Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nog volop H-1B visa beschikbaar

Discussie gestart

FreezeM

In tegenstelling tot voorgaande jaren zijn er nog volop H-1B visa beschikbaar. Volgens een update op de site van de U.S. Citizenship & Immigration Services (USCIS) waren er op 15 mei ongeveer 45.500 aanvragen ingediend. Dit terwijl er 65.000 visa per jaar beschikbaar zijn. Er vanuit gaande dat niet alle aanvragen tot een visum zullen leiden, zijn er nog meer dan 20.000 visa beschikbaar.

Maar helaas, je zult in deze economisch zware tijden met hoge werkloosheid in de VS wel meer moeite hebben met het vinden van een werkgever die een H-1B voor je wil aanvragen. Want hoewel de kans op slagen van de visumaanvraag is toegenomen (voorgaande jaren was er een loting onder de aanvragen), het blijft een traject waarbij de werkgever tijd en geld moet investeren zonder zekerheid te hebben of je daadwerkelijk in dienst kan komen.

Toch is het bericht aanleiding om nog eens goed op monsterboard en careerbuilder te zoeken. Wellicht zit die ene baan daar toch tussen!

Of ik moet vanmiddag een brief in de bus vinden dat ik de DV lottery heb gewonnen. Dan heb ik geen H-1B meer nodig :)
#1 - 20-05-2009, 11:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15