Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stage lopen/Highschool

Discussie gestart

Prissy

Hallo,

Ik ben Priscilla en ik wil al sinds ik in Amerika ben geweest 4 jaar geleden graag daar wonen en werken of een jaar daar heen voor stage/school. Ik ga volgend jaar de opleiding Toerisme doen en daarna wou ik graag naar Amerika, voor Highschool of om daar ervaring op te doen met Engels en hun cultuur.

Ik wil daar graag stage lopen op LAX (Internationale vliegveld van Los Angeles) of naar een Highschool in Californie. Het is ook zo dat ik pas over 4 jaar daar heen kan gaan. Ik heb al informatie opgevraagd via EF (student exchange program) maar dat is vrij duur. Ik ben nu 15 en mijn ouders vinden mij te jong om alleen een jaar naar Amerika te gaan naar een gastgezin.

Daarom vroeg ik me af ofdat iemand misschien tips heeft om goedkoper dat te doen of een goeie school die niet te duur is.

Priscilla  ;D
#1 - 27-11-2005, 13:41 uur
Wat moet ik hier neerzetten? ;D

Ik wil dus naar de VS daarom heb ik me hierop ingeschreven! ;D

ProUSA-Ewout-

Hey Priscilla, onder het motto beter laat dan nooit ( ook al ben ik net lid ) hierbij mijn advies.
Ik zou als ik jou was sowieso eerst je havo diploma halen en dan nog is goed nadenken wat je precies wilt worden later, je zou namelijk ook iets kunnen doen zoals International Management, of misschien Commerciële Economie, ik vraag me namelijk af of er nog veel vraag is naar een mensen voor de tourisme branche.. Verder zou je je mentor of jaarcoordinator is kunnen aanspreken !

Succes
#2 - 18-04-2006, 22:34 uur
God bless the USA

marleencolorado

Hoi Priscilla!
Welkom op het forum. Super die interesse in Amerika!

Ik heb via EF een Highschool year gedaan in de VS. Dit was echt een super ervaring. Je zegt dat je nu 15 bent en ik begrijp dat je nog op de Havo zit. Voor een uitwisselingsprogramma voor een highschool year mag je niet ouder zijn dan 18 wanneer je er heen gaat. Als je een highschool year wilt doen, dan raad ik je aan dat na de Havo te doen voordat je een andere opleiding begint. Ook omdat het jaar in de VS een grote toevoeging kan geven op je vervolg opleiding. EF is inderdaad duur, maar voor een jaar in de VS bij een gastgezin, op een highschool, de cultuur en de taal leren is het het zeker allemaal drie dubbel waard. Je ontmoet veel nieuwe mensen die vaak vrienden zijn voor het leven. Of het goedkoper kan dat weet ik niet, in 2001 (toen ik heen ging) heb ik verschillende organisaties overwogen maar EF kwam als beste uit de bus en de prijzen lagen allemaal dicht bij elkaar. Er zijn mensen die zelf een highschool year plannen maar dat zijn er maar enkele. Highschools willen graag een backup zoals een coordinator of een organisatie voor als er iets niet goed gaat. Ook heb je een plaats om te leven nodig. Alle organisaties zijn bekend bij het consulaat en een visum voor een highschool year is via een organisatie dus ook zo te regelen. Dit zijn de voordelen die je krijgt voor de prijs.

Over je vervolg opleiding, er is in de VS zeker vraag naar mensen in de toerisme branch. Alleen zoals je hier op dit forum hebt gelezen is het niet heel erg makkelijk om zomaar even een stage te doen in Amerika. Ewout geeft je een goed advies om eens met je coordinator te spreken. Als je echt iets wil dan kan het zeker gebeuren. Aan welke toerisme opleiding zit je te denken? Als je dat al weet kun je misschien daar informeren wat de stage mogelijkheden in het buitenland zijn.

Heel veel succes!

Marleen.
#3 - 19-04-2006, 09:03 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Prissy

Hallo Ewout en Marleen,

Hartstikke bedankt voor jullie berichten, ik ga er denk ik nog eens heel goed over nadenken en met mijn ouders over praten. Ik heb er ook al met mijn decaan over gepraat maar die weet er niet zoveel over. Ook ben ik naar de open dag geweest voor het ROC en heb ik gevraagt of het mogelijk is om een jaar naar het buitenland te gaan. Volgens hun kan dat wel, maar dan heb ik natuurlijk mijn ouders nog! Ze vinden het echt te duur en het is niet zo dat ik bakken met geld verdien en dus zo een beetje kan mee betalen.

Haha, en ik zit op het VMBO TL/GL maar doe Engels op HAVO-niveau.  ;)

Priscilla

#4 - 19-04-2006, 11:30 uur
Wat moet ik hier neerzetten? ;D

Ik wil dus naar de VS daarom heb ik me hierop ingeschreven! ;D

marleencolorado

Hehe ja hoe dat Havo opeens in het hele verhaal kwam week ik niet, heb het eigenlijk blindelinks overgenomen van ewout. Maar goed je kunt na het vmbo ook een highschool year doen, even voor de goede orde.

