Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wijziging reservering KLM

Discussie gestart

Vinyl

Goedemorgen!

Ik vlieg deze zomer met KLM naar Amerika.
Op de heenweg vlieg ik op New York, op de terugweg vanaf San Francisco.

Nu heb ik familie ontmoet die me hebben uitgenodigd in Denver. Eigenlijk wil ik mijn terugvlucht enkele dagen verplaatsen en vetrekken vanuit Denver.

Het gekke is: ik heb via internet geboekt bij KLM. Maar voor de wijziging kan ik niet op internet EN niet bij het 0900 nummer terecht. Ik moet er speciaal voor naar Schiphol en dan kijken ze daar wat er kan en wat het kost.

Is dat normaal? Ik vind het nogal klantonvriendelijk. Dat ik een boete moet betalen snap ik. Maar waarom helemaal naar Schiphol? Ik woon niet om de hoek!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
#1 - 30-04-2008, 11:48 uur

Jez

Wat raar. Volgens hun eigen website kan het volgende:

Online wijzigen/annuleren

Momenteel is het online wijzigen of annuleren van tickets mogelijk bij e-tickets die tegen het Europe Select, World Business Class, Economy Full Flex en Fully Flexible Corporate-tarief via KLM.nl zijn geboekt. Deze tickets kunnen tot uiterlijk 30 uur voor vertrek via 'Mijn Boeking' op KLM.nl worden gewijzigd of geannuleerd.



Overige manieren om uw ticket te wijzigen/annuleren

Voor het wijzigen of annuleren van andere tickettarieven of van papieren tickets die zijn geboekt op KLM.nl, kunt u contact opnemen met het KLM Service Center.

Voor het wijzigen of annuleren van tickets die zijn geboekt bij een reisagent, kunt u terecht bij de desbetreffende reisagent.

Voor het wijzigen of annuleren van telefonisch geboekte tickets kunt u terecht bij de afdeling KLM Reserveringen op +31 (0)20 - 4 747 747.


Misschien kun je dat telnr in Amsterdam eens proberen? Succes!
#2 - 30-04-2008, 13:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Vinyl

Hmm... voor internetboekingen moet je 0900 bellen, en dat had ik dus gedaan...
Heb er nu maar een mail tegenaan gegooid!
#3 - 30-04-2008, 18:02 uur
« Laatst bewerkt op: 30-04-2008, 18:13 uur door Vinyl »

Harry

Ik ben bang dat als je de goedkoopste klasse geboekt hebt, dat je je boeking helemaal niet om kan zetten, een van de voorwaarden is dan oa. geen wijzigingen toegestaan, als dat het geval is zul je gewoon een nieuw ticket moeten kopen voor de reis vanaf Denver.
Misschien dat met de suggestie om het op Schiphol te proberen er toch kans is op enige coulance, maar dan weet je het natuurlijk pas op het moment van vertrek.

Harry
#4 - 30-04-2008, 18:18 uur

Vinyl

Hmmm.. ze zei nml wel dat het kon, maar dan alleen op Schiphol.
En dat het waarschijnlijk 100 euro zou kosten.
Ik vind het alleen zo raar dat ze me dat aan de telefoon niet kan vertellen wat het gaat kosten.

De vlucht vanaf denver is nml 100 euro goedkoper.
Dus ik dacht: dat heft elkaar op!
Maar nee zei ze, de boete die moet ik toch betalen! Ja... zucht... dat snap ik wel, maar heft het elkaar dan niet gewoon op? 100 euro boete, 100 euro goedkopere vlucht?
Maar ze bleef herhalen dat ik de boete dan moet betalen. Grr... dat snap ik ook wel.

Maar verder kon ze me niks vertellen.

Als het echt zo is dat ik heel veel geld kwijt ben, dan doe ik het niet. Ik moet tenslotte ook een vlucht SFO-DEN boeken erbij, en al met al zal het wel prijzig worden. Ik vind het alleen balen dat ik dus naar Schiphol zou moeten om te horen waar ik aan toe ben. Idioot he?

Maar ik wacht het antwoord op de mail af, ben benieuwd!
#5 - 30-04-2008, 18:39 uur

hdeweert

Hallo
Met de gegevens die je verstrekt is eigenlijk niets te beginnen. Er zijn een hoop onzekerheden. Het enige wat zeker is is dat jij een andere route wilt dan je hebt besteld. Over het algemeen kost je dit alleen maar geld. Het waarom je naar KLM schiphol zou moeten kan duiden op de mogelijkheid om in de ticket office van KLM een ander mogelijkheid te regelen. Meestal resulteert dit in een duurdere optie van een enkele reis, maar zoals ik al schreef is een en ander afhankelijk van je aankoop story etc. De oplossing zul je zelf met KLM (per Telefoon) moeten zoeken.
Harm
#6 - 01-05-2008, 16:48 uur

Vinyl

Ah, hier het antwoord van KLM!
Duidelijk!

U heeft een wijzigbaar ticket echter de wijziging van het vertrekpunt wordt als een "rerouting"
beschouwd. Alleen bij een KLM ticketingkantoor op één van de luchthavens kunt u zich laten
informeren over de mogelijk om deze wijziging te realiseren en tegen welke kosten.

Indien u slechts de datum van vertrek wenst te wijzigen dan kunt u voor meer informatie contact
opnemen met onze E-Service Desk. Vanuit Nederland zijn wij bereikbaar op telefoonnummer 0900 263 55
56 (dagelijks  08:00 - 23:00 uur). Vanuit andere landen kunt u bellen met telefoonnummer (+44)
(0)8702 430 541.
#7 - 01-05-2008, 17:17 uur

Ine

Bedoeld wordt waarschijnlijk, dat je inderdaad die $ 100.- kosten moet gaan betalen en gezien de voorwaardes van veel tickets het prijsverschil van volgens E. 100.- niet terugkrijgt.
De goedkoopste categorie tickets heeft veel voorwaardes bij wijziging of annulering.
Deze voorwaardes kan je opvragen voordat je een ticket boekt.
#8 - 01-05-2008, 18:08 uur

Vinyl

Dat zal het zijn denk ik ja, alleen jammer dat ze dat niet kunnen zeggen of dat wel of niet zo is. Tenslotte zou dat een voorwaarde zijn om wel of niet naar Schiphol te gaan!
#9 - 01-05-2008, 18:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15