Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Afgewezen B1/B2 visa

Discussie gestart

whop77

Hallo allemaal,
Ik heb al weer bijna 3 jaar een relatie met een Amerikaanse. Ik probeer zo veel mogelijk tijd met haar te spenderen, ook komt ze soms naar Nederland, maar dit is i.v.m. met haar werk een stuk lastiger. Ik ben zelf een eenmanszaak en werk als vormgever, wat het makkelijk maakt voor mij om mijn werkzaamheden gewoon uit te voeren wanneer ik bij haar ben.

September vorige jaar ben ik bij mijn bezoek bij de grens mee naar de Secundair Secretie genomen. Ik bleek te veel tijd in de US door te brengen en misbruik te maken van mijn Visa waiver, gelukkig hebben ze me toen wel binnengelaten. Toen heb ik in overleg met mijn vriendin besloten om een visa aan te vragen, op deze manier maak ik geen misbruik van mijn waiver.

Maar nu is deze afgewezen, omdat ik niet heb bewezen genoeg banden met Nederland te hebben. Ik heb hier de verhalen op het forum over gelezen, dus ik had me goed voorbereid, inschrijving van de KVK, huurcontract, bankafschriften enz. Maar de enige vragen die de beambte bij het consulaat aan mij stelde is wat voor werk ik deed, en of ik een huis bezat. Vervolgens verteld hij mij dat het verzoek om een visa is afgewezen. Ik geef vervolgens aan dat ik documentatie heb meegenomen om aan te geven dat ik zeker genoeg banden met Nederland heb, maar dat had geen zin. "My decision is final."

Ik heb gevraagd of ik alsnog kan reizen op mijn Visa waiver, en hij zei dat ik dan nog wel een ESTA nodig heb. Oftewel dat is geen probleem (toch?). Nu heb ik alleen op een ander forum al eens gelezen dat wanneer je eenmaal een visa hebt aangevraagd, je niet meer op je waiver kunt reizen. Hoe werkt dit precies?

Ik heb al een round trip geboekt, stom natuurlijk, maar het aanvragen van de visa was een beetje een beslissing op het laatste moment. Mijn vlucht is voor volgende week woensdag... Heeft het zin om daar naartoe te reizen op mijn waiver, of brengt me dat alleen maar verder in de problemen, tijd om een nieuw visa aan te vragen heb ik niet.

Ik sta op het punt haar ten huwelijk te vragen, had ik dit kunnen aangeven, of had me dit alleen maar in de problemen geholpen?

Wesley
#1 - 16-03-2015, 16:03 uur

Yessica

Als ik me niet vergis zijn B visa business visa toch? Het lijkt me inderdaad lastig die te verkrijgen zo.
Ik heb zelf ook ooit op de yellow secondary gezeten, dus ik weet hoe je je voelt.

Hoe groot is de kans dat ze je aanzoek accepteert? Dan kun je wellicht aan een K1 visa (fiance visa) gaan denken. Hoe lang blijf je nu? Heb je werk opdrachten in Nederland die je eventueel kunt overleggen mocht je weer in de yellow secondary terecht komen? Wellicht kun je alvast 'bewijzen' meenemen zoals een verlovingsring etc om zo bij de ondervraging aan te kunnen geven wat je plannen zijn.
#2 - 16-03-2015, 18:07 uur



Cees A

Als ik me niet vergis zijn B visa business visa toch?   

B1 is voor business.  B2 is voor pleasure of voor medical treatment.  Zie: http://amsterdam.usconsulate.gov/b_visas.html

@ Whop:
Naar "goed" Nederlands gebruik ben je ervan uitgegaan dat regels voor iedereen gelden, behalve voor jou.
je bent even vergeten dat er landen zijn die daar anders over denken.
Je hebt oneigenlijk gebruik gemaakt van het visa waiver program.
Je bent te vaak achter elkaar voor vrij lange tijd naar Amerika geweest en tussendoor iedere keer te kort in Nederland gebleven.
Toen men daar moeilijk over begon te doen dacht je dat op te lossen door "even" en niet goed voorbereid een B visum aan te vragen.

