Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

welke maatschappij?

Discussie gestart

yuri

Hallo,

Volgend jaar juni (2) ga ik naar West Amerika. We vliegen op SfC en terug vanaf LA.
Nu twijfel ik met welke maatschappij we zullen gaan. Kunnen kiezen uit de volgende:
KLM- Rechtstreekd
Lufthansa - Goedkoopst
United Airlines
Delta airlines
Continentinal Airlines

Zou het op pijs stellen als we een schermpje voor ons hebben ivm wat vermaak.

Graag jullie hulp?

Yuri
#1 - 14-10-2007, 10:44 uur

jerbia

Ik zou persoonlijk kiezen voor een rechtstreekse vlucht. Wij hebben dit jaar ook rechtstreeks met KLM gevlogen en ik vind dat toch wel prettig. Op de heenweg hadden wij wel persoonlijke entertainment, op de terugweg niet. Je kunt met de World Timetable van KLM opzoeken met welke vliegtuigtypen gevlogen wordt en dan opzoeken of dit type wel of niet schermpjes heeft.

Bianca
#2 - 14-10-2007, 12:27 uur

Anouk

Vooral als je in Amerika moet overstappen kan dat nog wel voor wat problemen zorgen omdat je op de eerste stop door de douane moet en dat kan errug lang duren soms!! Tenminste, dit is mijn ervaring, vooral op Washington Dulles vond ik het lang duren.. In Houston was ik zo klaar..


Lufthansa is toch ook vrijwel rechtstreeks? Behalve dan de overstap in Frankfurt? Da's zo'n pokke eindje, dat telt eigenlijk niet mee :P
#3 - 14-10-2007, 12:34 uur

Harry

Hoi Yuri,

Ik zou altijd kiezen voor de rechtstreekse vlucht, of er nu wel of geen eigen schermpjes zijn, maar goed dat is natuurlijk je eigen afweging. De KLM vliegt volgend zomerseizoen zowel naar SFO als naar LAX met de boeing 747, deze hebben en krijgen geen eigen schermpjes, de ochtendvlucht zoals die dit seizoen nog uitgevoerd wordt naar LAX met de boeing 777 wordt vooralsnog niet uitgevoerd volgend zomerseizoen. Lufthansa vliegt zowel op SFO als op LAX via Frankfurt met de boeing 747, en via Munchen met de Airbus A340, beide hebben op dit moment nog geen eigen schermpjes, maar Lufthansa gaat de hele lange afstandvloot daar wel van voorzien, vanaf November 2007 beginnen ze met het installeren daarvan en de verwachting is dat in April 2008 40 % van de vloot voorzien is van eigen schermpjes, dat wordt dus gokken. De transatlantische vluchten van United zijn wel voorzien van eigen schermpjes, maar de keuze is zeer beperkt, er worden een aantal programma's vertoont maar die lopen gewoon synchroon, je kunt dus niet zelf bepalen wanneer je waar naar kijkt, en geen spelletjes. Delta vliegt op één bestemming met de boeing 767-400 (ik denk Atlanta) en deze heeft een zeer uitgebreid entertainment systeem, alle andere bestemmingen hebben dat niet. Continental heeft in al haar versies van de Boeing 767 een uitgebreid entertainmentsysteem zitten, zij vliegen echter ook naar Newark met de boeing 757, deze heeft geen eigen schermpjes. De binnenlandse vluchten van de Amerikaanse maatschappijen hebben eigenlijk zelden entertainment.
#4 - 14-10-2007, 13:24 uur

MiamiHeat

Het liefst vliegen wij altijd rechtstreeks maar helaas zijn de tickets (vaak) dan ook duurder. Daarom hebben we nu al tickets voor volgend jaar Juni gekocht......vliegen dus nu rechtstreeks van A'dam naar LAX (B747 Mixed Config en geen schermpjes) en retour idem. Reistijd is 10.30 uur.

Even inhaken op de opmerking dat als je met Lufthansa ook bijna rechtstreeks vliegt.....dat hebben we vorig jaar gedaan naar Miami.  Reistijd was 16 uur en we moesten zowel heen als terug echt de benen onder ons lijf uit rennen om op tijd bij de Gate te komen...........gevolg heen- en terugreis koffer een dag te laat. Alleen maar omdat je van de ene naar de andere Terminal moest op Frankfurt met alle controles duurde dat echt veels te lang.

Overstappen via London, Manchester (jaja) en Parijs zijn ons altijd goed bevallen maar rechtstreeks is toch wel het beste. Tip....zet een paar films op je Ipod voor het geval je geen eigen schermpje hebt.

