Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 maanden werken in usa

Discussie gestart

lieke

ik zoek al tijden maar ik kan nergens vinden of ik een werkvisum nodig heb als ik voor 90 dagen naar amerika ga ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ik wil rond februari voor 90 dagen naar new yark gaan, mijn tante woont daar en zal de 1ste paar dagen bij haar verblijven en dan zoeken naar een eigen onderkomen ik wil wel graag werken zodat ik dus iets kan huren en mijn brood kan verdienen in die 90 dagen, ik wil eigenlijk niet langer want dan spaar ik ruim 100 euro uit voor een visum om langer dan 90 dagen in amerika te verblijven.
Ik ben ook geen student en wil daar in een kapperszaak werken (ben kapster)of horeca al is maar voor aantal uur in de week.
 ik weet al wel dat als ik mijn kappersscharen mee wil nemen dat ik dat bij de duane moet aangeven.

weet iemand hier iets meer over?
#1 - 07-12-2006, 15:09 uur

bgroeneveld

Op een toeristenvisum, of de "visa waiver" (dat groene papiertje dat je in het vliegtuig krijgt) mag je NIET werken. Daarvoor heb je een werkvergunning nodig.

Veel mensen slagen er desondanks in om illegaal te werken. Maar de risico's daaraan verbonden zijn groot. Als je gepakt wordt, ga je de gevangenis in (en ik zou niet graag in een Amerikaanse gevangenis zitten, zeker niet in een van de immigratiedienst -- ik ben er als tolk en journalist een paar keer in geweest en was blij toen ik weer op straat stond.

Bovendien mag je de eerste tien jaar de VS niet in, of je kan zelfs een levenslang inreisverbod krijgen.

Ik zou je aanraden om bij je tante te gaan logeren, lekker toerist te zijn en alle gedachten aan werk uit je hoofd te zetten. Tenzij je natuurlijk een verschrikkelijk aardige Amerikaan tegenkomt, dan wordt het verhaal heel anders.

#2 - 07-12-2006, 17:09 uur

Mr-Leo

Een paar uur per dag werken en dan iets huren in new york? Afgezien van het feit dat je niet mag werken met een toeristen visum zou ik dan ook maar een flinke tas geld mee nemen.....
#3 - 07-12-2006, 17:19 uur

Yessica

Ik wil niet denigrerend overkomen, maar ik vrees dat als je al een baantje zou vinden, je niet eens woonruimte kan veroorloven. New York is ontzettend duur en het kappersvak betaalt volgens mij niet zo goed. Je zult al gauw uitkomen in een kleine woonruimte die je moet delen met een roommate, maar zelfstandig wonen en alle kosten/woonlasten alleen opbrengen lijkt me bijna uitgesloten. En als je dan al toch een roommate hebt, dan kun je net zo goed bij je tante wonen lijkt me.

Gewoon heerlijk genieten en de stad helemaal uitspitten lijkt me persoonlijk nog de beste optie!
#4 - 07-12-2006, 17:23 uur



lieke

bedankt voor de tips
maar kan ik dan aan een  werkvergunning / werkvisa komen?
ik hoef niet fulltime te werken, parttime is al genoeg, en illegaal is voor mij geen optie.
en  als ik werk aangeboden krijg door iemand in amerika vor dat ik er heen ga, is het dan wel makkelijker?
werken is eigenlijk wel een must voor me.
en ik zal waarschijnlijk een kleine woonruimte huren met idd een roommate maar ik wil niet 90 dagen lang bij mijn tante wonen, ze kent veel mensen dus misschien wordt het wel ergens bij kennissen van haar .
#5 - 07-12-2006, 19:26 uur

lieke

Ik wil niet denigrerend overkomen, maar ik vrees dat als je al een baantje zou vinden, je niet eens woonruimte kan veroorloven. New York is ontzettend duur en het kappersvak betaalt volgens mij niet zo goed. Je zult al gauw uitkomen in een kleine woonruimte die je moet delen met een roommate, maar zelfstandig wonen en alle kosten/woonlasten alleen opbrengen lijkt me bijna uitgesloten. En als je dan al toch een roommate hebt, dan kun je net zo goed bij je tante wonen lijkt me.

Gewoon heerlijk genieten en de stad helemaal uitspitten lijkt me persoonlijk nog de beste optie!
het is in new yark en dan in morristown
het punt is dat ik dus niet daar heen ga om op vakantie te gaan en daar dan ook het geld niet voor heb vandaar dat ik echt wil proberen te werken.
ik vermoed dat woonruimte geen probleem zal zijn ivm brede kennissenkring van mijn tante 
#6 - 07-12-2006, 19:30 uur

Loek

Een werkvergunning voor 90 dagen als kapper of in de horeca kun je wel vergeten.  De weg naar een visum in de USA is een lange en moeilijke weg die over het algemeen alleen is weggelegd voor hoogopgeleide functies of overplaatsingen binnen een bedrijf.  Zoek maar eens binnen dit forum op werken in de US en je zult een hoop leren over de bergen die mensen hebben moeten overwinnen om visas zoals H1B of L1 en dergelijke te bemachtigen.  De enige alternatieve manier om korte tijd in de US te kunnen werken zijn de "summer camps", die iets kunnen regelen voor camp counselers vanuit andere landen, maar je verdient hier bijna niets.  Voor hetgeen jij in gedachten hebt is geen oplossing.
#7 - 08-12-2006, 17:25 uur

lieke

Een werkvergunning voor 90 dagen als kapper of in de horeca kun je wel vergeten.  De weg naar een visum in de USA is een lange en moeilijke weg die over het algemeen alleen is weggelegd voor hoogopgeleide functies of overplaatsingen binnen een bedrijf.  Zoek maar eens binnen dit forum op werken in de US en je zult een hoop leren over de bergen die mensen hebben moeten overwinnen om visas zoals H1B of L1 en dergelijke te bemachtigen.  De enige alternatieve manier om korte tijd in de US te kunnen werken zijn de "summer camps", die iets kunnen regelen voor camp counselers vanuit andere landen, maar je verdient hier bijna niets.  Voor hetgeen jij in gedachten hebt is geen oplossing.
jammer, maar bedankt voor je antwoord!
#8 - 08-12-2006, 18:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15