Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

E2 en later het krijgen van Green Card

Discussie gestart

aida

Hi ik ben aida en we komen binnenkort via E2 visa naar usa, weet misschien iemand of dit
soort visa later kunnen leiden naar Green Card?

Bedankt,

Aida
#1 - 04-09-2010, 21:45 uur

MissFluffy

Neen , al kan je natuurlijk wel mee doen aan de lottery .Op een E2 naar Amerika gaan is tijdelijk en zover ik gehoord heb ,mag je zelf niet laten blijken dat je intentie zijn om daar voor altijd te gaan wonen .
Welkom Aida , waar ga je wonen en wat voor zaak ga je starten of overnemen ?
#2 - 04-09-2010, 22:13 uur
« Laatst bewerkt op: 04-09-2010, 22:24 uur door MissFluffy »

Ebelix

Waar baseer je de stelling op dat je op den duur niet een Green card kan aanvragen?

Een E2 visum heb je nodig om een bedrijf in Amerika te starten of om over te nemen. Je mag dan in dit bedrijf gaan werken en je moet na 5 jaar aantonen dat het bedrijf een succes is en dat je meerdere werknemers hebt die Amerikaans burger of Green card holder zijn. Is dit het geval dan wordt je visum verlengd. Als je maar lang genoeg in Amerika bent op een tijdelijk werkvisum kan je altijd een Green Card aanvragen. Alleen is de procedure erg lang en is er een kans dat de aanvraag wordt afgewezen.    
#3 - 15-09-2010, 17:01 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

MissFluffy

Waar baseer je de stelling op dat je op den duur niet een Green card kan aanvragen?


    
Ik baseer me op de info die PBBI hier geeft .Het is zelfs zo als je aangeeft tijdens interview dat je graag perminent wil blijven in Amerika ,je wel eens een negatief advies kan krijgen om die E2 te bekomen .
Op moment is er geen zekerheid dat men na jaren van zaken doen daar je een greencard krijgt .Er zijn inderdaad senators die dit graag willen veranderen maar voorlopig blijft het bij de jaren die je toegekend krijgt en de verleningen die je aanvraagt nadien .
#4 - 15-09-2010, 17:17 uur

Johan

Nee, het hebben van een investeerders visum leid niet tot grotere kansen op een permanente verblijfsvergunning. Kortom je kunt een investeerders visum niet omzetten in een greencard, ook niet na een x aantal jaren.
#5 - 15-09-2010, 21:10 uur

Ebelix

Dit was in het verleden wel mogelijk. Ik heb het niet over 5 of 10 jaar maar wel over 15 of 20 jaar. Met een goede advocaat was het mogelijk maar de procedure was erg lang (verschillende jaren) en de kans bleef bestaan dat de aanvraag wordt afgewezen. IK kan me ook indenken dat de regels sindsdien zijn aangescherpt.
#6 - 17-09-2010, 12:01 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

PBBI

Citaat
Dit was in het verleden wel mogelijk. Ik heb het niet over 5 of 10 jaar maar wel over 15 of 20 jaar. Met een goede advocaat was het mogelijk maar de procedure was erg lang (verschillende jaren) en de kans bleef bestaan dat de aanvraag wordt afgewezen. IK kan me ook indenken dat de regels sindsdien zijn aangescherpt.
Het zou kunnen dat het lang geleden wel was, zou ik na kunnen vragen maar heeft weinig zin. Bijv. het mogen werken van de partner is pas in 2001 ingevoerd, voor die tijd kon dit niet. Dus het zou kunnen dat een route E2 - Greencard ooit mogelijk was. Nu kan het niet, zoals MissFluffy al schrijft, zelfs het aangeven tijdens de aanvraag voor een E2 dat je permanent zou willen blijven zou al kunnen leiden tot een afwijzing van de E2 aanvraag. Er zijn wel senatoren bezig te pleiten voor de route E2 - greencard, maar op dit moment is dit nog net mogelijk. Wel is een E2 in principe onbeperktverlengbaar.
#7 - 17-09-2010, 22:14 uur

AlainSandra

Hi ik ben aida en we komen binnenkort via E2 visa naar usa, weet misschien iemand of dit
soort visa later kunnen leiden naar Green Card?

