Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA (elektronisch reisvisum)

Discussie gestart

wim put

Vanaf 1 januari is iedereen verplicht om 72u voor het vetrek de formulieren online registreren. De groene kaart wat je op het vliegtuig krijgt verdwijnen.
Kijk maar naar deze site: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/
Als je positief antwoord heb gekregen dan is deze formulier 2 jaar geldig. Als je de formulieren online niet invult krijg je veel problemen met de douane en mag helaas USA niet binnen.
Succes
Wim
#1 - 20-08-2008, 22:29 uur
usa.eigenstart.nl

Mississippi


Volgens de website kan het al vanaf Aug. 1, 2008.
Ik ga het maar eens proberen voor onze reis in October...
Scheelt een hoop invulwerk in het vliegtuig

 :)
#2 - 21-08-2008, 13:06 uur

DeniseenCoen

Dit klopt!
Aangezien ik dus op een zakenreisbureau werk ben ik hier door de verschillende airlines van op de hoogte gebracht!
Het is per 1 Augustus al mogelijk om dit te doen!

Per 1 Januari is dit pas echt verplicht!

groetjes!
#3 - 21-08-2008, 14:24 uur

petravv

Heeft het zin om dit al in te vullen voor onze reis naar Amerika in juli 2009? Ik heb de tickets al dus wat betreft kan het wel, maar mijn jongste heeft nog geen paspoort en ik moet zelf in april een nieuw.

groetjes,
Petra
#4 - 03-10-2008, 17:59 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

MiamiHeat

Heeft het zin om dit al in te vullen voor onze reis naar Amerika in juli 2009? Ik heb de tickets al dus wat betreft kan het wel, maar mijn jongste heeft nog geen paspoort en ik moet zelf in april een nieuw.

groetjes,
Petra

Nee....er zit een max aan. Min. 72 uur van te voren is ok
#5 - 03-10-2008, 18:55 uur

Pieter79

Heb me zojuist opgegeven voor m'n trip in November. Is lekker gemakkelijk dat je dat niet meer in het vliegtuig hoeft te doen!
#6 - 03-10-2008, 21:14 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mississippi

Heb me zojuist opgegeven voor m'n trip in November. Is lekker gemakkelijk dat je dat niet meer in het vliegtuig hoeft te doen!

Helaas, helaas.. het werkt nog niet. Wij hadden ons 2 wk geleden ook aangemeld via ESTA maar we moesten in New York JFK toch de groene I-94 formulieren inleveren.


#7 - 01-11-2008, 15:17 uur
« Laatst bewerkt op: 01-11-2008, 15:21 uur door Mississippi »

Pieter79

Hmmm, vreemd.... Hopelijk werkt het tegen het eind van deze maand wel! ;)
#8 - 01-11-2008, 18:22 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Harry

Pas vanaf volgend jaar als het systeem ingevoerd wordt is het groene formulier niet meer nodig, iedereen die dit jaar nog gaat zal gewoon het formulier in moeten vullen.
Je hebt er "maar" +/- 8 uur de tijd voor in het vliegtuig.
#9 - 02-11-2008, 08:07 uur

Freddytex

Wat begeurd er met je ticket indien je geen visum krijgt .
Ben je dan ticket kwijt ?
#10 - 02-11-2008, 10:11 uur

Jez

Wat begeurd er met je ticket indien je geen visum krijgt .
Ben je dan ticket kwijt ?
Daar kun je gewoon mee vliegen. Je komt alleen niet door de douane in Amerika......... Hoe heet die film met Tom Hanks ook alweer?
#11 - 02-11-2008, 10:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Wat begeurd er met je ticket indien je geen visum krijgt .
Ben je dan ticket kwijt ?
Daar kun je gewoon mee vliegen. Je komt alleen niet door de douane in Amerika......... Hoe heet die film met Tom Hanks ook alweer?

The Terminal  ^-^
#12 - 02-11-2008, 20:45 uur

Clint

ESTA is niet zo zeer een visum, maar een toestemming om het vliegtuig in te mogen om aan de Amerikaanse grens het land binnen te mogen op het Visa Waiver program. Op dit moment doe je eigenlijk niets anders in het vliegtuig:
- Je vult een aantal vragen in op het groene I-94W. Dit zijn de basiszaken waarop je sowieso al afgewezen wordt voor het VWP. Nu vul je het in het vliegtuig en in als je dan in de VS aankomt, en een verkeerd antwoord hebt gegeven, mag je meteen terug.

In de nieuwe situatie, weet je dit dus van te voren. Je doet er dus eigenlijk slim aan om de ESTA in te vullen voor je geboekt hebt. Dan weet je in ieder geval of het nut heeft om op het vliegtuig te stappen.

Het blijft echter, net als nu, de immigrations officer die bepaald of je naar binnen mag. Ook als je voldoet aan de basis eisen zoals weergegeven in de I-94W of ESTA, KAN je nog de toegang worden geweigerd.

Vanaf 12 januari 2009 is ESTA voor alle reizigers die via AIR of SEA binnen komen verplicht. Het moet inderdaad 72 uur van te voren worden ingevuld, maar in sommige gevallen zullen last minute entries worden toegestaan.
Het is de bedoeling dat ESTA op termijn de groene I-94W vervangt, maar dit zal zeker niet meteen gebeuren en het zal ook niet bij alle luchtvaartmaatschappijen tegelijk gebeuren.

de Department of Homeland Security (DHS) stelt namelijk dat luchtvaartmaatschappijen hun boekingssysteem zo moeten aanpassen, dat ze de ESTA als deel van de boardingstatus moet kunnen worden uitgelezen. Alleen dan kan de I-94W vervangen worden.

Naar alle waarschijnlijkheid wordt het uitreispapiertje (het kleine gedeelte van het I-94W dat in je paspoort wordt geplakt) op termijn vervangen door een vingerafdruk controle bij vertrek. Je moet dan dus zowel bij binnenkomst als bij uitreis 10 vingerafdrukken afgeven.

Ik heb me behoorlijk ingelezen in ESTA, dus mochten mensen vragen hebben, schroom je niet om ze te stellen ;)
#13 - 22-11-2008, 13:44 uur


Ruud2004

Wat begeurd er met je ticket indien je geen visum krijgt .
Ben je dan ticket kwijt ?
Daar kun je gewoon mee vliegen. Je komt alleen niet door de douane in Amerika......... Hoe heet die film met Tom Hanks ook alweer?

Dat gaat niet helemaal op. Er komt heus wel een link (oid) tussen de vliegmaatschappijen en het ESTA. In de toekomst kom je zonder authorisatie via ESTA (oid) kom je echt het vliegtuig niet in. Als vliegmaatschappijen een pasagier aanbrengen die geweigerd wordt, dienen ze die met dezelfde vlucht mee retour te nemen én krijgen ze er nog een flinke boete achteraan.  Gewoon meevliegen is er dus niet bij !
#14 - 22-11-2008, 17:20 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Clint

Inderdaad! Dat is ook het hele idee van ESTA: zorgen dat mensen die SOWIESO niet naar binnen komen, niets eens het vliegtuig in stappen.
#15 - 22-11-2008, 20:22 uur


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15