Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rijbewijs kwijt

Discussie gestart

kelly0101

Hallo,

Even snel wat achtergrond informatie:
Vanaf 8 september zal ik een jaar naar de VS gaan als Au pair. Op het moment woon ik nog in Ierland, en over 2 weken kom ik terug naar Nederland tot mijn reis naar de VS. Helaas is afgelopen weekend mijn beurs gestolen in Duitsland tijdens een weekenduitje. Nu heb ik voor mijn au pair programma een rijbewijs nodig. Zij accepteren alleen een kopie van het officiele rijbewijs, en dit moet ik overdragen voor mijn reis. Anders mag ik blijkbaar niet vertrekken van de US department of state.

Dankzij mijn unieke woonomstandigheden, ben ik niet in staat om in Ierland of in Nederland op tijd een vervanging te krijgen voor mijn rijbewijs. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of is bekend met een manier om dat rijbewijs toch op tijd vervangen te krijgen?

Alvast bedankt,
Kelly
#1 - 13-08-2015, 18:00 uur

jhbechthum

www.rijbewijsinfo.nl/autorijbewijs/rijbewijs/Rijbewijs_Aanvragen
Onderaan de pagina:
Citaat
Spoedaanvraag rijbewijs
Wil je geen 5 werkdagen op je rijbewijs wachten, dan kun je tegen extra betaling een spoedaanvraag doen. Je kunt dan de volgende werkdag je rijbewijs al ophalen (aanvragen voor 14:00)! De kosten van de spoedaanvraag zijn per gemeente verschillend en liggen zo rond de 35,- euro
Zul je wel een dag in Nederland in je woonplaats moeten zijn.
Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat als je geen woonplaats in Nederland hebt je het in Den Haag moet aanvragen.

Ik verwacht dat je ook een proces verbaal van de diefstal zult moeten overleggen, en dat je ook kosten aan de gemeente kwijt bent omdat je je oude rijbewijs niet in kunt leveren.

Johan.
#2 - 13-08-2015, 20:53 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Het enige advies dat ik kan bedenken is om contact op te nemen met het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen, de organisatie die de rijbewijzen uitgeeft Klik hier . Zij zullen weten hoe je moet handelen.

Ik wens je veel succes.
#3 - 14-08-2015, 01:34 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

 welkom op dit forum

Het is dus zo dat je in Ierland woont en daar waarschijnlijk ook bent ingeschreven.
Het is ook zo dat je in Ierland rondrijdt (of hebt rondgereden) met je NL rijbewijs.
Klopt dat ?

Zo ja, dan is het gevolg hiervan dat je nu niet in NL moet zijn voor de aanvraag van een nieuw rijbewijs, maar in Ierland.
Omdat je na je verhuizing je NL rijbewijs nooit hebt omgewisseld voor een Iers rijbewijs kan dat best even duren.
Ierland moet nu immers in overleg treden met NL om te zien of je een NL rijbewijs hebt (had)
Gezien de "snelheid" en "servicegerichtheid" waarmee overheden werken vrees ik dat dit enige weken, zo niet maanden gaat duren.

Conclusie: Ik zie geen snelle oplossing voor je probleem om op korte termijn een nieuw Iers of NL rijbewijs te krijgen.
Misschien kun je beter eens kijken of je na aankomst in Amerika daar niet even snel rijexamen kunt doen om zodoende een Amerikaans drivers license te krijgen.
Je bent dan in ieder geval voor de periode dat je in Amerika bent in het bezit van een drivers license en in de tussentijd kun je dan het aanvragen van een nieuw Europees rijbewijs aanpakken. 
#4 - 14-08-2015, 10:14 uur

Ikbenwalter

Even uit mijn hoofd:

Heb dit jaar mijn NL rijbewijs verlengd.
Ik woon in de usa.
Ik moest eerst een form aanvragen; dat via een NL adres (familie) naar mij gestuurd werd.
aanvraag teruggstuurd; en het rijbewijs werd keurig naar mijn NL familie lid gestuurd.

Als ik me het goed herinner geldt zo'n beetje dezelfde procedure voor verlies.

Op de rdw site staat het allemaal duidelijk aangegeven.

Walter
#5 - 14-08-2015, 16:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15