Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

waar vliegtickets kopen

Discussie gestart

Lucie

Iemand ervaring met:
Tix.nl
Schipholtickets
Exit reizen
Via deze sites zijn tickets aanzienlijk voordeliger dan bijv. via de luchtvaartmaatschappijen zelf.
Maar is het net zo betrouwbaar?

Groet,
Lucie



#1 - 07-10-2017, 10:11 uur

Pieter79

Als ik met Google Flights naar tickets zoek dan vind ik de beste prijzen altijd bij de airline zelf. Dat is dus waar ik ze boek.

Gr. Pieter
#2 - 07-10-2017, 15:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Iemand ervaring met:
Tix.nl
Schipholtickets
Exit reizen   

Ervaring met Exit dateert van lang geleden en lijkt me dan ook niet meer zo relevant.
Maar Exit deed toen wat ze moesten doen.  Je zou dus kunnen zeggen dat ik tevreden was over Exit

Ik ben echter van mening dat je de werkelijke service van een bedrijf pas kunt testen bij problemen.
Nou,  die waren er dus een paar jaar later bij Tix en dan leer je een bedrijf pas echt kennen.
De ervaring met Tix  zorgde er mede voor dat dit mijn laatste boeking via een derde partij was
Ik boek sinds die ervaring rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij zelf.

Met de derde in het rijtje, Schipholtickets, heb ik persoonlijk geen ervaring.

Maar is het net zo betrouwbaar?   
De betrouwbaarheid van dergelijke sites zal best wel meevallen.
Grootste probleem zit meestal bij de service / nazorg.   Iedereen die mij al wat langer volgt kent mijn motto:    Skip the middleman .
Bij vluchtwijzigingen bijvoorbeeld,  een veelvoorkomend fenomeen,  kun je beter met 1 partij te maken hebben.
Kocht je je tickets rechtstreeks bij de luchtvaartmij.  dan is in zo'n geval 1 telefoontje voldoende om e.e.a. naar tevredenheid op te lossen.
Als je je tickets via een derde partij kocht gaat het een tikkeltje anders.
In zo'n geval doet de luchtvaartmaatschappij namelijk weinig of niks voor je.
Ze sturen je naar degene die je de tickets verkocht en daar begint helaas (te vaak) het kastje-muur verhaal.

Via deze sites zijn tickets aanzienlijk voordeliger dan bijv. via de luchtvaartmaatschappijen zelf.   
Nou, daar wil ik nog wel iets over zeggen.
Het is voor een ticketverkoper van levensbelang om bij de vergelijkingswebsites van ticketprijzen bovenaan op pagina 1 te staan.
Een bedrijf dat op pagina 16 van zo'n vergelijkingswebsite staat is geen lang leven beschoren want zover kijkt niemand
De tactiek van ticketverkopers is dus om de (kale)  ticketprijs zo laag mogelijk te houden.
Dat er verkopers zijn die dat later weer "goedmaken" met allerlei fantasie-kosten, daar komt de klant pas later achter................

Moraal van dit verhaal:
Let goed op eventuele bijkomende kosten, van welke aard dan ook.
Kijk naar de totaalprijs, incl. alle bijkomende kosten want DAT is het bedrag dat je uiteindelijk betaalt.
De vergelijking valt dan, zoals @Pieter79  zojuist ook schreef , in veel gevallen uit in het voordeel van de luchtvaartmaatschappij.
#3 - 07-10-2017, 16:04 uur

Lucie

Dank voor het delen van jullie ervaringen.
Mijn idee was ook om rechtstreeks te boeken, maar het scheelt bij deze drie aanbieders echt €300,- per ticket (heb er 4 nodig), inclusief evt. extra kosten. Het gaat om tickets van o.a. Britisch airways.
Cees, met vluchtwijzingen bedoel jij dat bijv. Britisch Airways de tijden nog kan wijzigen oid?

