Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Als zzper werken in de bouw

Discussie gestart

mirrormind

Wie kan mij meer vertellen over werken in de bouw, aan welke voorwaarden je moet voldoen.
Of je een visum nodig hebt, en een vergunning?
#1 - 29-04-2014, 16:11 uur

Loek

Als bouwvakker?  Vrijwel onmogelijk.  Werken in loondienst kan alleen als het bedrijf een visum voor je aanvraagt, en dat wordt alleen gedaan voor HBO niveau of hoger, of je moet hele speciale vaardigheden hebben die niemand anders in de US heeft.   Maar dan nog moet het bedrijf een lieve cent neertellen voor het hele process van visum aanvraag, en jij alleen kunt beoordelen of je denkt dat jij het waard bent.  Als zzp'er kun je het helemaal wel vergeten, tenzij je een greencard wint in de DV lottery, of met een amerikaan trouwt.   

Overigens denk ik niet dat je als nederlandse bouwvakker in de US wilt werken.  Het salaris van een bouwvakker in de US ligt ver beneden dat van een NL bouwvakker.  Het is wel een gelegenheid om spaans te leren, want het meeste personeel is van hispanic afkomst.  ;)
#2 - 29-04-2014, 16:30 uur

Pieter79

Inderdaad, wat Loek zegt; een harde wereld, werken in veel extremere temperaturen dan in NL voor een matig loon. Heel veel Mexicanen die in deze business werken, hier in the upper midwest iets minder, maar toch. Verder wordt hier ook heel veel door huiseigenaren zelf geklust en gebouwd, en de makkelijkere en leukere klusjes krijg je dan vaak ook niet.

Als laatste geef ik je geen kans op een werkvergunning visum. De genoemde manieren in Loek's reply zijn denk ik de enige reële kansen.

Groeten en succes,
Pieter
#3 - 29-04-2014, 21:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

mirrormind

Een boerenbedrijf (familie) bied mij de mogelijkheid om te verbouwen, minstens voor 2 maanden. En de lonen liggen daar iets hoger dan de ZZPer  hier verdient. Is de barrière dan ook zo groot als je voor familie werkt?
#4 - 30-04-2014, 09:04 uur

Loek

Vraag maar aan die familie of ze "even" een werkvisum voor je regelen.  Veel Amerikanen weten zelf namelijk niet eens hoeveel water er door de Rijn moet eer zoiets is geregeld.  Ze komen er meestal wel snel achter als ze het proberen en gooien dan de handdoek in de ring.  Ook voor familie valt er niets te regelen.  Beloven is een, waarmaken iets heel anders. 
#5 - 30-04-2014, 21:40 uur

Pieter79

Het is een hele procedure waar je doorheen moet voor een werkvisum. Niet alleen kosten, maar ook tijd. Als je na 2 maanden daar geen werk meer hebt dan kun je terug naar Nederland; je werkvisum wordt afgegeven voor een bepaalde functie en bedrijf waarin je in dienst komt.

Als het familie is, kun je dan niet gewoon meehelpen en dan gratis kost en inwoning? Lijkt me gemakkelijker dan een visum.

Gr. Pieter
#6 - 30-04-2014, 21:43 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Hmmm...ik weet niet hoe dat verzekeringstechnisch werkt Pieter.
Stel dat ie het gratis bouwwerkzaamheden doet op een toeristenvisum (wat sowieso al niet mag) en er gebeurt wat, dan weet ik niet wie voor de financiële gevolgen opdraait. Ik zou dat risico niet willen nemen.
#7 - 01-05-2014, 00:53 uur
« Laatst bewerkt op: 01-05-2014, 01:02 uur door Yessica »



Pieter79

Ja, daar heb je gelijk in Yessica... Als er iets gebeurd dan zijn de financiele gevolgen al snel niet meer te overzien zonder verzekering.

Gr. Pieter
#8 - 01-05-2014, 12:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15