Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mag ik, als echtgenote, werken in USA?

Discussie gestart

MaRe

Mijn man werkt sinds 5 jaar in Nederland voor een groot Amerikaans bedrijf. Onlangs is hem gevraagd om voor 2 jaar naar Amerika te komen om daar in de Amerikaanse vestiging aan de slag te gaan. Uiteraard zal ik dan met hem meegaan, maar ik wil dit alleen als ik daar dan ook mag werken. Dus, weet iemand of ik daar legaal mag werken?  ???
#1 - 15-08-2005, 16:26 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2005, 09:10 uur door HelloItsMe »

Chiefram

Nee, sorry... dat mag niet.  :-[

In het begin zal het nog wel meevallen, maar na een tijdje vlieg je toch echt tegen de muren van je woning op, vooral als je het 'shoppen' een beetje zat begint te worden.

Of vrijwillegers werk wel is toegestaan, dat weet ik niet. Dan ben je toch enige uren per week 'van de straat' en doe je toch wat extra ervaring op.
#2 - 15-08-2005, 19:37 uur

PBBI

Sorry Chief, maar nu moet ik je even terugfluiten. De kans is groot dat hij op een L1 visum gaat en dan mag ze gewoon werken, wel een werkvergunning aanvragen, maar voor de rest geen probleem. Gaat hij op een ander visum dan heb je gelijk.
#3 - 16-08-2005, 00:09 uur

Chiefram

Oh, dat wist ik inderdaad niet, sorry...

Ik ken ook een gezin dat naar de US op een werkvisum is gegaan, maar de vrouw mag niet werken. Vandaar...

Ik trek mijn antwoord hierbij terug, hihi...  :-X
#4 - 16-08-2005, 01:58 uur

MaRe

PBBI en Chiefram,

Bedankt voor jullie reactie, als het inderdaad een L1 visum is zal dit onze beslissing zeerzeker eenvoudiger maken!

Groetjes,

HelloItsMe  ;)

#5 - 16-08-2005, 08:39 uur

FreezeM

HelloItsMe, normaal zou ik blindelings de Chief volgen. Maar nu toch even niet :)
Over het algemeen kan je inderdaad een werkvergunning aanvragen. Een belangrijke voorwaarde is wel dat jij en je man niet afhankelijk zijn van jouw inkomen. Oftewel, je mag niet meer verdienen dan je man. Dit is omdat je visum nog steeds gebaseerd is op het visum van je man.
#6 - 16-08-2005, 08:48 uur

MaRe

Hallo FreezeM,

Dat is geen probleem, mijn man is kostwinner en zal dit ook in Amerika blijven.

Grt,
HelloItsMe
#7 - 16-08-2005, 09:05 uur

Ebelix

Soms zijn we heel erg nieuwsgierig op dit forum, zoals nu ;D. Wat voor werk wil je zelf gaan doen in Amerika?
#8 - 16-08-2005, 19:46 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

MaRe

Momenteel ben ik werkzaam als coordinator/adviseur bij een grote lokale overheid en graag zou ik daar iets soortgelijks willen doen.
Overigens heb ik in 1989 ook al een jaar in de USA gewoond, maar toen was in nog maar 17 en heb ik het laatste jaar High School gedaan. Mijn Engels is dus prima (wel wat weggezakt, maar dat pak je snel genoeg weer op).

 :)
#9 - 17-08-2005, 09:44 uur

Jez

Goed bouwjaar, hè?!  ;)
#10 - 17-08-2005, 21:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

DNZ

Hmm wel leuk dat je mee mag naar de US voor 2 jaar..
Hopelijk kun je er ook werken..

Maar bestaat er dan ook eens kans dat je er mag blijven werken en wonen ? ??
#11 - 27-01-2009, 21:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15