Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

HELP (eerder toegang tot VS geweigerd, wat nu??)

Discussie gestart

NY25

Hoi!

Ik heb een vraag die ik al een paar keer gesteld heb aan de amerikaanse ambassade hier in nederland, maar ik word telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoop dat  (één van) jullie kan helpen of in ieder geval duidelijkheid kan verschaffen.

Ik ben ongeveer 5 jaar geleden geweigerd om Amerika binnen te gaan. Ik stond op het vliegveld in Detroit, ik zou 8 weken stagelopen en ik kwam er 2 weken van te voren achter dat ik hier daadwerkelijk een visum voor nodig had. Toen de douane daar erachter kwam dat ik geen visum had, maar dat ik wel stage ging lopen (ik had aangegeven dat ik daar kwam om te backpacken, beetje stom dus want ik had gelogen) werd mij de toegang geweigerd. Er is een dossier aangemaakt met mijn vingerafdrukken en foto's.

Hoe kom ik er nu achter of ze me dit jaar wel binnen laten? (Ook als ik een visum heb)
Ik weet dat ik sowieso een visum nodig heb deze keer. Welk aanvraagformulier moet ik invullen?

Ik kan nergens info vinden hierover en als ik ze bel dan moet ik 15 euro betalen!
Kan iemand mij verder helpen?

X, NY25


#1 - 09-02-2010, 17:14 uur

MissFluffy

Ik vrees dat je hen toch nodig zal hebben en die € 15 zal moeten betalen .Want eens je de toegang bent geweigerd ,moet je zo al een visum aanvragen en daarvoor moet je ook bij hen zijn .Hebben ze jouw nooit gezegd hoelang jouw de toegang geweigerd zal blijven ? Iemand die ik ken wist zo al dat zij de 1ste 10 jaar niet meer hoefde te proberen ,gewoonweg omdat ze langer op haar studentenvisum is gebleven .
Er zit niets anders op dan een afspraak te maken bij de Amerikaanse ambassade en hen die vraag voor te leggen.
Zou aardig van je zijn ,als je ons op de hoogte houdt ...hoe alles in zijn verloop gaat .Anderen kunnen daarvan misschien iets opsteken die in dezelfde positie zitten.
Nog veel succes en groetjes,
#2 - 09-02-2010, 17:37 uur

Johan

Hoe kom ik er nu achter of ze me dit jaar wel binnen laten? (Ook als ik een visum heb)
Ik weet dat ik sowieso een visum nodig heb deze keer. Welk aanvraagformulier moet ik invullen?

Das een beetje het probleem waar iedereen tegenaan kan lopen maar jij inderdaad zeker! Het visum, als je dat krijgt op het consulaat, garandeert je niet alles. het is wel de belangrijkste stap want anders kom je er sowieso niet in maar hou er altijd rekening mee dat jij nog wel lastige vragen kunt krijgen bij de grens! Mocht men dan twijfelen aan jou redenen dan kunnen ze je inderdaad , ondanks je visum, weigeren. Maar andere zekerheid heb jij niet! Het visum blijft nog steeds jou enige optie om binnen te mogen!

Vervelend om te zien wat voor consequenties dit voor je heeft en hopelijk leren anderen hier op het forum er iets van, die met de gedachte lopen de boel te omzeilen (al dan niet bewust). Hou ons aub op de hoogte!
#3 - 09-02-2010, 19:53 uur

NY25

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nooit exact  te horen gekregen hoe lang me de toegang geweigerd zal worden, ik vind 10 jaar wel erg lang moet ik zeggen (erg jammer voor die kennis van je!)
En inderdaad, misschien krijg ik wel een visum maar weigeren die Amerikanen me opnieuw binnen te laten door mijn 'ernstige vergrijp' 5 jaar geleden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu al weer klaar mee ben om helemaal opnieuw te moeten uitzoeken hoe het precies zit en danuiteindelijk na veel moeite een visum te krijgen en dan toch misschien niet toegelaten worden in Amerika...ik denk dat het een andere vakantie wordt dit jaar; naar een ander land dan Amerika....

