leert dat we (veel) meer mee terug nemen dan op de heenreis.

Vraag 2:
Onze vlucht vanaf Los Ageles vertrekt om 07:00 uur naar Houston. Hoe laat adviseren jullie ons om op het vliegveld aanwezig te zijn? Voor internationale vluchten wordt door WTC drie uur geadviseerd maar dit eerste stuk van onze reis is een nationale vlucht, in Houston  is de wachttijd 4.30 uur voordat we naar Amsterdam vertrekken.  Is twee uur voor vertrek vanuit LA dan voldoende?

Thanks !  pethard  :police:

 
#1 - 18-01-2015, 19:10 uur
met vriendelijke groeten,

Peter Harderwijk

Cees A

Antwoord 1:
Bij online inchecken krijg je automatisch de vraag hoeveel koffers je wil inchecken.
Op de site van United staat een mooie calculator waarmee je kunt uitrekenen wat die 2e koffer je gaat kosten.
Selecteer het tabblad "Any Flight" en vul je vertrek- (LAX) en aankomstluchthaven (AMS) in
Linkje: ----> https://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx
Ik heb dat even ingevuld, ben er hierbij van uitgegaan dat je geen Star Alliance Member bent, en dan kost die 2e koffer je 100 $
Als je wel Star Alliance Member bent en ook nog eens voldoende status hebt (Premier Gold) kan die 2e koffer gratis mee.  ;)
Alle bagageinformatie vind je hier: --->  https://www.united.com/web/en-US/content/travel/baggage/default.aspx?v_ctrk=HHLN$0-2084-6788-1-4898

Antwoord 2:
Ik ben zelf iemand die liever 1 uur te vroeg is dan 10 min te laat, maar in principe is 2 uur voldoende.
Hou je wel rekening met inlevertijd huurauto ?
#2 - 18-01-2015, 19:50 uur

pethard

Met dank voor de snelle reactie. We zijn geen Star Alliance Member, we vliegen met alle airlines i.c.m. aanbiedingen, dus zullen we de derde en eventuele vierde koffer bij het online inchecken opgeven. Neem aan dat er dan met creditcardboeking wordt afgerekend.  De laatste (korte) nacht  slapen we al in het Value Inn Worldwide LAX in Ingleswood, dus naast het vliegveld. Het hotel brengt ons met een shuttle naar het vliegveld waar ik dan om 05.00 uur moet zijn. We hebben onze camper de dag daarvoor al ingeleverd.

#3 - 18-01-2015, 22:05 uur
met vriendelijke groeten,

Peter Harderwijk

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15