Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Help, ik wil werken/studeren in Amerika

Discussie gestart

avho

Hi!
 
Ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen bij het zoeken naar wat er nodig is zodat ik een jaartje naar New York kan gaan. Ik wil niet zomaar de toerist gaan uithangen uiteraard, maar ik wil mijzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak verrijken.
 
Eerst dacht ik aan een stage (omdat ik al een kleine 3 jaar werk sinds het behalen van mijn professionele bachelor). Andere suggesties zijn natuurlijk welkom! Werken is voor mij geen probleem, al lees ik hier en daar dat je daar niet zomaar zondermeer aan de slag kunt. Ervaringen, kennis, whatever, laat maar komen! :)
 
Na heel wat opzoekingswerk ben ik op enkele opleidingen gekomen die me echt boeien en sindsdien lijkt een extra studie best verleidelijk (aan Parsons). Afhankelijk van wat dit me zou kosten uiteraard wat het moet haalbaar blijven.
 
Wat ik tot nu toe al gevonden heb:
 
- eerst moet ik een applicatie indienen bij de gekozen universiteit (voor een erkende opleiding)
- die evalueren je applicatie en indien de evaluatie ok is krijg je een uitnodigingsbrief zodat je een F1 visum kan krijgen. >>> Met F1 mag je niet werken, behalve on-campus. (Iemand ervaringen met dit of andere visums?)
 
(Laat zeker weten als hier al iets staat wat niet klopt!)
 
Wat me nog niet volledig duidelijk is, is of dit een fulltime opleiding moet zijn? Want deze zijn natuurlijk een pak duurder... Ik vind ook wel info over studiebeurzen, maar allemaal uit Nederland. Help?
 
En of er mogelijkheden zijn om toch een bijkomende job te doen indien het on-campus niet lukt? Kwestie van toch zeker rond te kunnen komen.
 
Alvast bedankt!  :-*
#1 - 15-02-2014, 22:04 uur

B-man

Dat gaat lastig worden. Met een student visa (F1) mag je namelijk echt niet werken off-campus. Doe het dus ook niet "stiekem", als je gepakt wordt zullen ze je uitzetten en dan kom je er (voorlopig)  ook niet zomaar meer in. Volgens mij kan je soms na 1 jaar met een F1 wel een uitzondering krijgen, om te werken off-campus, maar dat lijkt me wat te lang in jouw geval. Ik dacht dat het in sommige gevallen ook mogelijk was om met een J-1 visum te studeren maar die studie moet dan volgens mij weer gerelateerd zijn aan de stage die je met de J-1 doet.

Het zal dus lastig worden aangezien je ook nog eens een van de duurste steden hebt uitgezocht om dit te gaan doen. Je moet dus een behoorlijk startkapitaal meenemen of een beurs krijgen maar dat laatste is erg lastig. Misschien is het mogelijk een bedrijf te benaderen? Bijv. jij schrijft tijdens je studie een scriptie of ander onderzoek voor ze en zij sponsoren een deel van je opleiding. You never know.

Een F1 is trouwens bijna altijd alleen mogelijk bij een full time studie
#2 - 16-02-2014, 12:54 uur
« Laatst bewerkt op: 16-02-2014, 12:56 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Pieter79

Ik heb het geprobeerd in mijn studententijd, in 2004-2005. Soms dacht ik dichtbij een afstudeerstage in Amerika te zijn (voor mijn voltijdopleiding in NL), maar dan was er altijd wel weer iets wat het moeilijk en gecompliceerd maakte. Uiteindelijk is het dus niet gelukt en heb mijn volledige studie in NL afgemaakt. Mijn ervaring is dat het erg moeilijk is, en een studie zoals jij die voorstelt lijkt me erg in de papieren lopen.

Gelukkig waren er na mijn studie nog andere mogelijkheden om voorgoed in de VS te raken... :)

Gr. Pieter
#3 - 16-02-2014, 17:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

avho

En welke mogelijkheden waren dat? ;)
#4 - 19-02-2014, 17:23 uur

Pieter79

Trouwen  8)
#5 - 19-02-2014, 23:06 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Old Faithful

Ik ben ook getrouwd, maar kan/kon toch niet naar Amerika emigreren.  ;)
#6 - 20-02-2014, 00:30 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15