Groet,
Lucie 
#4 - 07-10-2017, 16:43 uur

Cees A

Cees, met vluchtwijzingen bedoel jij dat bijv. Britisch Airways de tijden nog kan wijzigen oid?   
Ja. dat kan. Heeft niks met BA te maken,  kan bij iedere maatschappij voorkomen.
Een belangrijke factor in deze is bijvoorbeeld je boekingsdatum.
Hoe vroeger je boekt, hoe groter de kans dat de vluchtschema's van de maatschappijen nog niet definitief zijn en dus ook hoe groter de kans dat je naderhand met wijzigingen te maken krijgt.

Je moet boeken bij het bedrijf waar je jezelf happy bij voelt. Ervaringen van anderen zijn van secundair belang. Zo simpel is het.
Maar heb je echt alle (eventuele) bijkomende kosten meegenomen in je vergelijking ?
Ik hoorde laatst bijvoorbeeld van forumlid @Dirc  dat die moest betalen voor het kiezen van (voorkeur)stoelen in het vliegtuig.


 
#5 - 07-10-2017, 17:18 uur

Dirc

Correct, maar ik heb dan ook maar 285 pp voor mij ticket betaald bij Iberia dus dan kun je zoiets verwachten.
#6 - 07-10-2017, 19:47 uur

Cees A

Correct, maar ik heb dan ook maar 285 pp voor mij ticket betaald bij Iberia dus dan kun je zoiets verwachten.   

Ben ik het niet mee eens.  Dat jouw tickets maar 285 € kosten doet in deze niet ter zake.
Die door jou betaalde (mooie)  :afro: prijs wordt trouwens grotendeels bepaald door je bestemming en het (laag)seizoen waarin je vliegt.

Ik blijf bij mijn stelling dat een broker te allen tijde een juiste en complete prijs moet tonen INCLUSIEF alle kosten.
Alleen DAN kun je als ticket -zoekende consument een eerlijke vergelijking maken.
Nu zie je op pagina 1 bij die broker een  zo op het oog goedkope prijs en moet je in de kleine lettertjes op zoek naar eventuele verborgen kosten.

#7 - 07-10-2017, 21:27 uur

Ruud2004

Dank voor het delen van jullie ervaringen.
Mijn idee was ook om rechtstreeks te boeken, maar het scheelt bij deze drie aanbieders echt €300,- per ticket (heb er 4 nodig), inclusief evt. extra kosten. Het gaat om tickets van o.a. Britisch airways.
Cees, met vluchtwijzingen bedoel jij dat bijv. Britisch Airways de tijden nog kan wijzigen oid?

Groet,
Lucie

Als deze ticketprijzen jouw aanstaan, moet je ze snel boeken Lucy, het scheelt nog al. Heb je die tickets soms gezien bij Schipholtickets.nl met BA? Indien het geval, gewoon doen, hebben wij prima ervaringen mee. (ook bij schemawijzigingen)

Wij boeken onze tickets altijd bij de voordeligste aanbieder. Dat kan bij een luchtvaartmaatschappij zelf zijn, maar ook vaak een broker en als je goed op let naar "verborgen kosten" is dit prima. Ik kijk wel altijd waar een broker is gevestigd. Bij een broker die buiten (westers) Europa is gevestigd (uitzondering is Expedia.com) zal ik niet zo snel boeken.
Vwb stoelreservering maakt het niet uit. Als je via een broker moet betalen, moet je dat (bij rechtstreeks boeken) bij de maatschappij ook!
#8 - 08-10-2017, 11:08 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Ben2USA

Weliswaar een late reactie, maar dan toch:
Ik heb de laatste tijd flink wat tickets aangeschaft.
Mijn eerste zorg is de prijs en daarna de totale reistijd.
Elke keer was boeken via een tussenpersoon voordeligst, en daar zie je welke vluchten in combinatie of in vergelijking jouw doel dienen.
Vooral van belang is dat je hele vlucht (in of via Europa) bij één maatschappij hebt; denk aan je reisverzekering waar je anders niets aan hebt.
En denk aan de verplichtingen die gelden als een vlucht zo vertraagt, dat de andere aansluitingen gemist worden!!  Boek dus in één pakket!
#9 - 26-12-2017, 12:41 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15