Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

zeer ongunstige koers dollar met creditcard

Discussie gestart

hyatt

Hallo,

Ik heb even een vraagje. De dollar staat laag (ongeveer 57 à 58 cent) (zie o.a. gwk.nl ).
Ik heb gisteren de eerste afschrijving van een hotel (de eerste van 20) binnen gekregen. Ik wist niet wat ik zag.
Omgerekend rekende men 0,65 cent = 12% meer dan 58 cent.
Ik heb de Postbank gebeld om opheldering te vragen, niemand kon antwoord geven, de 5e persoon adviseerde mij dit schriftelijk voor te leggen aan de Postbank.
Ik heb ook de ABN AMRO gevraagd wat zij rekenen. Ook hier was men niet zo duidelijk, uiteindelijk was het antwoord = 0,59 cent.
Voor alle duidelijkheid, het betreft een mastercard en het hotel is geboekt 14 maart j.l.
WIE HEEFT HIER ERVARING MEE ???

Groetjes,

Ineke
#1 - 28-03-2008, 14:04 uur

Bakvet

Je rekent jezelf rijk. Volgens de GWK Travelex site krijg je 59 eurocent voor een dollar. Maar jij levert geen dollars in, je moet dollars kopen. Dan kosten ze op diezelfde site 67 eurocent.

Als ik nu live kijk op m'n wisselkoers-gadget van Windows Vista, staat de middenkoers op 0,634. Of andersom 1 euro is vanavond 1,578 dollar waard. De koers is momenteel iets gunstiger dan vorige week, toen stond hij rond de 1,55. De Postbank berekent (als ze dezelfde koers aanhouden) 1% koersopslag, dus 1,01 maal 0,634 = 0,640 als koers.

Het klopt dus wel ongeveer en het antwoord van ABN Amro is niet juist, tenzij ze misschien uitverkoop aan het houden zijn.
#2 - 28-03-2008, 19:53 uur

Pieter79

Ja, hier heb ik ervaring mee. Ik ben zelf gelukkig geen Postbank klant, maar een vriend van mij wel. Twee vrienden van mij en ik hebben in 2005 een flinke rondreis gemaakt van een maand en die ene die bij de Postbank was had niets dan ellende (genoeg geld op rekening trouwens). Achteraf kwam ook de verrassing met de vreemde wisselkoers. De postbank zat 5 eurocent slechter dan in ons geval de Rabobank. Zie hier ook dit onderwerp: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=3580.0

Hier mijn commentaar wat ik toen schreef:
Citaat
De postbank hanteert ook een veel slechtere wisselkoers. We zijn met z'n 3-en naar Canada en de USA geweest (September 2005) waarna we in oktober de creditcard afschriften kregen. De twee die een Rabobank kaart kregen gemiddeld een koers van 1 euro = 1,22 dollar, die andere met de postbank kaart kreeg een koers van gemiddeld 1 euro = 1,17 dollar. Verder werkte de Postbank kaart / pinpas niet overal en was de limiet 1000 euro lager dan die van de Rabo.

Conclusie, voor mij nooit de Postbank (ik ben er gelukkig nog nooit klant van geweest)

Succes met het vinden van een andere bank  ;)


Gr. Pieter
#3 - 30-03-2008, 20:52 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

mostsecur

heb afgelopen zaterdag 29 maart kaartjes gekocht voor alcatras  via postbank kaart koers was 1.52 voor dollar dus valt mee  en als je op vakantie ook nog op de centen moet kijken kan je beter eerst gaan sparen
#4 - 06-04-2008, 20:12 uur

Pieter79

heb afgelopen zaterdag 29 maart kaartjes gekocht voor alcatras  via postbank kaart koers was 1.52 voor dollar dus valt mee  en als je op vakantie ook nog op de centen moet kijken kan je beter eerst gaan sparen

Neemt evengoed niet weg dat ze je nog steeds voor 5 dollarcent genept hebben. Dit verschil hadden ze 3 jaar geleden ook al, en zijn natuurlijk gemakkelijke extra inkomsten voor de Postbank zonder dat de meeste mensen het door hebben.
#5 - 06-04-2008, 22:17 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bertorelli

heb afgelopen zaterdag 29 maart kaartjes gekocht voor alcatras  via postbank kaart koers was 1.52 voor dollar dus valt mee  en als je op vakantie ook nog op de centen moet kijken kan je beter eerst gaan sparen

Neemt evengoed niet weg dat ze je nog steeds voor 5 dollarcent genept hebben. Dit verschil hadden ze 3 jaar geleden ook al, en zijn natuurlijk gemakkelijke extra inkomsten voor de Postbank zonder dat de meeste mensen het door hebben.

Yep,

Voor iedere € 1000 die je opneemt scheelt het dus $ 10 per cent koersverschil.

