Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wie weet waar je kunt goudzoeken met kinderen

Discussie gestart

Monique Huisman

Wij gaan deze zomer naar het westen van de VS.
We maken een rondje LA-grand canyon-Arches-capitol reef-bryce-zion-las vegas-death valley-Sequoia NP-Yosimite-San Fransisco en vervolgens langs de kust weer naar LA.

Nu vroeg ik me af of iemand van jullie nog ergens een leuke plek weet langs die route waar we met de kinderen evt. goud zouden kunnen zoeken.
Ik heb al eens gelezen dat je in die oude goudzoekers stadjes wel eens van die activiteiten zou kunnen doen.

De kindere zijn dan 8 en 10 jaar oud.

We willen de reis voor hun ook aantrekkelijk maken want alleen maar rotsen, woestijn en bossen lijkt me wel wat saai voor hen. embarressed

Ook andere leuke tips zij welkom natuurlijk.
Over Las Vegas heb ik al het  een en ander gelezen.

Moniquw
#1 - 12-04-2006, 18:06 uur

Chi Sin X

Ik dacht dat dit mogelijk was in Columbia State Park, dit ligt op jullie route, is tussen Yosemite en San Francisco.
We hebben het daar wel niet gedaan, maar ik dacht dat ik er iets over gelezen had.
#2 - 26-04-2006, 09:57 uur

GoGriz

Hier in MT zijn er verschillende ghosttowns waar je naar goud kunt zoeken ... maar dat ligt niet bepaald op jouw route he?  2006-04
#3 - 26-04-2006, 15:28 uur

Sam

De hele route die je gaat reizen, gaat in principe door goud-houdend gebied, dus zoeken naar goud kan overal. Maar als je met kinderen bent, en je wilt wat georganiseerd doen, zijn er (zeker in California) genoeg georganiseerde goudzoek excursies (die materiaal verhuren etc) te vinden. Neem anders even een kijkje op http://www.goldpanning.nl (de website van de Nederlandse Goudpan Vereniging). Daar staan op de pagina "Meer Links" een flink aantal links naar goudzoek verenigingen en aanbieders van goudzoek excursies in het Westen van de VS..

Veel plezier en "bring home the nuggets",

Sam

Mod break: E-mail adres verwijderd, reacties graag in het forum
#4 - 30-04-2006, 09:59 uur
« Laatst bewerkt op: 01-05-2006, 11:37 uur door Wop »

hoeksie

He GoGriz,

Welke plek in Montana moeten we dan hebben om onze kids rijk te laten worden?
Ennne heb je nog 'gouden' tips over wat we absoluut niet mogen missen in MT?

Zijn van 22/7- 17/8 in deze contreien te vinden

Christel
#5 - 23-05-2006, 23:38 uur

GoGriz

Virginia City is waarschijnlijk de best plaats...  het is een ghosttown met toeristische faciliteiten... kijk eens op deze link: http://www.virginiacity.com/ (ze moeten blijkbaar hun site nog updaten voor de kalender van dit jaar)

Gouden tips voor Montana.... hmm... ik neem aan dat Glacier en Yellowstone al op jullie agenda staat?  Ik zou ook Butte bezoeken, een stad die 50 jaar geleden tot de rijkste ter wereld behoorde, maar nu een beetje in verval is geraakt.  Als je de I90 neemt tussen yellowstone en glacier, stop dan even net voor Anaconda in Fairmont.  Daar is een mooi resort dat hete waterbronnen heeft - met grote zwembaden en een glijbaan ed... best leuk voor de kids (en ouders natuurliijk :)).  Hete waterbronnen vind je trouwens overal in Western Montana. 

Bezoek ook zeker Missoula (waar ik woon), een universiteitsstad dat op de samenvloeing van een heleboel rivieren ligt (clark fork, bitterroot, blackfoot, rattlesnake).  Je kan daar bijvoorbeeld mountainbikes huren en de zetellift naar de top van het snowbowl skigebied nemen.  En dan lekker bergaf rijden :D.

Outdoor activiteiten kan je trouwens overal in W MT doen - niet alleen mountainbiken, maar ook raften, kayaken, hiken, deltavliegen, paardrijden, vissen,....

Andere plaatsen die de moeite waard zijn om te bezoeken: Seeley Lake, Bigfork, St Ignatius (bezoek daar zeker de kerk, en let op de indiaanse voorstelling van jezus en maria!), de national bison range, lookout pass met de hiawatha trail, ....

Nog een laatste raad: Maak je planning niet te strak - want wegen/plaatsen kunnen gesloten zijn wegens bosbranden, zeker in die periode.

Hebben jullie kampeer plannen?
#6 - 24-05-2006, 16:19 uur

hoeksie

Hoi GoGriz,

Onze plannen zijn nooit te star. We hebben een globale route gemaakt, zodat ik weet welke reisboeken ermee moeten, maar over het algemeen wijken we daar heel ver vanaf (zijn hier in Europa wel eens in een heel ander aanbeland dan gepland. Wilden naar Polen, maar zijn uiteindelijk in Hongarije Boedapest beland.

Na Yellowstone willen we via Butte naar Grand Kohrs Ranch. Ik las dat daar o.m. een automuseum is en een soort van openluchtmuseum.
Ik Ga eens even kijken naar de tips die je hebt gegeven. Missoula staat inderdaad op de planning. We willen graag Smoke Junpers Base Aerial Firedepot. Vandaaruit willen we naar het Flathead Lake, om een beetje bij te komen van de drukke reisdagen. Is dat een plek waar ook gezwommen kan worden, of is daar het water te koud voor? Of heb je een leukere suggestie om ergens een dagje te relaxen.

Vanuit Big Fork gaan we dan de ging to the sun road rijden en daarna gaan we via het zuidkant van het park richting Calgary en verder. Op de terugweg uit Canada komen we ook weer door  Montana en willen we in ieder geval naar de N.Bison Range en dan over Hamilton naar het zuiden richting Craters of the moon.

De rest van je tips ga ik eens bekijken, want zeker de hot springs spreken mij erg aan (en de kids natuurlijk).

Christel
#7 - 31-05-2006, 14:56 uur

hoeksie

Oh ja, dat vroeg je ook nog. We reizen met een camper van 31 ft en willen vnl. op zulke eenvoudig mogelijke campings in de natuur kamperen. Daarnaast reizen mijn vader en vriendin nog met auto tent of campervan of truckcamper mee.
#8 - 31-05-2006, 15:18 uur

GoGriz

Vandaaruit willen we naar het Flathead Lake, om een beetje bij te komen van de drukke reisdagen. Is dat een plek waar ook gezwommen kan worden, of is daar het water te koud voor? Of heb je een leukere suggestie om ergens een dagje te relaxen.


BigFork is een mooie plaats om te rusten, en je kan inderdaad in het meer zwemmen.. Echt warm is het niet maar dat valt in die periode nog wel mee :)  Nu ik eraan denk, als je in Big Fork gaat logeren en je hebt kids, dan is Big Sky Waterpark in Columbia Falls een must!  Een andere must is de House of Mystery juist voorbij Columbia Falls onderweg naar Glacier.. ze hebben daar een vortex die rare effecten geeft .. best wel leuk  :)
#9 - 31-05-2006, 15:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15