Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stage Amerika

Discussie gestart

yvonnaah

heehee

ten eerste wil ik me even voorstellen omdat ik nieuw op dit forum ben. Mijn naam is Yvonne, ben 19 jaar en studeer HBO Modemanagement in Doorn.

Het lijkt me onwijs leuk om in Amerika stage te lopen, en aangezien ik over 2 jaar stage moet gaan lopen ben ik dit ook van plan. Wanneer ik stage ga lopen ben ik 21jaar oud. Maar.. ik heb van alles gehoord over stage lopen in Amerika en zit nu dus met een paar vragen. Ik heb echter al heel internet en deze site doorzocht naar de nodige informatie, maar ik kon het niet zo goed vinden

Dus wie weet kan JIJ mij verder helpen :)

mijn vragen luiden als volgt:

1. Ik heb gehoord dat je ouders €10.000 euro borg moeten staan en ik vraag me af of dit waar is?
2. Wanneer je stage loopt in een stad, is het dan noodzakelijk om een auto te hebben in Amerika? Ik heb namelijk gehoord dat je daar nauwelijks OV hebt en ik wil me toch wel kunnen verplaatsen.
3. Is het verstandiger om een auto te huren of te kopen wanneer je 5 maanden op stage gaat? Wat zullen zo ongeveer de kosten bedragen? En hoeveel jaar rijervaring moet je hebben of hoeveel jaar moet je zijn om een auto te huren of tijdelijk te kopen?
4. Hoe duur is het aanschaffen van een visum?
5. Komen er naast deze vragen nog extra kosten bij kijken? Zo ja, welke kosten? En hoe hoog zijn deze kosten?
6. Hoe groot is de kans dat je werkelijk door Amerika 'wordt goedgekeurd' om daar stage te mogen lopen?

Zoals jullie waarschijnlijk al opgemerkt hebben, zijn dit eigenlijk allemaal financiële vragen. Ik wil namelijk even kijken of ik een stage in Amerika kan vooroorloven. Anders heb ik me al die tijd blij gemaakt met een 'dode mus'.

Yvonne
#1 - 28-03-2006, 00:06 uur
can't have the "femme" without the "fatale"

bgroeneveld

1. borg heb ik nooit van gehoord. Maar dat zegt natuurlijk (lang) niet alles.

2. Er is in sommige steden nauwelijks openbaar vervoer. In andere steden (ik heb ervaring met New York, Washington) is het juist bijzonder goed geregeld. D'r zijn hopen Amerikanen die het zonder auto moeten doen en die toch een redelijk leven leiden. Koop een fiets als je hier bent (en een degelijke helm, automobilisten zijn niet zo aan fietsers gewend als in Nederland).

3. Zie 2. Auto buren kun je vergeten totdat je 25 bent.

4. Geen idee wat een visum kost, vraag aan het consulaat, of de website van het consulaat (zie voor adressen elders op het forum).

5. Zie 4.

6. Als je een stage vindt, komt de rest ook wel in order (als je je tenminste netjes gedragen hebt in je leven).

Vraag bij Nuffic, ga op zoek naar schlen/universiteiten in de VS en begin bij je eigen opleiding.

Succes
#2 - 28-03-2006, 01:09 uur

NielsLettinga

1. Nee, je hoeft niet 10.000 euro te hebben. Er moet wel iemand voor je garant staan dat je genoeg geld hebt om te "overleven" tijdens je stageperiode. Mar er wordt dus niet om specifieke bedragen gevraagd.
2. In NY is het inderdaar perfect geregeld, verder zal ik het niet weten.
3. ?
4. Aanschaffen visum voor 5 maanden is: ongeveer 1000 euro. Dat is inclusief DS-2019 (werkfomulier) + visum + verzekering voor in Amerika. Kijk anders is op de site van wilweg.nl. Daar staat alles op over het aanvragen van een visum.
5. Voor je visum heb je verder geen kosten. Natuurlijk heb je wel een paspoort nodig, je ticket, eten + drinken (1000 dollar per maand in NY), ov kosten (76 dollar per maand in NY), huur (veel), telefoonkosten, etc. etc. Maar dit is in NY, de rest van Amerika is wel goedkoper.
6. Als je eenmaal een stageplek hebt komt dat allemaal wel goed.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!

