Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Studeren in Amerika

Discussie gestart

nickdepeinder

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen aan jullie allemaal te stelen.
Ik wil meer weten over studeren in Amerika.

Ik weet al een aantal dingen, maar nog niet alles.
Ik hoop dat jullie de vragen kunnen beantwoorden.

Dit zijn de vragen:

1.) Na High School komt natuurlijk College, maar betekend het ook dat je dan woont op die school? ( dus dat je een kamer deelt met iemand anders, en dat je woont en leert op die school voor 1 jaar.)

2.) Je moet ongeveer 60.000 per jaar betalen, wat wordt er met dat geld  gedaan?

3.) Wat moet je allemaal zelf betalen naast die 60.000 dollar?

4.) Is het leuk om 1 jaar te studeren in het buitenland.

5.) Weten jullie goeie en leuke scholen?

6.) Ik zoek een school in Amerika, maar ik weet niet welke. (ik wel echt z'n school dat je altijd ziet in een film. ik wil echt z'n goed gevoel hebben bij die school.
weten jullie wat ik bedoel?)

Heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Gr. Nick. >:D ^-^
#1 - 27-08-2008, 10:00 uur
n.i.c.k

B-man

1) Meestal woon je inderdaad op de campus in een "dorm" maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

2) Bij een beetje school (private) mag je wel rekenen op zo'n $30 a $40 duizend (soms kan het wel wat goedkoper hoor) per jaar aan tuition fees en daar komen uiteraard kosten voor boeken, inwoning, etc. bij. Scholen in de VS zijn erg duur vergeleken bij ons maar dat komt omdat de overheid een groot deel voor ons betaald en we nog eens studiefinanciering en een OV krijgen ook. De meeste studenten in de VS eindigen hun studie dan ook met grote schulden.

3) Zoals ik hierboven al aangaf is de $30 a $40 duizend je tuition fee (inschrijfgeld). Bij sommige scholen zit je dorm room erbij maar bij veel scholen moet je hier ook nog een gering bedrag per maand voor betalen. Vervoer, boeken, eten/drinken, etc. betaal je zelf. Ik denk dat je met "jouw" berekening van $60.000 dus wel zeer goed gedekt bent (voor een jaar). Kijk ook goed naar allerlei verzekeringen die erbij komen kijken.

4) Het is absoluut leuk om een of meerdere jaren in het buitenland te studeren/stage te lopen. Je ontmoet nieuwe mensen, culturen, etc. en het is absoluut een verrijking voor je ontwikkeling en levenservaring. Bedrijven zien dit ook graag staan op een CV.

5) Tja, er zijn tig goeie en leuke scholen in de VS. Kijk eerst eens welke richting je op wilt qua studie en in welke stad je eventueel heel graag wilt studeren. Ben ook wel realistisch, veel mensen willen uiteraard graag naar Harvard, Stanford, etc maar het is zeeer moeilijk om daar binnen te komen.

6) De scholen die je in films ziet bestaan wel maar het zijn natuurlijk wel scholen die mooi binnen het filmplaatje passen. Lang niet elke school ziet er uit als een mooi oud kasteel met bossen en wat nog meer. Maar ze zijn er zeker wel. Wat je moet doen is een lijstje voor jezelf maken met 5 steden waar je graag heen zou willen en/of 5 scholen waar je heen zou willen (nogmaals blijf realistisch). Vraag van alle scholen de info-pakketten aan, daar heb je echt heel veel aan! Kies er dan 5 uit. Pak er altijd eentje waarvan je denkt dat het heel moeilijk gaat zijn om binnen te geraken (noem een Harvard of Stanford), 2 die haalbaar zijn en realistisch gezien je eerste keus zijn en 2 die je net hebt laten afvallen voor je nummers 2 en 3 maar die relatief gezien "zekerheidjes" zijn. Let er wel op, alleen voor het insturen van een aanvraag kan je bij een gerenommeerde school als Harvard al iets van $200 betalen voordat ze hem in behandeling nemen.
#2 - 27-08-2008, 11:49 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

nickdepeinder

bedankt voor de infor b-man. :)
#3 - 28-08-2008, 10:24 uur
n.i.c.k

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15