Door echter in het verleden zo vaak zo lang "van huis" te gaan geef je zelf al min of meer aan dat je band met Nederland niet echt sterk is.
In feite is er niets dat je met Nederland bindt. Je hebt geen huis en je hebt geen gezin waar je naar terug wil of moet.
Tot overmaat van ramp schrijf je zelf dat je je werk overal kunt doen.
En werken is nou net iets wat je niet mag op een B visum en ook niet mocht toen je op een ESTA reisde
Ik moet zeggen dat ik niet echt verbaasd ben over de afwijzing.

En wat nu ? Tja, je zal je volgende visumaanvraag beter en serieuzer moeten aanpakken.
De hulp en het advies van een goeie immigratieadvocaat lijkt me hierbij niet verkeerd.
Reizen op het visa waiver program met een ESTA is voor jou namelijk geen optie meer
Vraag 7 van het ESTA aanvraagformulier is namelijk: Is ooit een visum voor de VS afgewezen enz......
Als jij daar, naar waarheid, "ja" op antwoordt wordt je esta automatisch afgewezen.
Lees dit maar eens:  https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1097/kw/denied%20visa%20esta
#3 - 16-03-2015, 18:19 uur

NMP

Ik sluit me voor 200% aan bij Cees A: "een goeie immigratieadvocaat".

De immigratiedienst van de USA is in basis erg redelijk als je je aan de regels houdt. 30 jaar geleden verhuisden mijn vrouw en ik naar de VS. Ik had daar een baan, en zal een jaar blijven. Omdat e.a. zakelijk erg goed ging en we het bijzonder goed naar ons zin hadden wilden we langer blijven. We hebben toen een goede immigratieadvocaat genomen en een green card = Resident Alien aangevraagd.
Tijden de aanvraag periode werd het ons verboden om de USA uit te reizen. I.v.m. mijn werk was dit niet mogelijk, 6x per jaar vloog ik naar Nederland. Hier kreeg ik uiteindelijk toestemming voor onder de conditie dat ik alleen ZAKELIJK via Boston er uit ging en weer terug kwam. Dit heb ik tijdens de Green Card aanvraag periode dus gedaan. Dit terwijl ik woondende in Ann Arbor MI direct kon vliegen vanuit Detroit naar Amsterdam !!!
Tijdens deze aanvraag periode, op een mooie dag in Juli, kwamen mijn zus en zwager voor een periode vakantie naar ons toe. Ik had hun geadviseerd, Ivm de kosten, te vliegen naar Toronto Canada en dat ik ze dan kwam ophalen met de auto. De VS uit via Detroit was geen probleem, maar toen ik met zus en zwager weer via Detroit de VS in wilde werd ik gestopt en mocht het land niet in. Ik ben aan de grens in Canada naar een hotel gereden en een kamer genomen. Mijn zwager de autosleutels gegeven en ze een prettige vakantie gewenst in mijn huis in Ann Arbor en de groeten te doen aan vrouw en kind. Ik bleef achter.
De volgende dag mijn immigratieadvocaat gebeld. Drie dagen later kon ik de VS weer in ...... om mij koffers te pakken en samen met mijn vrouw en onze zoon (1 jaar oud met een VS paspoort) binnen 2 weken het land te verlaten en in Nederland af te wachten tot onze Resident Alien status rond was. Dit was gelukkig, 3 weken na dit voorval, rond.
Dit is de korte versie van het verhaal. Ik kan je vertellen dat je je niet prettig voelt als je het land niet in mag en vrouw en kind op minder dan 100 km afstand van je hotelkamer zitten. En dit alleen omdat ik echt never nooit een seconde er aan had gedacht dat ik niet naar Toronto mocht rijden om daar family op te halen. Maar het was wel erg dom en mijn eigen schuld en niet van de immigratiedienst.
Nogmaals, de immigratiedienst is oke, maar je moet het gewoon volgens de regels doen, en niet proberen bijdehand te zijn, het is geen Nederland !!!! Dus ook mijn advies is: Hou je aan de REGELS, en een goeie immigratieadvocaat is het geld soms best waard. Good Luck.

