Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wandelschoenen

Discussie gestart

Tinita

Een vraagje: Welk schoeisel doen jullie aan tijdens wandelingen in de Nationale Parken? Wij gaan deze zomer naar het Zuidwesten en ik dacht om sportsandalen (bv. Teva's) aan te doen, omdat het daar toch serieus warm kan zijn. Maar zijn die wel veilig genoeg? Dan denk ik aan grote spinnen in Sequoia (bibber bibber!) en slangen en zo... Of is het beter om dichte wandelschoenen aan te trekken?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Groetjes

Tine
#1 - 06-04-2008, 10:06 uur

theborgh

Die van mij en mijn dochter staan al klaar.




http://usazuidwest2008.blogspot.com/
#2 - 06-04-2008, 10:37 uur

Marianne

Zoek even op wandelschoenen dan vind je onder andere dit topic http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=5502.0 .

Veel mensen lopen op sandalen. Dat is prima te doen als je vooral vlakke en niet te lange wandelingen doet. Ik daar altijd sportschoenen, maar voor de komende vakantie wil ik toch iets stevigers. Ik heb gemerkt dat bij langere wandelingen op minder vlakke paden en met losse stenen extra steun wel prettiger is.

In sommige gebieden kan het verstandig zijn om dichte schoenen en een lange broek te dragen, maar meestal loop je op brede paden waar je niet zomaar door ongedierte verrast zult worden.

Marianne
#3 - 06-04-2008, 12:50 uur

Tinita

Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik had dat topic al gelezen ivm de wandelschoenen. Maar daar vind ik enkel informatie over terug over dichte schoenen en niet over sandalen bv.
Ikzelf heb hoge wandelschoenen van het merk Hawk's, maar ik zie het niet zo zitten om met die hoge (en warme) dingen te gaan wandelen... Maar misschien is het wel beter voor mijn voeten?
#4 - 06-04-2008, 15:24 uur

arizona

Goede wandelschoenen ademen zodanig dat je nooit bang hoeft te zijn voor te warme voeten. Mijn advies: kies altijd voor wandelschoenen omdat je vantevoren niet weet hoe groot de moeilijkheidsgraad van de hike is. Je wilt ook lekker vrij rond kijken en niet voortdurend naar de grond/het pad om te kijken waar je je voeten neer zet?!?!
Het zou jammer zijn (een deel van de) vakantie te missen door een blessure. Nog afgezien van de overigens te verwaarlozen kans op dierenbeten.
Goede wandelschoenen koop je niet bij discounters maar de bergsportwinkel, zoals Bever. Gaan veel langer mee, dus goede investering.
A.
#5 - 06-04-2008, 17:26 uur

hdeweert

Ik heb Amerikanen op de meest uiteenlopende schoeisels de div. hikes zien lopen . Variërend van teenslippers en korte broek tot de meest complete wandeluitrusting met beschermers en wandelstokken. Wij lopen gewoon op goede stevige schoenen.
Harm
#6 - 06-04-2008, 18:02 uur

Mississippi

Wij kiezen altijd voor stevige (berg) wandelschoenen.




Daarmee kan je in de sneeuw lopen maar in het zuidwest beschermen ze je tegen de scherpe prikkels van de cactussen...

#7 - 07-04-2008, 14:23 uur

Swissdutchie

De keuze voor een bepaald soort schoeisel hangt ook af van wat voor soort wandelingen je wilt gaan doen. Een wandeling van een kilometer over een boardwalk is heel wat anders, dan een dagtocht op een smal steil paadje met veel losse stenen. Het probleem is inderdaad, dat je de precieze toestand van het pad pas achteraf zult kennen. Daarom zal ook ik voor goede wandelschoenen kiezen, zeker als je van plan bent een langere wandeling te doen, waarbij je onderweg niet makkelijk om kunt draaien om alsnog je wandelschoenen aan te doen. Zelf loop ik meestal op halfhoge treckingschoenen van Lowa. Daarbij moet ik wel zeggen, dat ik relatief onstabiele enkelbanden heb en daarom al snel voor een stevige wandelschoen kies. Als je daar geen last van hebt en geen al te ruige wandelingen op het programma hebt staan, is ook een lagere schoen met een goede zool of een sandaal goed genoeg. Ik denk niet, dat je bang moet zijn voor ongedierte en slangen.
De keuze is uiteindelijk natuurlijk aan jezelf. Maar ik zal er in elk geval voor zorgen, dat je naast sandalen ook nog iets steviger schoeisel in je bagage hebt.
Groetjes,
Franziska
#8 - 09-04-2008, 01:07 uur



Zofsky

Als je in de natuur gaat lopen zou ik altijd stevige wandelschoenen aantrekken.
Zoals al gezegd, goede wandelschoenen ademen dus met die hitte zal het wel meevallen, maar nog veel belangrijker is zeker de steun die ze geven!
Je wilt niet onderweg iets verdraaien en dan nog een heel eind terug moeten "hopsen".
Wij hebben Meindl wandelschoenen en ze bevallen erg goed! Je kunt er ook mee door een ondiep beekje lopen en dat is ook handig.

Je ziet inderdaad wel eens mensen op slecht schoeisel paden lopen en ik vraag me altijd af waarom je het risico zou lopen....
#9 - 09-04-2008, 10:42 uur

Tinita

Bedankt iedereen voor de reacties! Ik ga toch nog eens kijken naar die hoge wandelschoenen die ik nog heb. Hopelijk passen ze nog, want ze zijn ondertussen zo'n 10 jaar oud! En anders zal ik er nieuwe moeten aanschaffen... Maar dat zullen dan toch eerder lage of halfhoge zijn...

Tine
#10 - 11-04-2008, 16:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15