Ja al mijn spaar geld is wel opgegaan aan het jaar en mijn ouders hebben er flink wat voor moeten neerleggen. Toch wilde zij dat ik het ging doen en stonden ze 100% achter mij. Zoals ik al zei het is echt een top ervaring.

Veel suc6 en keep us posted! Marleen.
#5 - 19-04-2006, 12:14 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Prissy

Maakt niet uit, iedereen kan in de war raken!!  ;)

Mijn vader vind ook dat ik het moet doen omdat het een 'once in a livetime experience' is, maar mijn moeder is, hoe zal ik het omschrijven..., bang denk ik! En ze denken ook dat ik niet zelfstandig genoeg ben om daarheen te gaan.

Eigenlijk ben ik nu een beetje aan het twijfelen tussen de US en tussen Engeland, maar Engeland is echt HEEL veel duurder en ik wil eigenlijk naar Engeland EN Amerika! Haha, ik moet er dus echt nog even heel goed over na denken!!  ;)

Priscilla

PS. Will do ;)
#6 - 19-04-2006, 12:17 uur
Wat moet ik hier neerzetten? ;D

Ik wil dus naar de VS daarom heb ik me hierop ingeschreven! ;D

ProUSA-Ewout-

Allereerst wilde ik zeggen dat ik het goed vind dat je plannen maakt voor de toekomst, ook met een vmbo opleiding kan je veel bereiken, helemaal als je doorstudeert. Amerika is verder natuurlijk het land voor mensen die wat willen bereiken en er hard voor willen werken.

Hoi Priscilla!
Welkom op het forum. Super die interesse in Amerika!

Ik heb via EF een Highschool year gedaan in de VS. Dit was echt een super ervaring. Je zegt dat je nu 15 bent en ik begrijp dat je nog op de Havo zit. Voor een uitwisselingsprogramma voor een highschool year mag je niet ouder zijn dan 18 wanneer je er heen gaat. Als je een highschool year wilt doen, dan raad ik je aan dat na de Havo te doen voordat je een andere opleiding begint. Ook omdat het jaar in de VS een grote toevoeging kan geven op je vervolg opleiding. EF is inderdaad duur, maar voor een jaar in de VS bij een gastgezin, op een highschool, de cultuur en de taal leren is het het zeker allemaal drie dubbel waard. Je ontmoet veel nieuwe mensen die vaak vrienden zijn voor het leven. Of het goedkoper kan dat weet ik niet, in 2001 (toen ik heen ging) heb ik verschillende organisaties overwogen maar EF kwam als beste uit de bus en de prijzen lagen allemaal dicht bij elkaar. Er zijn mensen die zelf een highschool year plannen maar dat zijn er maar enkele. Highschools willen graag een backup zoals een coordinator of een organisatie voor als er iets niet goed gaat. Ook heb je een plaats om te leven nodig. Alle organisaties zijn bekend bij het consulaat en een visum voor een highschool year is via een organisatie dus ook zo te regelen. Dit zijn de voordelen die je krijgt voor de prijs.

Over je vervolg opleiding, er is in de VS zeker vraag naar mensen in de toerisme branch. Alleen zoals je hier op dit forum hebt gelezen is het niet heel erg makkelijk om zomaar even een stage te doen in Amerika. Ewout geeft je een goed advies om eens met je coordinator te spreken. Als je echt iets wil dan kan het zeker gebeuren. Aan welke toerisme opleiding zit je te denken? Als je dat al weet kun je misschien daar informeren wat de stage mogelijkheden in het buitenland zijn.

Heel veel succes!

Marleen.
Als dat zo is, hierbij dan mijn excuses ik heb me daar dan in vergist, ik hoor de laatste tijd namelijk vaak van kenissen dat de tourisme branche al een beetje verzadigd is. Maar dan zullen zij het wel bij het verkeerde einde hebben  2006-20

Hallo Ewout en Marleen,

Hartstikke bedankt voor jullie berichten, ik ga er denk ik nog eens heel goed over nadenken en met mijn ouders over praten. Ik heb er ook al met mijn decaan over gepraat maar die weet er niet zoveel over. Ook ben ik naar de open dag geweest voor het ROC en heb ik gevraagt of het mogelijk is om een jaar naar het buitenland te gaan. Volgens hun kan dat wel, maar dan heb ik natuurlijk mijn ouders nog! Ze vinden het echt te duur en het is niet zo dat ik bakken met geld verdien en dus zo een beetje kan mee betalen.

Haha, en ik zit op het VMBO TL/GL maar doe Engels op HAVO-niveau.  ;)

Priscilla


Waar een wil is , is een weg, als je echt naar Amerika wilt gaan kan je er ook voor kiezen om af en toe wat geld op zij te zetten van een bijbaantje, of overweeg eens om in een vakantie fulltime te werken. Amerika kost inderdaad best veel, maar ik kan je zeggen dat het , het allemaal waard is. En een bezoek aan een land dat door jezelf gefinancierd is , is als het kopen van iets duurs waar je hard voor hebt gewerkt. Je geniet er nog meer van ..