Groeten en succes!

Niels

Edit wop: E-mail adres verwijderd..
#3 - 28-03-2006, 01:47 uur
« Laatst bewerkt op: 28-03-2006, 09:41 uur door Wop »

B-man

Je moet idd een garantie hebben van je ouders dat je tijdens je stageperiode voldoende geld hebt. Ik heb de bank gewoon een brief van drie zinnen laten schrijven waarop stond dat mijn ouders voldoende financiele middelen beschikbaar hadden en dat was voldoende.
Het OV hangt idd van de stad af waar je zit, heb je enig idee waar je heen wilt gaan?
Auto huren gaat waarschijnlijk niet lukken nee. Ik ken wel mensen die een hele goedkope (2e hands) auto kochten en hem daarna weer doorverkochten als ze weggingen.
Een visum (J-1) kost ongeveer $120 p/m maar het hangt er een beetje vanaf welke organisatie je visum "sponsort". Waarschijnlijk zal dat "Nuffic" zijn. Ga er dus van uit dat je voor een maand of 5 tussen de $600 a $700 kwijt bent. Daarnaast is er geloof ik nog een eenmalig bedrag dat je moet betalen voor het ophalen/administratiekosten van je visum aan het consulaat. Bij mij was het geloof ik zo'n E125.
Je gaat in de VS het meeste kwijt zijn aan huur en eten/drinken. Wederom hangt het er vanaf waar je zit maar bij een redelijk grote stad al maar uit van +/- $550 a $650 aan huur en $500 aan eten en drinken.
De kans is groot dat je gewoon je stage mag doen als je verder niets te "verbergen" hebt. Ga wel op tijd op zoek naar een stageplek.

Succes!

B-man
 
#4 - 28-03-2006, 11:37 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

yvonnaah

Je moet idd een garantie hebben van je ouders dat je tijdens je stageperiode voldoende geld hebt. Ik heb de bank gewoon een brief van drie zinnen laten schrijven waarop stond dat mijn ouders voldoende financiele middelen beschikbaar hadden en dat was voldoende.
Het OV hangt idd van de stad af waar je zit, heb je enig idee waar je heen wilt gaan?
Auto huren gaat waarschijnlijk niet lukken nee. Ik ken wel mensen die een hele goedkope (2e hands) auto kochten en hem daarna weer doorverkochten als ze weggingen.
Een visum (J-1) kost ongeveer $120 p/m maar het hangt er een beetje vanaf welke organisatie je visum "sponsort". Waarschijnlijk zal dat "Nuffic" zijn. Ga er dus van uit dat je voor een maand of 5 tussen de $600 a $700 kwijt bent. Daarnaast is er geloof ik nog een eenmalig bedrag dat je moet betalen voor het ophalen/administratiekosten van je visum aan het consulaat. Bij mij was het geloof ik zo'n E125.
Je gaat in de VS het meeste kwijt zijn aan huur en eten/drinken. Wederom hangt het er vanaf waar je zit maar bij een redelijk grote stad al maar uit van +/- $550 a $650 aan huur en $500 aan eten en drinken.
De kans is groot dat je gewoon je stage mag doen als je verder niets te "verbergen" hebt. Ga wel op tijd op zoek naar een stageplek.

Succes!

B-man
 

ja californië lijkt me wel leuk. Weet alleen nog niet zo goed waar enz. ik wil iig ergens waar het lekker warm is, het zuiden dus:) weet je hoe het ov daar geregeld is?
#5 - 28-03-2006, 18:05 uur
can't have the "femme" without the "fatale"

