Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat te doen bij gevaar tornado?

Discussie gestart

Sophieke

Wat moet je doen wanneer er een tornado gesignaleerd is???? En vooral wanneer je in een auto zit?? dansbanaan

Groetjes,

Sophie
#1 - 15-02-2007, 15:52 uur

BbimmerR

Zie hier heel veel tips en waarschuwingen:

http://www.tornadoproject.com/safety/safety.htm
#2 - 15-02-2007, 16:38 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Mrjn

Wat niet in het lijstje staat, maar waar je wel vaak verkeerde tips over krijgt; ga niet "schuilen" onder een viaduct. Als je overvallen wordt door een tornado, verlaat je auto en ga in een greppel of sloot liggen, zo plat mogelijk.
#3 - 15-02-2007, 19:18 uur

Traveller

Wij hebben eens zo'n tornado-warning gehad toen we in een, niet al te best meer, motel sliepen. Constant van die alarm-beepjes op je tv.
Ik had uit voorzorg de koffer al op slot gedaan, in de veronderstelling dat niet al m'n spullen door America zouden waaien als het motel de lucht in ging! ha ha
Wij hebben ons toen op de grond achter het bed gesettled. Wel wat eng allemaal, omdat wij niet echt bekend zijn met zulk weer. Gelukkig stond alles nog overeind.
Tip: kijk ook wat de 'locals' doen. Zij hebben hier ervaring mee!
#4 - 15-02-2007, 19:25 uur

pyca

Citaat
in de veronderstelling dat niet al m'n spullen door America zouden waaien als het motel de lucht in ging! ha ha
:hilarious: ik zie het al helemaal voor me!
#5 - 15-02-2007, 21:11 uur
reisverslag West USA & Orlando 2007 www.diazmadrid.nl


Mrjn

Tip: kijk ook wat de 'locals' doen. Zij hebben hier ervaring mee!

Ja en nee. Ik heb 2 tornado warnings meegemaakt in Chicago. Bij de eerste zaten we in een appartementencomplex bij een vriendin en waren wij de enige 3 die de basement opzochten, de rest van de bewoners bleef lekker binnen. Bij de tweede zat ik in een motel, kreeg de tornadowarning  op mijn teevee en ben ik naar de receptie gelopen wat ik moest doen en of ze schuilruimtes hadden. Toen werd ik dom aangekeken, want zij hadden de warning niet gehoord en die tornado kwam toch niet onze kant op, want veel te veel hoge gebouwen om ons heen.
Dus zorg er wel voor dat je zelf weet wat je moet doen en vertrouw niet teveel op anderen.
#6 - 16-02-2007, 10:48 uur

Mississippi

Ik heb het ook 1 keer meegemaakt in Mississippi (waar anders).  :(

Op de grens van warme lucht uit Mexico en koude lucht uit Canada ontstonden tornado's die van west naar oost trokken.
Zolang je stroom hebt kan je dit volgen op de locale TV. Wij keken dan naar WABG - tv. Die lieten tijdens al hun programma's een transparant kaartje van de counties in de omgeving zien. Als er ergens een tornado was waargenomen, kleurde die county rood. Je zag zo de tornado's op je af komen.

Uiteindelijk viel de stroom uit en hadden we alleen nog een kleine radio die speciaal het weer doorgeeft in dit soort situaties.
De kans dat een tornado over je huis komt is niet zo groot. Ons plan was om in dat geval in het midden van het huis in de badkamer in bad te gaan zitten met een matras op ons hoofd. Gelukkig is het zover niet gekomen en ging de stroom weer aan na ca. een half uur.

De volgende dag zagen we op tv dat op enkele mijlen afstand wel huizen waren verwoest en er slachtoffers waren gevallen.
Als je in een tornadogebied woont is het waarschijnlijk verstandig om een storm shelter te bouwen.




#7 - 25-02-2007, 19:04 uur
« Laatst bewerkt op: 25-02-2007, 19:06 uur door Mississippi »

ned in MO

Ik woon in de buurt van tornado alley en heb een aantal keren bij de buren gezellig in de basement gezeten.
Ik heb echter in 11 jaar nog nooit een tornado gezien. Wel de verwoestingen ervan vanwegen het feit dat er in twee jaar tijd twee keer een tornado op dezlefde plek was.
Zoiets maakt best wel indruk. Verder maak ik mij er niet druk om. Het is gevaarlijker om de strat over te steken dan getroffen te worden door een tornado.
#8 - 04-05-2007, 04:41 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Adriaan47

Ik denk dat als er een sirene afgaat en op TV en radio wordt gezegd dat iedereen die woont in een mobile home het nu moet verlaten je dit beter maar kan doen.
#9 - 04-05-2007, 05:41 uur

hollandranch

Wat niet in het lijstje staat, maar waar je wel vaak verkeerde tips over krijgt; ga niet "schuilen" onder een viaduct. Als je overvallen wordt door een tornado, verlaat je auto en ga in een greppel of sloot liggen, zo plat mogelijk.


Wel ff checken of er geen alligators, snapping turtles of fire ants zitten  2006-20
#10 - 05-06-2007, 22:32 uur

ceetje

Wat niet in het lijstje staat, maar waar je wel vaak verkeerde tips over krijgt; ga niet "schuilen" onder een viaduct. Als je overvallen wordt door een tornado, verlaat je auto en ga in een greppel of sloot liggen, zo plat mogelijk.


Wel ff checken of er geen alligators, snapping turtles of fire ants zitten  2006-20

en eh wáter in de sloot???? ;D Maar zonder gekheid: lijkt me best akelig zo'n tornado
#11 - 06-06-2007, 19:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15