Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Doorreis Canada, VS, Mexico. Visum nodig?

Discussie gestart

jasperusa86

Hoi,

Vanaf 23 maart tot half augustus ga ik samen met een vriend naar Canada en de VS. Ik heb een vraag over het al dan niet aanvragen van een visum. Ik ben van plan om 3 weken tot een maand in Canada te blijven en vervolgens naar de VS door te reizen. Daar wil ik dan 60 á 70 dagen verblijven om vervolgens een paar dagen in Mexico te kijken. Daarna keer ik terug naar Amerika waar ik dan weer zo'n 50 dagen zijn.

Heb ik een visum nodig, aangezien ik lees dat je als je 90 dagen in VS verblijft geen visum nodig hebt? In totaal blijf ik langer, maar de aan eengesloten periode  is minder dan 90 dagen zoals je ziet.. Please help me!

Greetz,
Jasper
#1 - 05-01-2010, 10:16 uur

hdeweert

Nieuw!
Hallo
Je hebt altijd een visum nodig voor Amerika. Amerika heeft alleen een overeenkomst met een aantal landen
om het wat makkelijker te maken dat heet het Visa Waver program. Je vult hierbij in het vliegtuig de
gevraagde gegevens in en kan dan 90 dagen aaneengesloten in Amerika te verblijven. Ga je dus tussentijds
weg dan word je visum niet uitgesteld. Als je langer in Amerika wilt verblijven zul je een visum moeten aanvragen bij de Ambassade.
De truc om eerst met een Visa Waver Amerika binnen te komen na 30 dagen Amerika verlaten en na korte tijd
weer terug te komen op een nieuwe visa Waver lukt niet. De tweede keer zal dan worden gezien als een poging
om zich permanent in Amerika te vestigen en zal je de toegang alsnog worden geweigerd.
Harm
#2 - 05-01-2010, 14:45 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2010, 20:01 uur door hdeweert »

Jez

Ik ben het niet helemaal met Harm eens. Minimaal 72 uur voor je naar Amerika vertrekt, vraag je online het visa waiver aan, via ESTA. In het vliegtuig naar Amerika vul je de papieren variant in en die wordt bij aankomst in Amerika in je paspoort geniet. Als je al weet dat je vaker Amerika ingaat tijdens 1 vakantie, dan vraag je de beambte om op je visum "multiple entry" te zetten. Zo kun je met dit visum binnen de 90 dagen het land verlaten en er weer binnen gaan. Doe je dit niet, dan wordt het visum bij de grens uit je paspoort gehaald. Wil je het land weer in, dan moet je een nieuw visum kopen (als je met eigen vervoer reist tenminste) (kost 6 dollar).

Zorg alleen wel dat je je verhaal goed hebt, vooral als je ook een uitstapje naar Mexico maakt. Heb bewijs dat je weer terugkeert naar Europa (in elk geval een retourticket hebben).

Wij hebben dit afgelopen september gedaan: op onze reis door Canada zijn we via Washington gevlogen en hebben met de auto een tripje door Amerika gemaakt. Terug weer via Washington. We zijn dus 3x Amerika binnen gegaan.
 
Over 2 weken hetzelfde: we zijn eerst een week in Amerika, gaan dan een week naar Mexico en weer terug naar Amerika.
#3 - 06-01-2010, 21:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jasperusa86

Thnx voor de reacties!

Dat van dat Visa Waiver ben ik mee bekend, ben afgelopen zomer ook 2 weken in de States geweest, dus dat spreekt voor zich. Alleen heb ik uit tweede hand verhalen gehoord dat je dus wel kunt doen wat ik aangeef - zonder een visum te hoeven aanvragen bij de Ambassade in A'dam - maar als jullie het zeggen, geloof ik jullie.

Even voor de duidelijkheid, want misschien was mijn vraagstelling wat vaag;  Het is dus eigenlijk noodzakelijk om nu nog een visum aanvragen (NAAST Visa Waiver) bij de Ambassade in Amsterdam (á €80,- -€ 100,-) voor wij vertrekken? We blijven in totaal immers langer dan 90 dagen in de VS. Dat 'multiple entry' hoef ik ook dan ook niet op te letten toch? O ja, we maken een tussenstop in Chicago en vliegen vanaaf Dusseldorf. Maakt dat nog uit?

Retourticket hebben we geregeld, dus dat is wel in orde. Verder nog bruikbare niet-te-vergeten-tips, nu we toch bezig zijn?   
#4 - 06-01-2010, 21:44 uur

Jez

Oh wacht, ik dacht dat je binnen de 90 dagen bleef (sorry, niet goed gelezen). Het lijkt me dat je dan beter een visum kunt aanvragen bij de ambassade. Ik denk niet dat je weg komt met een "ik ben op vakantie"-uitleg, want je blijft dus een half jaar weg?
#5 - 06-01-2010, 23:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jasperusa86

Nee, niet een half jaar.. 4,5 maand ongeveer.. Maar zoals ik aangeef: maandje Canada, 1,5 á 2 maanden VS westkust, tijdje Mexico (is eigenlijk meer in-uit 'om er geweest te zijn' en dan nog 1,5 á 2 maanden terug naar VS oostkust! Dat wordt dus een visum aanvragen. Enig idee hoe lang daar momenteel wachttijd voor staat? 
#6 - 07-01-2010, 08:29 uur

koosv

Als je meer dan 4 maanden wegblijft, is het de moeite waard om Mexico beter te bekijken. Alleen de namen zijn al geweldig. Op het schiereiland Yucatan heb je als voorbeeld in de oerwouden de piramides van Chichen Itza,  een van de nieuwe 7 wereldwonderen, en aanwezig op de UNESCO werelderfgoedlijst. Daar in de buurt heb je de grote inslagkrater van Chixulub, die vrijwel zeker de ondergang van de dino's heeft veroorzaakt. Of wat dacht je van een avontuurlijke  treinreis met de Al Pacifico Railroad in de Coppercanyon (barranca del cobre) tussen Los Mochis en Chihuahua. En in Mexico heb je tenminste echte milkshakes, geen chemisch spul.  :afro: Ik weet alleen niet in hoeverre je nu  als westerling daar nog veilig kan reizen, het is alweer vele jaren terug dat ik in dat land rondreisde, maar Yucatan moet toch nog wel kunnen denk ik.
#7 - 07-01-2010, 14:54 uur

Ine

Als je naar mexico gaat om een visumeis te ontlopen zal je toch voor langere tijd de USA uit moeten zijn. Zeker tegenwoordig is men daar vrij streng mee.

In Mexico zijn verder eigenlijk de grenssteden en aangrenzende gebieden redelijk tot zeer onveilig i.v.m. de drugsoorlogen. Die kan je maar  beter vermijden als toerist, je zult maar net op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn. Bovendien krijg je daar zeker niet het idee in Mexico te zijn.
Ga je echter naar de gebieden een stuk zuidelijker dan is het net zo veilig (of zelfs veiliger) als de USA.
Ik verblijf voor langere tijd in Puerto vallarta, Mexico en kan overdag en  's avonds rustig over straat lopen zonder lastiggevallen te worden.
Mexicanen zijn bijzonder vriendelijke en behulpzame mensen, veel lachen en relaxed.
Ofschoon er redelijk veel engels gesproken wordt, is het handig als je wat spaans spreekt.



#8 - 07-01-2010, 16:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15