Bedankt voor jullie reacties! Erg fijn :)
#4 - 10-02-2010, 13:05 uur

B-man

Tja een beetje ongelukkige situatie en de eerste keer natuurlijk niet echt handig aangepakt  ;)

Het lijkt mij dat je sowieso naar de ambassade toe moet. Je zult zonder visum niet de VS binnen kunnen omdat je zeer waarschijnlijk "geflagged" staat. Er zit geloof ik geen tijdslimiet aan zoiets hoor dus ik zou het gewoon proberen.

Wat je waarschijnlijk dient aan te vragen is een zogenaamd "Application for Advance Permission to Enter" of ook wel het "I-192 form" genoemd. Dit is een formulier voor mensen die eerder (wegens verschillende redenen de toegang tot de VS is ontzegd). Eigenlijk moet je dan een heel pakket aan formulieren overhandigen. Nadeel is dat het vrij veel werk vergt en prijzig is, geloof dat het een paar honderd dollar kan kosten, ook al wordt je afgewezen dan betaal je toch. Ook kan het 6 tot 8 maanden duren voordat je aanvraag is afgerond, vakantie zal er dit jaar dus niet inzitten denk ik. Geloof wel dat zo'n "waiver" dan wel in ieder geval een paar jaar geldig is.

Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening (en ik kan er dus ook gewoon naastzitten) maar ik zou voor de zekerheid de ambassade/consulaat raadplegen.

Succes ermee en hou ons op de hoogte!
#5 - 10-02-2010, 14:58 uur
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 15:11 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chris RTA

Hoi,

Ik heb hier totaal geen verstand van, maar...

Ik zou meteen die 15 euro betaald hebben, alleen al om te zien wat de status is en om te weten of ik er gewoon weer in mag.
Misschien is er niks meer aan de hand en kun je na het invullen van het een en ander gewoon weer naar de VS. Misschien ook niet, maar dan heb je wel zekerheid en weet je waarschijnlijk precies wat je te wachten staat en hoe lang. Dat is toch fijn om te weten, en is die 15 euro toch wel waard?

Nu mis je een vakantie naar de VS terwijl je niet zeker bent of je er weggestuurd wordt.
Ik zou met die gedachten al gek worden.
Als je toch naar de VS zou gaan voor vakantie ben je toch een berg geld kwijt wat maakt die 15 euro dan nog uit?

Plus je hebt op dit forum wat interessants te vertellen, dat is ook al 15 euro waard.  ;D ;) :afro:
#6 - 10-02-2010, 17:10 uur

NY25

Hello!

Ik ben het met jullie eens dat die 15 euro dan ook wel te doen is, maar wie zegt mij dat wanneer het consulaat aangeeft dat wanneer ik de hele procedure doorga en ik 6 a 8 maanden verder ben dat ze me in de VS wel toe laten? Ik ben iemand die liever gaat voor het zekere dan voor het onzekere en ik heb er geen zin in om opnieuw met hetzelfde vliegtuig terug te moeten naar Nederland ;)
Dat was eens, maar nooit weer haha.

Ik zal er nog eens over na denken of ik hier binnen korte termijn wat mee ga doen.

Groetjes!
#7 - 10-02-2010, 18:07 uur

babarage

wel een interessant onderwerp.  heb nog even wat verder zitten graven en op de site van de douane (cbp.gov) vond ik onderstaande tekst.  ik heb twee delen ervan even vet gemaakt want die zijn wel interessant voor je. 

als ik alle informatie zo eens bekijk zou ik zeggen dat je dus via een formulier of via de ambassade al het voorwerk kan doen om aan te tonen dat je dit keer niet illegale dingen wil doen maar echt voor een bezoek komt (ik neem althans aan dat dat je bedoeling is).  hoewel het dan nog niet honderd procent waterdicht is denk ik wel dat je als je een waiver hebt gekregen en je zorgt dat je bij aankomst een aantal zaken kan overleggen om aan te tonen dat je vaste banden hebt met nederland (brief van je werkgever misschien dat je voor ze werkt of zo) dan denk ik dat je een prachtige vakantie kan beleven in de USA.