Maakt niet uit, iedereen kan in de war raken!!  ;)

Mijn vader vind ook dat ik het moet doen omdat het een 'once in a livetime experience' is, maar mijn moeder is, hoe zal ik het omschrijven..., bang denk ik! En ze denken ook dat ik niet zelfstandig genoeg ben om daarheen te gaan.

Eigenlijk ben ik nu een beetje aan het twijfelen tussen de US en tussen Engeland, maar Engeland is echt HEEL veel duurder en ik wil eigenlijk naar Engeland EN Amerika! Haha, ik moet er dus echt nog even heel goed over na denken!!  ;)

Priscilla

PS. Will do ;)
De vlucht naar Amerika is natuurlijk wat duurder, maar verder zullen de kosten wel meevallen, ik denk eerder dat Amerika nog goedkoper is gezien de gunstige koers van de dollar. Maar je moet er goed de tijd voor nemen eer je een beslissing neemt ! Ik ben netzoals Marleen ook benieuwd wat je gaat doen !
#7 - 19-04-2006, 12:57 uur
« Laatst bewerkt op: 19-04-2006, 12:59 uur door ProUSA-Ewout- »
God bless the USA

Prissy

Volgens mij is er nog wel veel werk in de Toeristische branche, ik wil niet als reisleidster ofzo werken, ik wil graag op het vliegveld werken als grondstewardess. Het liefste in het buitenland, ik weet niet waarom, ik vind Nederland niet zo leuk!!  ;)
Haha, jah daar ben ik het helemaal mee eens! Als je iets koopt waar je lang op hebt moeten wachten is het nog veel leuker.

Ik heb nog wel 2 jaar voor ik kan beslissen en ik zal er zeker heel goed over na denken en ik denk dat ik er binnenkort ook wel met mijn ouders over ga praten.

Ik heb eigenlijk nog wel een vraag, waar kan je het beste heen in Amerika voor een Highschool Year? Ik wil namelijk graag naar Californie omdat ik daar geweest ben, maar is het dan niet leuker om ergens heen te gaan waar ik niet geweest ben? (Ik ben in CA, Nevada en Florida geweest)
#8 - 19-04-2006, 13:02 uur
Wat moet ik hier neerzetten? ;D

Ik wil dus naar de VS daarom heb ik me hierop ingeschreven! ;D

ProUSA-Ewout-

Je bent niet de enige die Nederland niet leuk vind  2006-18, maar ik denk dat er in elke staat wel meerdere goede highschools zijn netzoals dat er in Nederland ook in elke stad verschillende middelbare scholen zijn. Je zal toch moeten kijken welke staat jou het meeste aanspreekt, of waar je je het meeste op je gemak voelt, als je al een paar keer in een bepaalde staat bent geweest is zo'n staat misschien leuker, immers je kent de lokale bakker ? Je hebt misschien wat vrienden/kenissen gemaakt .
#9 - 19-04-2006, 13:08 uur
God bless the USA

Prissy

Oh jah dat klopt! Nouja, ik maar 1 keer in Amerika geweest dus ik ken de bakker niet vrees ik, ik ken wel mensen uit Minneapolis, die heb ik ontmoet op vakantie dit jaar en hun hebben aangeboden dat ik (als ik dat wil) ook bij hun mag verblijven in plaats van bij een gastgezin.
#10 - 19-04-2006, 13:14 uur
Wat moet ik hier neerzetten? ;D

Ik wil dus naar de VS daarom heb ik me hierop ingeschreven! ;D

bgroeneveld

En je kunt altijd  bij mij aankloppen als je in Minneapolis bent en even Nederlands wilt praten en/of uithuilen/uitschelden. D'r staat maar 1 Groeneveld in het telefoonboek van St. Paul (buurstad van Minneapolis, onze burgemeesters zijn de beste maatjes tegenwoordig, worden zelfs 'Brokeback Mayors' Genoemd).
#11 - 12-05-2006, 06:12 uur

mariska

Hallo Priscilla,

Ik las je plannen om na het VMBO een jaar high school te gaan doen. Ik wilde je meegeven dat een VMBO-diploma toegang geeft tot een community college in de VS. Dat is een 2-jarig (zgn. junior college) aan het eind waarvan je een associate degree kunt halen. Als je een goede community college uitkiest (waar ze ook studiebeurzen aan buitenlandse studenten geven), kun je na 2 jaar overstappen naar een goed vierjarige regulier college om je bachelor's graad te halen. En als je er dan nog niet genoeg van hebt, nog even door naar een Master's.

Kortom, ga niet alleen voor een leuke ervaring maar probeer tegelijkertijd goed te investeren in het halen van een diploma waarmee je op termijn misschien ook nog iets kunt als je terug bent in NL. Succes!
#12 - 30-06-2006, 21:05 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15