Hoe de regels nu precies zijn weet ik (nog) niet. Wij zijn na 10 jaar USA terug gegaan naar Nederland. Maar we gaan er wel elk jaar 1 of 2 keer heen voor vakantie. Ik schrijf "nog" niet, omdat ik me dit jaar ga verdiepen of ik voor een jaar of 3 op vakantie naar de VS kan gaan. Maar hier zal ik, tzt wel een oproep voor plaatsen, kijken of er iemand met ervaring op dit gebied op dit forum zit. ::)
Gr.
MarcoP
   
#4 - 16-03-2015, 19:47 uur
« Laatst bewerkt op: 16-03-2015, 20:01 uur door NMP »
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Ine

Ik zou zeker niet op reis gaan volgende week, maak eerst alle papieren c.q. visum in orde. Boek je ticket om naar later dit jaar.
Zelfs al krijg je een ESTA toestemming, dan loop je het risico alsnog bij binnenkomst  in de USA geweigerd te worden.
#5 - 16-03-2015, 20:18 uur

Ruud2004

Mmm, ik denk dat je zelfs het vliegtuig niet in komt. Zonder ESTA of visum gaat je dat niet lukken. De luchtvaartmaatschappij zal je, onder dwang van een fikse boete in de VS, niet willen vervoeren.
#6 - 16-03-2015, 20:28 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Johan

Bij mijn weten krijg je bij esta de vraag of je ooit een visum of visa waiver is geweigerd, toch?
Als het antwoord daarop JA is dan is esta een gedane zaak en mag je niet meer op die manier het land in.

Volgens mij is het een van de basis principes van het visa waiver programma en automatisch een diskwalificatie voor dit programma.

Ik zou het consulaat bellen of inderdaad een advocaat in de armen nemen.

Succes
#7 - 17-03-2015, 05:24 uur

MiamiHeat

Mmm, ik denk dat je zelfs het vliegtuig niet in komt. Zonder ESTA of visum gaat je dat niet lukken. De luchtvaartmaatschappij zal je, onder dwang van een fikse boete in de VS, niet willen vervoeren.

Dat is correct! Electronisch inchecken zal niet lukken en als je bij de balie gaat inchecken ziet men meteen dat je geen ESTA hebt!
#8 - 18-03-2015, 19:45 uur

Terpies

@whop77:

Als het goed is, is je vlucht morgen.....

Heb je al iets kunnen regelen?

Ben benieuwd of je alsnog een en ander hebt kunnen regelen, zou balen zijn als het niet gelukt is.

Iig sterkte en laat nog even horen hoe het afgelopen is.
#9 - 24-03-2015, 21:15 uur

Old Faithful

TS heeft na het posten van zijn vraag niet meer ingelogd om de antwoorden te lezen. Nu kan het zijn dat hij ze als gast heeft gelezen.........maar ik verwacht eigenlijk geen reactie meer.
#10 - 25-03-2015, 00:56 uur
Groet,

Old Faithful

whop77

Een poosje niet op het forum geweest. Heb inderdaad contact gehad met een expert op het gebied van visums, en die vertelde mij hetzelfde.
Ik had al besloten mijn vriendin ten huwelijk te vragen, ik zou dit in Amerika doen, maar daar mag ik dus niet meer naar toe. Wij hebben de plannen gewijzigd, zij is naar Nederland gekomen en ik heb haar gevraagd, en zij heeft ja gezegd.
Nu zijn we in het traject van het verlovingsvisum, spannend!
#11 - 12-07-2015, 19:53 uur

Terpies

Gefeliciteerd! Hoop dat je een en ander snel kunt afronden om te gaan vertrekken!

Succes en houd ons op de hoogte van de afloop met je visum!
#12 - 12-07-2015, 20:13 uur

Old Faithful

Mooi dat je je nog even meldt.  :afro: Gefeliciteerd met je a.s huwelijk en succes met het aanvragen van het verlovingsvisum.
#13 - 13-07-2015, 00:58 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Gefeliciteerd! Ik ben ook via een verlovingsvisum hier naar toe kunnen komen, alweer meer dan 6 jaar geleden.
Het hele traject heeft mij 9 of 10 maanden gekost. (Buiten al die zaken die je IN de States nog moet regelen.

Gr. Pieter
#14 - 14-07-2015, 00:32 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

whop77

Bedankt allemaal!

Hoe bevalt het in de US Pieter? Waar zit je?

Ik ben nu aan het kijken wat de beste manier is om mijn spullen te verschepen. Ik heb besloten niet alles mee te nemen, maar zal toch wel snel nog steeds 2 à 3 m3 mee willen nemen.
Ik zag al een paar topics hierover, maar die zijn al van een jaar of 5 geleden. Heeft iemand nog tips hierover?

Wesley
#15 - 14-07-2015, 14:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15