Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning reis

Discussie gestart

Ben2USA

Hello All,
Leuk dat jullie al reageren; dat geef een welkom gevoel. Ik ga nu wennen aan dit forum en jullie 'bestoken'met mijn twijfels.

Idd ben ik bezig met het aanvragen van en visum voor max. 1 jaar, wat een poespas maar begrijpelijk.

Graag zou ik mijn reis zo inrichten dat ik niet in te hete of te natte perioden op de verkeerde plek ben.
Wat vinden jullie van bijgaand schema?

Thnx! Ben
#1 - 11-07-2016, 10:36 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Old Faithful

Misschien kan een moderator dit gedeelte afsplitsen naar een eigen topic.

In de winter in het zuiden en in de zomer in het noorden is natuurlijk de juiste keuze.  :afro: Met een beetje geluk kun je twee keer van de mooie herfstkleuren genieten.
Eventuele problemen zijn in het voorjaar te verwachten. De temperaturen zijn dan vaak al weer oké, maar wegen en zeker wandelpaden zijn in de hogere gebieden dan nog afgesloten i.v.m. de sneeuwval van de voorafgaande winter.
Zo ben je volgens dit schema in april in Californië. In de Sierra Nevada, dus in parken als Yosemite en Seki, moet je dan rekening houden met afgesloten wegen.
Dat geldt ook voor hooggelegen parken als Crater lake, Lassen Volcanic en Mount Rainier in Oregon en Washington. In dat laatste park konden wij juli 2008 een aantal wandelingen niet doen vanwege de sneeuw. Er valt in dit gebied op plaatsen gemiddeld meer dan 10 meter sneeuw per jaar.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 11-07-2016, 12:24 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

 welkom op dit forum. Mooie plannen heb je.
Maar...... Ik wil hier toch een paar kanttekeningen bij plaatsen.

1e: Rijdt het type auto (camper) waar je deze reis mee wil ondernemen ook in Amerika rond ?
Dat wordt namelijk belangrijk als je onderweg technische problemen krijgt.
Gebrek aan kennis met een voor hun onbekend type auto is het eerste waar je tegenaan kunt lopen.
Geen onderdelen is het tweede. Onderdelen laten overkomen uit Europa kost (veel) tijd.

2e: Met welk soort visum denk je die plannen te verwezenlijken ?
Ieder visum kent namelijk een maximum verblijfsduur en een overstay wordt niet bepaald gewaardeerd.
Hou hierbij rekening met het volgende:
De "verblijfsklok" bij de meeste visa wordt gestart op het moment dat je voet zet op Amerikaanse bodem. (een overstap in Amerika hoort daar ook bij)
Probleem is nu dat wanneer je daarna tijdelijk naar Canada, Mexico of het Caribisch gebied gaat die "verblijfsklok" gewoon doortikt.
Het is dus niet zo dat na een tussentijds verblijf van 2 maanden in Canada (zoals bij jou juli en aug) de teller voor Amerika weer op 0 staat.
Integendeel. Die 2 maanden Canada tellen voor de Amerikaanse autoriteiten gewoon mee als een verblijf in Amerika.
Als je op die manier rekent loop je sneller tegen je max. verblijfsduur aan dan je waarschijnlijk denkt.

Je kunt dit voorkomen door bijvoorbeeld eerst Canada helemaal af te werken en pas dan de grens met Amerika over te steken.
Andersom kan natuurlijk ook. Eerst Amerika en dan Canada, als je er maar voor zorgt dat je dan niet meer terug de grens over gaat naar Amerika maar vanuit Canada (zonder tussenlanding in Amerika) terugvliegt naar Europa.


 
#3 - 11-07-2016, 13:20 uur

Ben2USA

Kees en Old, e.a., dank voor meedenken en bijdragen  :afro:. Heb ik wat aan!

Het leuke van een eigen camper is dat je kan gaan waar en wanneer je stuur dat wil. Aanpassen, ook als het balen betekent, kan altijd  :-\.

Ik rij met een Fiat Ducato, van 4 jr. oud met 40K km's, en geef hem vooraf een heel grote beurt. In USA zou Dodge Crysler die wagen enigszins moeten ondersteunen. Op advies van mijn dealer zal ik wat extra onderdelen/olie e.d. meenemen. Hopelijk kan ik met klein onderhoud onderweg volstaan.

Als ik een visum van 1 jr ter plekke krijg dan kan ik mijn rondje wel doen, hoop ik. In elk geval moet ik me aanpassen aan de periode die ik dan wel krijg. Ik bespreek ook de hele trip vooraf op de ambassade hier als ik mijn visum aanvraag. De terugvaart/reis boek ik pas als het aan de orde is.

Inderdaad loop ik waarschijnlijk tegen gesloten wegen aan, daar moet ik bij de detailplannen dan rekening mee houden of af zien van bepaalde trajecten.
Hamvraag: Zijn die afgesloten wegen traject bepalend, of kan ik toch wel afdoende van zo'n regio zien?

Ook hoop ik met slecht weer in juni/juli/augustus in Alaska rekening te houden. Helaas mis ik de walvismigratie in september   :'(embarressed

Ik ben nu bezig met het naast elkaar leggen van reisadviezen van jullie en anderen. 

Ook ben ik druk met het achterhalen van gegevens omtrent de overtocht van de camper, transportverzekering, ziektekostenverzekering en autoverzekering. Als ik daar zekerheid over heb zal ik hier een overzichtje daarvan plaatsen.

En ik vraag een nieuwe pas aan om dat de mijne tussentijds afloopt. Dat moet ik weer doen voordat ik onze visa aan kan vragen. Die aanvraag vul ik nu al beetje bij beetje in.

Is er iemand die al deze ervaringen al achter de rug heeft?
Ik zal mijn voortgang hier meegeven; misschien heeft iemand er ooit nog wat aan!
Ook tijdens de trip hou ik mijn ervaringen bij; zie www.zwerfuil.wordpress.com

So far thanks again!!
#4 - 13-07-2016, 14:00 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15