Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

esta of niet

Discussie gestart

thrilliej050

Hallo Allemaal

Ik loop al een tijdje met deze vraag rond.
Ik had al ff op forum gezocht maar kon ik niks over vinden

Zoals ik al in mijn voorstel topic verteld had dat ik on november 2016 weer naar orlando toe wil./
Nu zijn er wat dingen gebeurt in 2013 waardoor ik veroordeelt bent.
nu ben ik op de esta site aan het kijken en nu weet ik niet precies wat er onder ''moral turpitide'' valt ( verkeerd geschreven denk ik haha)
Ik heb toen ik internationaal chauffeur was heb ik voor mijn veiligheid een gaspistool gekocht voor de avonden in italie.
Ik ben dus veroordeeld voor het bezit van wapens en bedreiging ( wat eigenlijk helemaal niks was)
nu was mijn vraag, kan ik gewoon op esta reizen of valt dit onder het geen wat ik net noemde?

A;vast bedankt!!
#1 - 09-11-2015, 16:22 uur

jhbechthum

Als je op de esta-site de taal wijzigd naar Nederlands dan lees je de volgende tekst:
Citaat
B) Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf
waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met
betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of
meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer
gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest;
of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of
immorele activiteiten?

Ik neem aan dat je het over het begrip moreel schandelijke daad hebt.

Of jou veroordeling daar juridisch onder valt weet ik niet, maar wellicht kan dit topic iets verduidelijken:
ESTA-aanvraag na veroordeling.

Johan
#2 - 09-11-2015, 20:09 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

thrilliej050

Thnx voor je reactie.

Ja dat is waar ik ook mee zit. Of dat onder het moral turpitude valt wat ik gedaan heb.
Maar zoals ik het lees op die andere pagina kan ik dus gewoon een "nee" invullen bij die vraag?
#3 - 09-11-2015, 20:42 uur

Pieter79

Het aanschaffen en bezit van een vuurwapen zouden in mijn visie niet een 'moreel schandelijke daad' zijn. Echter, je geeft aan ook voor bedreiging veroordeelt te zijn. Dat lijkt mij wel 'moreel schandelijk'.

Wat was je veroordeling? Een geldboete, gevangenisstraf? Ik denk dat ik alles zou aangeven, anders heb je de kans dat je eruit gepikt wordt en eerste vliegtuig retour Nederland. Je kunt altijd een gewoon toeristenvisum aanvragen.

Eén ding om je te realiseren is dat met Esta, of een visum (welk dan ook), je altijd door de douane terug naar Europa gestuurd kunt worden. Een Esta of een visum is een 'OK' naar de luchtvaartmaatschappij dat ze je meenemen, maar de douane heeft het laatste woord om je wel of niet binnen te laten.

Gr. Pieter
#4 - 10-11-2015, 00:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

thrilliej050

Ik heb een taakstraf gehad. Ben niet opgepakt en heb niet in hechtenis gezeten.
#5 - 10-11-2015, 11:08 uur

Skydriver


Wat was je veroordeling? Een geldboete, gevangenisstraf? Ik denk dat ik alles zou aangeven, anders heb je de kans dat je eruit gepikt wordt en eerste vliegtuig retour Nederland.

Gr. Pieter
Dat kan in theorie altijd! Het staat echter niet op je voorhoofd geschreven als je ooit eens een misstap begaan hebt, en bij de douane daar hebben ze geen inzage in Nederlandse strafregisters. Of van welk land dan ook trouwens.
#6 - 10-11-2015, 17:04 uur
The USA....What else?

Pieter79

Dat kan in theorie altijd! Het staat echter niet op je voorhoofd geschreven als je ooit eens een misstap begaan hebt, en bij de douane daar hebben ze geen inzage in Nederlandse strafregisters. Of van welk land dan ook trouwens.

Hoe wordt je ESTA gecontroleerd? Kun je er gewoon maar wat invullen en niemand die daar ooit achter komt? Ik denk dat als je iets verzwijgt op de ESTA, en ze komen er achter na controle van wat dan ook, er wel automatisch enkele gegevens naar voren komen wanneer je paspoort door de douane scanner gaat. Anders zou die hele ESTA maar een wassen neus zijn.

In ieder geval moeilijk dit geval; je wil het jezelf natuurlijk niet moeilijker maken dan het is, maar niemand weet precies wat en wanneer iets acceptabel is.

Gr. Pieter
#7 - 11-11-2015, 00:49 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver

Hoe wordt je ESTA gecontroleerd?
Niet, het is een beroep op je eerlijkheid. Niets meer en niets minder.

Kun je er gewoon maar wat invullen en niemand die daar ooit achter komt?
Met strafregisters (a.k.a. strafblad) is dat in ieder geval wel zo, die vallen namelijk onder beschermde gegevens, en zijn alleen toegankelijk in het land van uitspraak.
Ik denk dat als je iets verzwijgt op de ESTA, en ze komen er achter na controle van wat dan ook, er wel automatisch enkele gegevens naar voren komen wanneer je paspoort door de douane scanner gaat. Anders zou die hele ESTA maar een wassen neus zijn.
Bingo! Nou ja, wassen neus; het levert de Amerikaanse staatskas wel een leuke duit op!



#8 - 11-11-2015, 13:55 uur
The USA....What else?

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15