Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rijbewijs in amerika

Discussie gestart

gandalf300

ik ga binnenkort een maand naar Amerika op vakantie. nou vroeg ik me af of ik daar mijn rijbewijs zou kunnen halen. ik ben namelijk pas 16 jaar, en mag dus niet rijden zonder begeleiding tot ik 18 ben. is het mogelijk als buitenlander om een rijbewijs te halen, en is dit dan in Nederland ook geldig? ( als ik een test moet doen geen probleem, zolang ik maar zelf mag rijden zonder begeleiding ). de staat waar ik heen ga is Georgia. 
#1 - 14-12-2014, 00:11 uur

Pieter79

Je kunt die maand beter gebruiken om vakantie te vieren en iets van het land te zien. Ten eerste moet je je theorie eerst halen, en dat duurt wel een week of twee. Dan je rijtest, waar je als 16-jarige toch wat training voor nodig zou hebben. Dan; met je Amerikaanse rijbewijs zou je nog niet eens een auto kunnen huren, dus gebruik maken van je rijbewijs gaat niet lukken want geloof maar niet dat je er mee in Nederland legaal mee de weg op kunt. Als laatste; je rijbewijs is ook een Staats ID bewijs waarvoor je een Amerikaans woonadres en waarschijnlijk ook een social security nummer nodig hebt. Kortom, lekker vakantie vieren en gewoon wachten totdat je 18 bent.

Gr. Pieter
#2 - 14-12-2014, 00:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Dit verhaal is van bijna 20 jaar geleden. Mijn situatie was anders dan die van topicstarter. Ik was (veel) ouder en ik had al een NL rijbewijs
Maar ..... Ik heb ooit, half jaren negentig, als toerist in de staat Washington een Amerikaans rijbewijs gehaald.
Men moest op het DMV kantoor in Aberdeen, Washington even nadenken over de vraag of ik als Nederlandse toerist met een Californische huurauto in Washington rijexamen kon doen, maar uiteindelijk bleek dit te kunnen.

Ik kreeg van de mensen achter de balie een theorieboek te leen, ben daarmee een uurtje een koffiebar ingedoken en heb toen theorie-examen gedaan.
Van de 60 vragen 3 fout ............... Geslaagd.
Toen hebben ze me gematst, want normaal moest er 2 weken zitten tussen theorie en praktijk, maar speciaal voor mij (en omdat het niet druk was) kon dat praktijkexamen meteen en aansluitend aan het theorie-examen plaatsvinden.
Dus nog even wat bijzondere verrichtingen op het parkeerterrein en met de examinator een rondje van een half uurtje door Aberdeen en klaar was Cees.
Even voor het blauwe gordijn voor een digitale foto, een handtekening op een digitaal schempje en prrrrrrrt daar rolde mijn drivers licence uit de automaat.
Kosten: Theorie-examen 7 $ . Praktijkexamen 14 $ . Rijbewijs kreeg je er gratis bij............

Dus ........ logge bureaucratische Nederlandse CBR molog, een rijexamen kan best goedkoper en zonder lange wachttijden ...............

Naderhand dat drivers licence nog een keer verlengd in Virginia. Kosten 7 $ .
Virginia was toen, net als Washington een aantal jaren eerder, een van die staten waar je geen SSN nodig had om een drivers licence te halen.
 
Intussen is dit drivers licence verlopen, want de regels zijn, onder invloed van 9/11 ietwat gewijzigd.
Je krijgt je drivers licence nu blijkbaar niet meer direct mee, maar dat wordt naar je (Amerikaanse) huisadres gestuurd.
Beetje moeilijk als je op doorreis bent en (zoals ik voorheen deed) het adres van het hotel opgaf waar ik toevallig die nacht sliep.

Kortom:  Ik ben het dus eigenlijk met Pieter eens.
Omruilen van een Amerikaans drivers license in een Nederlands rijbewijs is sowieso niet mogelijk.
Als je het dus om die reden zou willen doen, bespaar je de reis, de moeite en de kosten.
Gewoon nog een paar jaartjes wachten, dan mag je in NL rijexamen doen.
En daarna nog een paar jaartjes wachten en dan mag je in Amerika een auto huren ....................

#3 - 14-12-2014, 12:09 uur

ned in MO

nee dat kan niet.
#4 - 17-12-2014, 17:37 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Chrisstieglitz

Ik zit met een grote vraag.

Ik en mijne beste maat willen volgend jaar WrestleMania 32 gaan zien in Texas. Wij wonen allebei in België en zijn allebei 18 jaar. We hebben allebei ons Europees rijbewijs, maar we vroegen ons af of ,wij, als toeristen in Texas met de auto mogen rijden als we 19 jaar zijn. Omdat je in veel andere staten van Amerika minstens 21 moet zijn om als toerist rond te mogen rijden in Amerika. Omdat elke staat andere regels heeft vroegen we ons af of je in Texas onder 21 jaar moogt rijden als toerist.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Greetz Chriss
#5 - 12-06-2015, 00:37 uur

Cees A

Antwoord op dit soort vragen kun je vinden in de voorwaarden van de autoverhuurders.
Ik heb, als voorbeeld, die van Alamo en Hertz er even bijgepakt.
---> Voor Alamo, ga naar deze pagina: https://www.alamo.nl/av/  ---> Selecteer USA en download de voorwaarden als PDF document.
Bij punt 2 in die voorwaarden zie je dat alleen in New York state en in Michigan auto's aan jongeren (18-20) worden verhuurd.
In New York state kost dat 57 $ per dag EXTRA (dus bovenop de normale huurprijs)   :o
In Michigan kost dat "slechts" 34 $ per dag EXTRA.
Als je verder leest zie je dat je daar als jongere slechts een beperkt aantal types auto's kunt huren.

Voor Hertz:
Ga naar: https://www.hertz.com/rentacar/byr/index.jsp?targetPage=rentalQualificationsView.jsp#
Selecteer "Age restrictions and exeptions" en dan zie je dat je bij Hertz minimaal 20 moet zijn om (met extra kosten) een auto te kunnen huren

Conclusie:  Nee, in Texas kun je als 19 jarige geen Alamo auto en geen Hertz auto huren.
En in staten waar dat bij Alamo wel kan ( New York en Michigan) kost dat huren een vermogen aan extra kosten.
De voorwaarden van alle andere verhuurders mag je zelf uitpluizen. 
#6 - 12-06-2015, 08:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15