B-man

Je moet idd een garantie hebben van je ouders dat je tijdens je stageperiode voldoende geld hebt. Ik heb de bank gewoon een brief van drie zinnen laten schrijven waarop stond dat mijn ouders voldoende financiele middelen beschikbaar hadden en dat was voldoende.
Het OV hangt idd van de stad af waar je zit, heb je enig idee waar je heen wilt gaan?
Auto huren gaat waarschijnlijk niet lukken nee. Ik ken wel mensen die een hele goedkope (2e hands) auto kochten en hem daarna weer doorverkochten als ze weggingen.
Een visum (J-1) kost ongeveer $120 p/m maar het hangt er een beetje vanaf welke organisatie je visum "sponsort". Waarschijnlijk zal dat "Nuffic" zijn. Ga er dus van uit dat je voor een maand of 5 tussen de $600 a $700 kwijt bent. Daarnaast is er geloof ik nog een eenmalig bedrag dat je moet betalen voor het ophalen/administratiekosten van je visum aan het consulaat. Bij mij was het geloof ik zo'n E125.
Je gaat in de VS het meeste kwijt zijn aan huur en eten/drinken. Wederom hangt het er vanaf waar je zit maar bij een redelijk grote stad al maar uit van +/- $550 a $650 aan huur en $500 aan eten en drinken.
De kans is groot dat je gewoon je stage mag doen als je verder niets te "verbergen" hebt. Ga wel op tijd op zoek naar een stageplek.

Succes!

B-man
 

ja californië lijkt me wel leuk. Weet alleen nog niet zo goed waar enz. ik wil iig ergens waar het lekker warm is, het zuiden dus:) weet je hoe het ov daar geregeld is?

Ik ben meer bekend met de Oostkust maar van mensen die ik ken heb ik gehoord dat San Fransisco best ok is qua OV en LA wat minder maar er zijn hier genoeg mensen die je daar van alles over kunnen vertellen.

Fietsen is in SF weer wat zwaarder gezien het "heuvelige" terrein  ;)

B-man
#6 - 28-03-2006, 18:11 uur
« Laatst bewerkt op: 28-03-2006, 18:13 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

XcIsIoN

Ha kijk ook een stage ganger.
Dat je 21 bent als je daar heen gaat is idd handig, ik ben 20 als ik vertrek gelukkig wordt ik binnen 3 maanden 21.
Mijn tip aan jouw is om je visum proberen te regelen via het bedrijf. Dat scheelt je waarschijnlijk geld en moeite.
In het zuiden kent men niet echt het woord OV. In San fransisco zitten eigenlijk alleen toeristen in de trammetjes.
Dus een auto is handig. Vergeet alleen niet dat je deze wel kwijt moet kunnen als je weg gaat.
En zoals eerder gezegt zijn de prijzen van een auto huren zolang je geen 25 bent belachelijk. Voor een paar dagen is het te doen maar niet voor 5 maanden. Er komt meestal een bedrag van minstens 15 dollar bij je dag huur, als je niet 25 jaar of ouder bent.
Denk aan extra kosten ook aan verzekeringen etc.

Als je een stage plek zoekt moet je het eens proberen via je eigen school, binnen komen bij bedrijfen die je niet kennen is altijd erg lastig.
#7 - 28-03-2006, 20:02 uur

sweatbox

In het zuiden kent men niet echt het woord OV. In San fransisco zitten eigenlijk alleen toeristen in de trammetjes.

Dit is niet waar. Er wordt in San Francisco ook door de locals veel gebruik gemaakt van het OV.

Dus een auto is handig.

Als een koe zo waar.
#8 - 28-03-2006, 20:10 uur

FreezeM

In het zuiden kent men niet echt het woord OV. In San fransisco zitten eigenlijk alleen toeristen in de trammetjes.
Wel eens in San Diego geweest? Daar hebben ze trams en bussen hoor :)
In San Fransisco zijn niet alleen de toeristen trammetjes, ook gewone trams en bussen. Misschien zijn ze je niet opgevallen omdat ze zo stil zijn. Er zitten daar zeker niet alleen toeristen in hoor. Een auto aanschaffen kan handig zijn maar denk er aan dat parkeren in grote steden erg duur is.
#9 - 29-03-2006, 09:21 uur

XcIsIoN

San Diego heeft inderdaad die trammetjes, stom ik was ze vergeten. Maar moet eerlijk zijn het is niet het OV zoals ik in Nederland ken. Het is velen malen beperkter. En inderdaad in SF heb ik de normale bussen niet voorbij zien komen.
Trouwens als jij met je auto naar je werk gaat zullen de kosten wel meevallen veel bedrijven hebben daar een ruimte om te parkeren.
#10 - 29-03-2006, 20:54 uur

yvonnaah

ik denk dat ik weer ff genoeg weet. iig bedankt voor het beantwoorden van mn vragen :)
#11 - 03-04-2006, 21:57 uur
can't have the "femme" without the "fatale"

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15