#5 - 14-10-2007, 18:09 uur

Renske

Ik zou voor de goedkoopste gaan....voor het prijsverschil koop je een portable dvd speler met wat dvd's. Nu vliegen we voor 185 euro naar Miami (met overstap), ik neem mijn nintendo ds mee voor entertainment en misschien ook zo'n portable dvd.
#6 - 14-10-2007, 19:50 uur

mafo

Ik heb eigenlijk alleen de eerste keren directe vluchten gezocht. Tegenwoordig ga ik nooit meer direct scheelt gewoon geld. Heb eigenlijk nog nooit noemenswaardige problemen met het overstappen gehad. Als je entertainment in het vliegtuig willen hebben maak je bij United en Continental de meeste kans op een schermpje in je stoel. Bij Continental is dit het meest uitgebreid omdat hier ook spelletjes op zitten. Het schijnt alleen dat er tegenwoordig ook intercontinentale vluchten zijn waarop deze maatschappijen dit niet hebben. Vluchten van United zijn ook vaak gecombineerd met Lufthansa en die heeft weer geen schermpjes.

Afgelopen zomer voor het eerst met Lufthansa teruggekomen en dat beviel me prima, de douane controle in Frankfurt verliep snel en op Schiphol hoef je dan ook niet meer door de douane. Ook je koffers stonden veel sneller op de band dan ik was gewend bij andere maatschappijen.
#7 - 14-10-2007, 22:28 uur

Jez

Wij vinden met overstap juist fijner. Sowieso omdat dat de voordeligste tickets zijn, maar ook omdat we tot nu toe meer beenruimte hadden dan bij KLM en altijd fijn entertainment aan board hadden (met schermpjes). Bovendien heb je dan ook nog de mogelijkheid van een stopover, zoals we nu al in Washington (op weg naar LA) en in Reijkjavik (op weg naar NY) hebben gedaan.
#8 - 14-10-2007, 22:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

yuri

Zo,

allemaal alvast heel erg bedankt voor de reacties. maakt mijn keuze niet echt gemakkelijk, want er zitten natuurlijk voors en tegens aan elke maatschappij.

Zoals ik er nu aan denk ga ik toch waarschijnlijk de rechtstreekse vlucht boeken, temeer omdat het verschil in kosten max 80 euro is met een indirecte vlucht, en omdat je ook niet altijd een eigen scherm hebt met continental en US airways....

Yuri
#9 - 15-10-2007, 08:46 uur

Yessica

Rechtstreeks is fijn.... maar als het met KLM is dan stap ik heel, heel graag over. Hoewel het overstappen best vervelend kan zijn vanwege de lange wachtrijen bij de douane.

Ik begrijp niet wat iedereen zo geweldig vindt aan KLM. Ik heb dit jaar voor het eerst met KLM gevlogen, dit was naar Japan, want naar Amerika vlieg ik altijd met Amerikaanse maatschappijen. Wat heb je ontzettend weinig ruimte, met recht cattle klasse. Met het serveren van het eten moesten mensen hun stoel rechtop zetten omdat de passagiers erachter anders nauwelijks ruimte hadden om hun bordje kwijt te kunnen. Ik was echt enorm verbaasd. Dat heb ik met United en Continental nog niet eerder meegemaakt.

Op de terugweg had ik helemaal iets belachelijks meegemaakt, maar omdat dat juridisch is beslecht en de ticket 100% is vergoed mag ik dat voorval helaas niet openbaar maken, maar geloof me, als ze je 100% vergoeden was het serieus!

Ik kan je United van harte aanbevelen, Continental overigens ook! Als je nou van plan bent vaker te gaan, vraag dan een frequent flyer pas aan, kun je sparen voor een gratis ticket!
#10 - 15-10-2007, 08:57 uur



yuri

Kijk, nu ga ik dus weer heel erg twijfelen he...pfff wat een moeilijke keuze is dit aan het worden...

#11 - 15-10-2007, 09:29 uur

mafo

Ik zou ook niet met KLM vliegen heb in de beginperiode dat ik naar de VS ging met de KLM gevlogen maar nu ik beter weet niet.
De stoelen van KLM of hun partner NWA zitten gewoon niet lekker en hebben lage rugleuningen waardoor je hoofd een beetje bungelt. Als je dan lager gaat zitten kom je in de knoop met je knieen.

Als je een comfortabele stoel wil hebben dan zit je naar mijn idee het best bij Continental gevolgd door United airlines. Ook is de verzorging wat drinken aangaat bij deze maatschappijen beter dan bij KLM, Lufthansa en NWA.

De overstap zie ik ook allang niet meer als nadeel en is gewoon een onderdeel van de reis geworden. Je zegt dat de prijs niet veel lager ligt dan bij een directe vlucht, heb je al eens gekeken naar vluchten van USairways, die zijn redelijk aan het stunten de laatste tijd met de prijzen.


Stoelen Continental Airlines

#12 - 15-10-2007, 19:42 uur

Ruud2004

Ik mis SWISS in het rijtje.  Prima maatschappij met moderne toestellen (met schermpjes) en vaak zeer scherp geprijsd.  Overstappen in Zuhrich is ons prima bevallen.  Heel relaxed daar.
#13 - 18-10-2007, 19:24 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15