Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Weekje Washington

Discussie gestart

GCM

Ik ben misschien van plan om in augustus een weekje naar DC te gaan. Relatief duur maar ik heb geen geld om meerdere weken te gaan en al helemaal niet om rond te trekken.
DC is een stad met een voor mij grote aantrekkingskracht en dit om de vele historische gebouwen en vele musea.
Wat zijn de dingen die ik MOET zien volgens jullie. Ik dacht zelf al aan het Witte Huis, Capitol, Lincoln Memorial, Arlington Cemetery en het Smithsonian (schrijf je dat zo  ???)
Ook hoor ik graag opties voor betaalbare hotels die qua ligging goed bij de bovenstaande zaken liggen.
Ik dank u alvast hartelijk!
#1 - 07-04-2006, 13:46 uur

B-man

Ga eens wat drinken in de "Old Ebbit Grill" (niet ver van het Witte Huis). Mooie bar waar heel politiek Washington vaak wat eet en/of drinkt dus wie weet kom je nog een bekend iemand tegen.

WWII Memorial is mooi maar daar loop je wel langs als je via het Washington Monument naar Lincoln Memorial loopt.

National Gallery of Art is ook zeer de moeite waard.

Verder zijn bijna alle Smithsonian musea wel de moeite waard (vooral Natural History museum met de "Hope Diamond" en American History Museum)

B-man
#2 - 07-04-2006, 13:57 uur
« Laatst bewerkt op: 07-04-2006, 14:00 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

PetraVS

Ik heb net een intensieve week met een vriendin in en rond DC rondgetoerd, we hebben van alles gezien en gedaan.  Het verslag staat op mijn blog, de laatste week van maart.  De bloesems zullen niet voor je bloeien, maar verder heb je er misschien wat aan.  Behalve Old Ebbitt Grill is ook Clyde's een typisch Washingtonian restaurant (zie link in mijn blog).
#3 - 07-04-2006, 20:14 uur

GCM

Hey bedankt. Ik zal het gelijk eens even bekijken.  2006-01
#4 - 07-04-2006, 20:40 uur

Wop

Ik ben misschien van plan om in augustus een weekje naar DC te gaan. Relatief duur maar ik heb geen geld om meerdere weken te gaan en al helemaal niet om rond te trekken.
DC is een stad met een voor mij grote aantrekkingskracht en dit om de vele historische gebouwen en vele musea.
Wat zijn de dingen die ik MOET zien volgens jullie. Ik dacht zelf al aan het Witte Huis, Capitol, Lincoln Memorial, Arlington Cemetery en het Smithsonian (schrijf je dat zo  ???)
Ook hoor ik graag opties voor betaalbare hotels die qua ligging goed bij de bovenstaande zaken liggen.
Ik dank u alvast hartelijk!

Wanneer precies im Augustus wil je gaan Marcel? Wij zijn er in die maand ook een aantal dagen...
#5 - 07-04-2006, 21:45 uur

GCM

Ik heb de laatste twee weken van augustus vakantie en ook nog de eerste week van september dus moet even kijken wanneer het beste uitkomt, ook met beschikbare vluchten enzo.
Heb ik trouwens een auto nodig daar, volgens mij is alles goed te doen met het openbaar vervoer toch?
#6 - 08-04-2006, 05:47 uur

Wop

Ik ben nog niet in DC geweest, maar ik heb mij laten vertellen dat het erg gemakkelijk is met openbaar vervoer.
Wellicht kan Petra je er meer over vertellen.

Volgens mijn schema ben ik 22 en 23 augustus in DC, dus verslag uitbrengen zal lastig gaan  ;)
#7 - 08-04-2006, 11:54 uur

GCM

Verder niemand in DC geweest? Zijn we dan echt allemaal South West freaks hier  ;D

Ik las trouwens op de site van het witte huis dat het mogelijk is om een tour te doen maar dat aanvragen hiervoor moeten gaan via one's Member of Congress. Dit zal gelden voor Amerikaanse burgers. Hoe kom ik al toerist daar binnen?  :o
#8 - 09-04-2006, 13:49 uur

Mrjn

Ik ben in 1999 in DC geweest (en nog nooit in het zuidwesten). Maar ik heb eigenlijk geen tips die je niet ook al van Petra hebt gekregen.
Openbaar vervoer is inderdaad enorm makkelijk. Wij logeerden bij vrienden in Alexandria en gingen elke dag met bus en metro DC in.
Smithsonian is leuk, wij vonden het American History deel en de Air & Space het leukst. En we hebben ook de rondleiding in het FBI gebouw gedaan, maar dat kan tegenwoordig niet meer. De dierentuin (ook gratis, want onderdeel van Smithsonian) is ook leuk, maar wij zijn sowieso dierentuin-freaks.
Verder is het leuk rondlopen en eten in Georgetown. We hebben ook wel gewoon rondgewandeld in diverse delen van DC en om ons heen gekeken.
#9 - 09-04-2006, 21:02 uur

GCM

Zat nu te denken om een paar dagen DC te doen en dan ook nog een paar dagen NY. Is het makkelijk om bijvoorbeel met de trein van DC naar NY te reizen. Dat is goedkoper als een vlucht denk ik en nog leuk om te doen ook.
#10 - 22-04-2006, 11:47 uur

GCM

Hmmm, zat een beetje te kijken en een binnelandse vlucht is bijna net zo duur als met de trein. Wel apart met de trein en je ziet nog eens wat onderweg.
#11 - 22-04-2006, 11:55 uur

Jez

Heb je je ticket al? Zo niet, dan kun je ook kijken hoe het zit met aankomst in Washington en vertrek vanaf New York.
#12 - 05-05-2006, 23:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

GCM

Nou...het hele idee gaat niet door helaas. Er is wat tussengekomen en nu heb ik geen geld... :'(
#13 - 06-05-2006, 09:20 uur

Wop

Nou...het hele idee gaat niet door helaas. Er is wat tussengekomen en nu heb ik geen geld... :'(

Ouch.....
#14 - 06-05-2006, 10:10 uur

B-man

Nou...het hele idee gaat niet door helaas. Er is wat tussengekomen en nu heb ik geen geld... :'(

Balen zeg!  :(
#15 - 06-05-2006, 12:41 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15