Bedankt,

Aida


Hey Aida,

Ook wij zijn bezig om met een E2 visa naar de VS te verhuizen.
Het is inderdaad geen aanleiding of garantie om een green card te bekomen.
E2 visa is een visum voor min. 2 en max. 5 jaar. De duur van uw E2 visa hangt volledig af van de consultant op de Amerikaanse ambassade, die kan U dus 2, 3, 4 of in beste geval 5 jaar geven. Het goeie nieuws is dat dit E2 visum onbeperkt aantal keren kan verlengd worden met terug 2, 3, 4 of 5j. Dit zolang je aan de voorwaarden voldoet, m.a.w. als uw zaak het goed blijft doen. Uw investering moet substantieel zijn en mag niet marginaal zijn. D.w.z. met een minumum eigen inbreng van 150000$ EN U moet werkgelegenheid creeeren en behouden, dus mensen in dienst nemen.
Indien je interesse of verder vragen hebt, kontakteer ons gerust...we zijn er vollop mee bezig momenteel.
Ook interessant te weten is dat je uw E2 visa pas kan aanvragen, eens je eigenaar bent van de zaak. Dus je moet eerst de eigendom of zaak kopen, en dan pas kan je je aanvraag indienen!

Vriendelijke groeten, Alain
#8 - 26-01-2011, 00:53 uur

Johan

Je moet misschien eerst de zaak kopen maar het wel of niet krijgen van de E2 visa laat je dan wel in het contract als ontbindende voorwaarde vastleggen! Dus buiten de grote teleurstelling om is er dan financieel in ieder geval nog niet zoveel aan de hand.
#9 - 26-01-2011, 03:46 uur

AlainSandra

Je moet misschien eerst de zaak kopen maar het wel of niet krijgen van de E2 visa laat je dan wel in het contract als ontbindende voorwaarde vastleggen! Dus buiten de grote teleurstelling om is er dan financieel in ieder geval nog niet zoveel aan de hand.

Klopt Johan, vergat ik effe te vertellen. Daarmee ben ik op zoek naar een betrouwbare business lawyer in AZ.
Heb ondertussen kontakt opgenomen met het small business devolopment centre van een bijgelegen stadje...hun advies is gratis, leek me dus interessant ;-)
Neemt niet weg dat ik ondertussen m'n industriegebouw, metaalkonstuktiebedrijf en huis zou verkocht hebben. Daarmee probeer ik driekwart van de koopsom met eigen middelen te betalen en laatste kwart owner financed om na m'n goedkeuring van m'n E2 pas m'n huis te hoeven verkopen. Anders sta ik hier te blinken....wat denk jij hiervan?

Vriendelijke groeten, Alain
#10 - 27-01-2011, 02:32 uur

Johan

Tja ik kan me dat eerlijk gezegd heel goed voorstellen, toen ik mijn zaak kocht heb ik gewacht met het verkopen van mijn inboedel en andere zaken tot het moment dat alles echt helemaal rond was (in mijn geval had ik al een greencard maar moest nog wel alles met de landlord geregeld worden). Ik had er weinig behoefte in om alleen nog maar 4 koffers over te hebben om vervolgens de deal afgeketst te zien. Toen echt letterlijk alles rond was ben ik pas begonnen met de leeg verkoop van mijn huis. Wel had ik al van te voren mijn oude werk vaarwel gezegd (al een jaar te voren). Mijn huis in Nederland heb ik aangehouden en verhuur ik.

Dus ja ik zou er zelf ook voor kiezen om eerst zekerheid te hebben alvorens alle schepen te verbranden!
#11 - 27-01-2011, 02:43 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15