Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stage lopen in NY (is dat nou echt zo moeilijk?)

Discussie gestart

tomaskoolhaas

Ik wil graag stage gaan lopen in de New York. Ik studeer nu International Business and Management Studies. Ik wil graag iets in het bedrijfsleven gaan doen, een commerciele functie of manager in opleiding of iets met verkoop enz. Ik wil een stage van 10-11 maanden gaan lopen. Ik heb al veel gelezen op deze site maar zit toch nog met een vraag.

Hoe ik het begrepen heb is dat ik bedrijven kan aanschrijven en mezelf kan aanbieden. Daarnaast heb ik begrepen dat er ook een speciaal boek bestaat waarin de stage plekken van dat jaar staan vermeld. Ik ben van plan 100 desnoods 200 bedrijven aan te schrijven en ook om op zoveel mogelijk stages te reageren uit dat boek. Als ik eenmaal ben aangenomen kan ik er voor kiezen om zelf de benodigde visa te regelen of aan mijn toekomstig werkgever vragen dit te doen.

Als ik het zo lees klint het niet heel moeilijk, wel veel werk maar dat moet toch wel lukken denk ik zo. Of heb ik het mis? Ik hoor en lees namelijk vaak dat het zo moeilijk is. Mijn vraag is of de bovenstaande produre die ik heb beschreven juist is of dat ik het verkeerd heb begrepen.
#1 - 04-09-2006, 19:09 uur

B-man

Ik wil graag stage gaan lopen in de New York. Ik studeer nu International Business and Management Studies. Ik wil graag iets in het bedrijfsleven gaan doen, een commerciele functie of manager in opleiding of iets met verkoop enz. Ik wil een stage van 10-11 maanden gaan lopen. Ik heb al veel gelezen op deze site maar zit toch nog met een vraag.

Hoe ik het begrepen heb is dat ik bedrijven kan aanschrijven en mezelf kan aanbieden. Daarnaast heb ik begrepen dat er ook een speciaal boek bestaat waarin de stage plekken van dat jaar staan vermeld. Ik ben van plan 100 desnoods 200 bedrijven aan te schrijven en ook om op zoveel mogelijk stages te reageren uit dat boek. Als ik eenmaal ben aangenomen kan ik er voor kiezen om zelf de benodigde visa te regelen of aan mijn toekomstig werkgever vragen dit te doen.

Als ik het zo lees klint het niet heel moeilijk, wel veel werk maar dat moet toch wel lukken denk ik zo. Of heb ik het mis? Ik hoor en lees namelijk vaak dat het zo moeilijk is. Mijn vraag is of de bovenstaande produre die ik heb beschreven juist is of dat ik het verkeerd heb begrepen.

Dat boek ken ik niet. Wel zijn er vast websites te vinden waar je stages kunt vinden. Ook "normale" jobsites vermelden stageplaatsen en je kutn natuurlijk ook gewoon bij bedrijven die je interesseren solliciteren. Het vinden van een goede stageplek is eigenlijk wel het moeilijkste van de hele procedure maar het is geen "horror" hoor. Je moet wel veel info invullen en aanvragen voor het aanvragen van een visum maar ook dat valt wel mee als je alles maar op tijd regelt. Vind zsm een bedrijf waar je stage kunt lopen want dan kun je pas beginnen aan een visumaanvraag.

Kijk o.a. ook bij www.nuffic.nl, daar kun je ook info vinden over stage lopen in de VS.

Belangrijkste: BEGIN OP TIJD!

B-man
#2 - 04-09-2006, 20:59 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

tomaskoolhaas

Bedankt voor je antwoord B-man.

Ik heb nog een vraag. Wat zijn de beweegredenen/voordelen voor een bedrijf in New York om een Nederlandse student in dienst te nemen voor een stage plek? Waarom nemen ze niet gewoon iemand uit de stad of het land zelf? Scheelt een hoop geregel met visa en werkvergunning en dergelijke.

Weet jij hier een zinnig antwoord op te geven B-man of wellicht iemand anders?
#3 - 05-09-2006, 20:21 uur

B-man

Bedankt voor je antwoord B-man.

Ik heb nog een vraag. Wat zijn de beweegredenen/voordelen voor een bedrijf in New York om een Nederlandse student in dienst te nemen voor een stage plek? Waarom nemen ze niet gewoon iemand uit de stad of het land zelf? Scheelt een hoop geregel met visa en werkvergunning en dergelijke.

Weet jij hier een zinnig antwoord op te geven B-man of wellicht iemand anders?

Meestal hebben ze daar geen echte reden voor, als jij de juiste kwalificaties hebt dan willen ze best dat beetje moeite doen voor je visum.
#4 - 05-09-2006, 23:55 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

tomaskoolhaas

Opnieuw bedankt voor je antwoord B-man. Het wordt me steeds duidelijker hoe ik het wil gan aanpakken en wat wel en niet te doen.

Nog een vraag. Stel dat ik een stage plek heb weten te regelen voor 10-11 maanden is het dan 100% zeker dat ik de benodigde visa/werkvergunning krijg. Of zijn er dan nog haken en ogen waarop het kan stuk lopen?
#5 - 06-09-2006, 12:18 uur

B-man

Opnieuw bedankt voor je antwoord B-man. Het wordt me steeds duidelijker hoe ik het wil gan aanpakken en wat wel en niet te doen.

Nog een vraag. Stel dat ik een stage plek heb weten te regelen voor 10-11 maanden is het dan 100% zeker dat ik de benodigde visa/werkvergunning krijg. Of zijn er dan nog haken en ogen waarop het kan stuk lopen?

Nou over het algemeen zal je die visum gewoon krijgen! Mensen die bijv. ooit gearresteerd zijn, een keer te lang in de VS hebben verbleven, etc. kunnen problemen krijgen maar ik neem aan dat dat geen probleem zal zijn?!

Als je gewoon alles netjes invult en je een goed bedrijf hebt en kan aantonen dat je een bepaald bedrag te besteden hebt tijdens je verblijf (maar dit staat allemaal duidelijk in de aanvraagformulieren) dan zie ik niet zo snel waar het fout kan lopen.
#6 - 06-09-2006, 20:03 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15