Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

CIEE/Nuffic provides insurance, hoe zit het dan met ziekenfonds?

Discussie gestart

Sven

Zoals de titel aangeeft heb een vraag wat misschien al door mensen met ervaring zo te beantwoorden is.

Ik werk nu partime bij een bedrijf naast mijn studie en blijf daar ook gewoon werken. Alleen omdat ik voor 6mnd dadelijk naar de VS gaat heb ik de ziekenfonds die ik betaal omdat ik bij het bedrijf zit niet nodig voor 6mnd.

Ik wil dus gewoon in loondienst blijven bij het bedrijf omdat het anders heel wat papierwerk kost om het anders te doen. Maar wil geen verzekering betalen terwijl ik niet in NL bent en omdat ik verzekering via de CIEE/Nuffic heb.

Heef iemand tips / ervaringen / info over dit probleem

gr
Sven
#1 - 25-11-2004, 21:21 uur

Exige

Hoi Sven, ik heb zelf ook 4 maanden stage gelopen in Amerika en ook alles geregeld via Nuffic. Ik heb toentertijd mijn ziekenfondspremie gewoon doorbetaald. Dan heb je in ieder geval geen probleem als je straks weer in het ziekenfonds moet, oftewl ze kunnen je niet weigeren. Een vriend van mij had dit probleem dus (hij had wel suikerziekte, maar goed...). Ze weigerden hem bij zijn ziekenfondsverzekering bij terugkomst in Nederland.

Verder is het ook wel handig als je om een of andere reden vervroegd terug naar nederland moet...ben je ook verzekerd.

Als je echter kerngezond bent, zou het echter geen probleem moeten zijn om weer terug in het ziekenfonds te gaan. Ik zou zeggen, bel je maatschappij even op. Dan weet je het zeker.
#2 - 25-11-2004, 21:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15