Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

B1/B2 Toeristen Visum afgewezen

Discussie gestart

EAP

Hello everyone,

Mijn verloofde en ik waren voornemens naar de VS op huwelijksreis te gaan in september. Ik ben al een aantal keer in Amerika geweest en heb er tijdens mijn studie zelfs een tijdje gewoond. Voor mijn toekomstige vrouw zou het de eerst keer worden. Ik heb een Nederlands paspoort, en mijn ESTA was zo gepiept. Mijn aanstaande daarentegen, heeft een Filipijns paspoort..
We wonen sinds november samen in Nederland en ze heeft hier een verblijfsvergunning voor 5 jaar. Volgende maand trouwen we hier in Nederland en willen dus in September naar de VS. Echter moeten we voor haar dan een toeristenvisum verkrijgen. We hebben online alles netjes ingevuld, met telefoonnummers en adressen van haar vorige werkgevers aan toe (was een hoop zoekwerk). Na online alles te hebben ingevuld en de betaling gedaan te hebben (EUR 152), kon ze naar de ambassade komen voor een interview. Hier zou ze de gelegenheid krijgen extra documentatie aan te dragen om aan te tonen dat ze genoeg banden heeft met Nederland om het plausibel te maken dat ze ook weer terug reist naar Nederland na een bezoek aan de VS. Zoals de papieren van ons ondertrouw en haar inschrijvingen voor Nederlandse les.

Bij aankomst op de ambassade kreeg ze echter geen kans om deze documenten te overhandigen. Ze kreeg enkel een brief met afwijzing in haar handen geduwd en werd naar de deur verwezen. Ik begrijp dat de immigratie controle streng is, maar zo streng? Ik heb een vaste baan, we gaan samen, we gaan trouwen, waarom zou ze daar blijven? Voor ons valt nu een droom in duigen, we keken er enorm naar uit naar de VS te gaan voor onze huwelijksreis. Ik had ook veel zin om mijn vrienden en kennissen daar weer te zien.

Is er iets wat we kunnen beginnen? Ik heb de documenten al per mail ingestuurd, maar die accepteren ze niet. Heeft het zin na ons trouwen nogmaals te proberen met onze trouwakte?

Dank voor jullie tips.
#1 - 14-07-2015, 22:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15