Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw paspoort met chip - een must voor naar Amerika?!

Discussie gestart

Anouk

Ik had dit gehoord van iemand op werk.. En zij zei dus dat vanaf vorige maand (Augustus) al, je het nieuwe paspoort (met chip dus) MOET hebben als je naar de US wilt reizen.. Volgens mij een verzinsel, want dat zou toch belachelijk zijn! Ik heb net een nieuw paspoort laten maken, wel zonder chip nog, en nou kan ik zeker een nieuwe halen? Er was mij niets verteld op het gemeentehuis in ieder geval.. Maar goed, ik dacht, ik ga het eerst even aan de experts hier vragen.. Dus weet iemand hier iets van, of het waar is of niet?
#1 - 05-09-2006, 06:41 uur

Ebelix

Nee, is niet waar. De oude paspoorten zijn voldoende. De rest is onzin maar je weet het nooit met de Amerikaanse overheid.
#2 - 05-09-2006, 09:43 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Anouk

Ja daarom vraag ik het ook even.. Voordat ik ga boeken ga ik ook wel even bij het reisburo informeren ofzo.. Het lijkt mij onzin, want niet iedereen heeft dat nieuwe paspoort en ze kunnen niet een half vliegtuig aan mensen terug naar huis gaan sturen omdat iedereen niet zo'n chip heeft.. En ook niet ieder land heeft deze chip in het paspoort, dus dan zouden hele bevolkingen niet naar de US mogen..

Als het wel waar zou zijn, dan weet de US wel hoe ze het toerisme tegen moeten gaan ::)
#3 - 05-09-2006, 15:40 uur

GoGriz

Nope, ik denk dat nieuwe paspoorten nu een chip moeten hebben, maar zolang je (nog) geldige paspoort die 'barcode' heeft is dat voldoende.
#4 - 05-09-2006, 17:47 uur

Mattijs

Een paspoort waar een chip in zit heb je écht niet nodig! Ik kom net uit de USA terug. Ik ben 1 oktober j.l. heen gevlogen en ben gistermorgen teruggekomen. Mijn paspoort is van 2002.
Voorwaarde is wel dat je paspoort machinaal af te lezen moet zijn. Maar dat zijn alle geldige paspoorten tegenwoordig volgens mij wel.

Groeten van Mattijs
#5 - 11-10-2006, 17:15 uur

Pieter79

Ik vlieg 17 November weer naar de States, met een paspoort uit 2004. Als ik geweigerd wordt dan zal ik je dit direct doorgeven!
#6 - 12-10-2006, 21:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Anouk

Succes ermee..


Het klonk al naar onzin de eerste keer dat ik het hoorde.. Maarja, die Amerikanen vreten wel meer dingen uit wat complete onzin is..
#7 - 13-10-2006, 20:35 uur

pw.van.andel@hccne

ik haalde een nieuw paspoort deze maand en de pasfoto moest 2 keer over. Plastische chirurgie lijkt nodig om mijn dikke kop binnen alle maten te krijgen zonder ergens te klein te worden. Toen vulde ik voor de HAL mijn immigrationform in en jawel: het nieuwe paspoort heeft een nieuw type nummer en dat wordt uiteraard geweigerd. "We are sorry for the errors you are receiving with the form.  Our technicians are currently working to fix the problem with the new passport numbers.
Please check back with us and we can advise if the problem has been fixed.  We apologize for any inconvenience."
Kijk, als zij die error fixen, zeggen ze dat niet tegen mij maar ik moet (dageliiks?) vragen of het al gerepareerd is. Dit moeten Amerikanen zijn. 
 
#8 - 13-10-2006, 23:29 uur

Patrick_NH

Paspoort met chip is eigenlijk helemaal niet zo veilig.

Kijk maar eens naar dit engelstalige videoclipje:
http://www.youtube.com/watch?v=-XXaqraF7pI

Ik zou zeggen: hou het paspoort maar goed gesloten  :o
#9 - 14-10-2006, 00:55 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

sweatbox

Wat je gehoord hebt klopt niet, maar is ook niet helemaal onzin. http://www.visumdienst.nl/ zegt er het volgende over:

Citaat
Vanaf 26 oktober 2006 moet ieder nieuw paspoort voorzien zijn van een chip met biometrische gegevens. Vanaf 26 augustus  2006 worden deze nieuwe paspoorten in Nederland uitgegeven, dus zullen er geen problemen zijn. "Oude" paspoorten, dus nog zonder biometrische chip, kunnen gewoon gebruikt worden tot het einde van hun geldigheid, dus U hoeft geen nieuw paspoort aan te vragen.
#10 - 14-10-2006, 07:19 uur

Anouk

Ik heb ook een heel artikel gelezen over chips die ze overal wouden invoeren, ook ik kleden zodat als je bijv. gaat afrekenen, je de tas alleen even tegen een chipreader ofzo moest houden en dat je dan het totaal kreeg.. En chips ook in alles wat je maar kunt bedenken, pincodes, bla bla bla.. Maar chipreaders kunnen ook in de verkeerde handen vallen dus.. Zakkenrollers kunnen dan de mensen "scannen" en dan op dat moment besluiten of het waard is of niet om die tas te pakken..


Volgens mij denken die mensen niet verder na, die zeggen dat dit een goed idee is.. Je hele hebben en houden ligt dan letterlijk op straat!!

 ::)
#11 - 14-10-2006, 12:14 uur

EvertK

Hoeft inderdaad niet. Zoals anderen al aangegeven hebben is het (nog) voldoende als je paspoort machinaal af te lezen. Wel ik heb bewust gewacht met het verlengen van mijn paspoort (die was eind juli verlopen) tot het nieuwe model er was om dan maar gelijk het nieuwste model te hebben voor een volgend bezoekje. Je weet immers nooit wanneer de regels weer zullen veranderen...
#12 - 25-10-2006, 22:18 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Anouk

Had ik eigenlijk ook moeten doen.. Want op het moment dat ik m'n paspoort aanschafte had ik hem geeneens nodig en heb heb nog steeds niet gebruikt.. Dom dom dom ::)
#13 - 25-10-2006, 23:50 uur

EvertK

tja, ach, zo'n ramp is het ook weer niet denk ik... ik ben benieuwd hoe het nieuwe model er uit ziet overigens... morgen kan ik hem af gaan halen....
#14 - 26-10-2006, 19:15 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Patrick_NH

tja, ach, zo'n ramp is het ook weer niet denk ik... ik ben benieuwd hoe het nieuwe model er uit ziet overigens... morgen kan ik hem af gaan halen....

Nothing fancy   1smile
#15 - 26-10-2006, 19:25 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15