There are many reasons for a person to be denied entry into the U.S. The most obvious reasons for denied entry include if a person has previously worked illegally in the U.S., is suspected of being an intended immigrant (i.e. planning on staying in the U.S. past the terms of their admission), or of having ties to terrorist or criminal organizations. But there are many more reasons for persons to be excluded from the U.S. Among them are having been found guilty of crimes of moral turpitude (child molestation, rape, fraud, theft, etc.), having been found guilty of a criminal offense (for instance murder or grand theft), having overstayed a previous visit to the U.S., or if the visitor is suspected of having an infectious disease. In addition, tourist visitors to the U.S. are expected to have sufficient funds to support themselves while here - in order to ensure that they will not attempt to find employment in the U.S., which is a violation of the terms of the tourist visa.

Tourist visitors must also be able to demonstrate that they have significant ties to their resident country. This is to ensure that they are not coming to the U.S. with the intent to illegally stay here as an immigrant. In both of these cases, it is up to the visitor to be able to convince a CBP Officer of their intention to abide by the terms of their visa. If the visitor does not appear to have the means to support themselves while here, any alternative arrangements - such as a sponsor who will be paying all expenses - should be clearly identified and be able to be substantiated by the CBP Officer.

Finally, if you have been denied entry in the past, that itself could cause to deny entry again. If you believe that the previous denial was for something that no longer applies (i.e. you now have sufficient funds), you may write a letter explaining the reason you were denied entry, where and when it occurred, and why you believe the reason for the denial of entry should no longer be a factor. This is no guarantee that CBP will agree with your reasoning, but we will take it under advisement.

Send the letter and the attached form (filled out and signed by you) to:

Customs and Border Protection

1300 Pennsylvania Ave. N.W.

Mint Annex

Attn: FOIA Division

Washington, DC 20229

It is also possible to contact the U.S. Embassy, Office of Consular Affairs in your resident country to request a waiver. The waiver essentially mitigates a legitimate reason to deny entry on the basis that the previous negative circumstance is no longer a significant concern. Likewise, many countries' court system will issue a discharge or pardon (the legal term can vary) of a guilty finding if you have not offended again within a certain amount of time. Discharges or pardons may be considered by a CBP Officer to mitigate a reason to deny entry, although they do not guarantee it. As mentioned above, being convicted of some crimes will permanently bar the offender from entry into the U.S.

If you believe that you have been denied entry for no legitimate reason, you may click on the "Ask a Question" tab at the top of this page to submit the complaint. It will be forwarded to our Passenger Processing office for review. Please be sure to include all details, such as time and place of arrival, reason for denial of admission, and any evidence you have that you believe should have resulted in a decision to admit you into the U.S. We will also need your full name, date of birth, and contact information such as an address and phone number

Please be aware, entering the United States is a privilege, not a right. It is not our intent to inconvenience law abiding visitors to our country, but our overriding responsibility is to enforce U.S. immigration law and to keep our country safe from those who would do us harm.


allemaal te vinden hier: http://tinyurl.com/yfr52y6
#8 - 10-02-2010, 20:42 uur

Sandra_nl

Er is een nieuwe Facebook groep voor Nederlanders die geweigerd zijn in de VS:
https://www.facebook.com/groups/680280455407376/
#9 - 09-10-2015, 15:13 uur

Terpies

Kleine groep.....Facebook? Ik heb geen fb....geen swf....nog nooit toegang geweigerd....nee dank je
#10 - 09-10-2015, 23:42 uur

Pieter79

Dit is al een erg oud draadje... Beter is het om alles via de regels te doen aangezien de douanebeamte het laatste word heft. Altijd, ook als je een (speciaal) visum hebt.

Gr. Pieter
#11 - 10-10-2015, 02:15 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15