Dus als je € 3000 uitgeeft en het is € 0,05 verschil in de berekende koers dan scheelt dat dus $ 150

Voorbeeld
€ 3.000 tegen een koers van 1.52 is $ 4.560
€ 3.000 tegen een koers van 1.57 is $ 4.710

Dat is toch al gauw weer 2 motel overnachtingen...  >:D
#6 - 11-04-2008, 13:04 uur

estel

Dus jullie advies: gebruik een bank (Rabo, ABN etc.) i.p.v. postbank-kaart. helder.

Nu een andere vraag (jullie hebben deze materie goed onder de knie, merk ik),  als ik contant euro's wil wisselen voor dollars kan ik dat dan het best in nederland doen of in Amerika?

#7 - 17-04-2008, 13:34 uur

Ebelix

Helemaal niet wisselen. Op een rekening zetten en uit de muur halen (ATM machine) in Amerika. Dat is de meeste voordelige optie.

Succes.
#8 - 17-04-2008, 14:24 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Pieter79

Helemaal niet wisselen. Op een rekening zetten en uit de muur halen (ATM machine) in Amerika. Dat is de meeste voordelige optie.

Succes.

Klopt, dit is de meest voordelige manier. Let wel op dat je met contant geld opnemen je Europas gebruikt en NIET je Mastercard/Visacard!!! Zij berekenen hier heel hoge kosten voor en met de Europas is het gratis.
#9 - 17-04-2008, 16:02 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Baia

Citaat
Klopt, dit is de meest voordelige manier. Let wel op dat je met contant geld opnemen je Europas gebruikt en NIET je Mastercard/Visacard!!! Zij berekenen hier heel hoge kosten voor en met de Europas is het gratis.

Inderdaad. Dit komt omdat het geld pas op het einde van de maand van je rekening gaat, waardoor je dus eigenlijk een lening aangaat bij VISA wanneer je geld afhaalt. De zware kosten hiervoor komen eigenlijk overeen met superrentes die ze voor je "lening" vragen. Betalen met je gewone bankkaart dus, en niet met de creditkaart  :afro:
#10 - 17-04-2008, 16:19 uur
« Laatst bewerkt op: 17-04-2008, 16:24 uur door Baia »

estel

Goede adviezen :afro:

Ik wist niet dat je ook met een europas kon pinnen in Amerika.
Zijn de pinautomaten makkelijk te vinden? Kan ik er ook mee betalen in een supermarkt of bij de benzinepomp?
Ik dacht nl. dat in Amerika voornamelijk betaald werd met creditcards

Thanx!!
#11 - 18-04-2008, 09:02 uur

Jez

In bijna elke benzinepomp heb je een ATM-machine staan. Let wel op dat sommigen een extra fee vragen voor het pinnen, terwijl het elders (naast de evt. transactiekosten van je eigen bank) gratis is. Dit is meestal iets van $2,-. Je kunt er vaak ook mee betalen, maar daar kun je ook net zo goed je cc voor gebruiken.
#12 - 18-04-2008, 10:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Goede adviezen :afro:

Ik wist niet dat je ook met een europas kon pinnen in Amerika.
Zijn de pinautomaten makkelijk te vinden? Kan ik er ook mee betalen in een supermarkt of bij de benzinepomp?
Ik dacht nl. dat in Amerika voornamelijk betaald werd met creditcards

Thanx!!

Persoonlijk gebruik ik ze altijd als volgt:
Europas: alleen om contant geld uit een ATM te halen (ATM's staan werkelijk overal, je kunt het intoetsen in je GPS en binnen een mijl vind je ze. Bij banken komen er geen extra kosten bij, maar in winkels etc vragen ze 1 of 2 dollar of zoiets)
Creditcard: voor alle betalingen (bij verhuurbedrijven kun je zelfs vaak alleen maar met creditcard betalen)

Gr. Pieter

#13 - 18-04-2008, 18:54 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

pw.van.andel@hccne

>...ATM's staan werkelijk overal... Bij banken komen er geen extra kosten bij, ..
Ik zou zo graag leren bij welke banken dat is. Ik moet (haast) altijd $2 betalen per cash withdrawel. Anywhere in the USA. Plus de kosten die mijn eigen bank rekent voor ATM gebruik in het buitenland. Mijn laatste opname was bij de Bank of America: $2. En dat zeggen ze, nadat je minuten aan die machine hebt staan inkloppen. Het was $0 bij een local bank in Boston, maar dat wordt voor mij steeds zeldzamer.   
#14 - 19-04-2008, 03:31 uur

Pieter79

Inderdaad, bij banken betaal ik nooit iets extra's. Ik heb even bij de voorwaarden gekeken en zag staan dat als je hun totaalpakket hebt (betaal + spaarrekening) dat je dan met cash opnemen niets extra's betaald. Bij banken in de USA geld opnemen kost dus niets extra's, maar de ATM's in winkelcentra en tankstations kosten wel die 1 of 2 dollar extra.

Gr. Pieter
#15 - 19-04-2008, 10:28 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15