Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

studeren in utah

Discussie gestart

sweetest_mio

Mijn vriend gaat daar 3 jaar werken voor de nato in SLC - Ogden .
Ik heb ook al heel wat info verzamelt, en lijkt me heel moeilijk om niet alleen aan een werkvisum te raken maar ook nog eens aan werk te raken, vooral ook door de specifieke beroepen.
Ik wens er te werken in it. Heb meer dan 7jaar ervarin in helpdeskfuncties.
Indien ik daar geen werk in vind wens ik daar te studeren.
Ik zou op kosten van mijn vriend kunnen leven doordat hij me dan te laste neemt,
daardoor is het studeren misschien haalbaar, heb je daar mss ervaring mee?
Daar heb ik ook al wat van opgezocht, en lijkt me ook moeilijk.
Inschrijvingsperiode is reeds voorbij dacht ik. In november inschrijven om hetvolgende jaar in september te kunnen starten.
Heb ook wat schrik over moeilijkheidsgraad en ook door andere taal.

Zijn er soms mensen die hier meer ervaring in hebben?

Info meer dan welkom.
s.
#1 - 23-01-2006, 16:43 uur

Ebelix

Het spijt me om even keihard te komen binnenvallen. Je moet getrouwd zijn wil je in aanmerking komen voor een visum als je daar wilt gaan werken of wil gaan samenwonen met je vriend.

Voor studeren kan je wel een visum aanvragen maar dan los van je vriend. Let er wel op dat studeren in Amerika een kostbare zaak is.

Lees het forum maar goed door dan zie al snel wat wel en wat niet mogelijk is.

Succes
#2 - 23-01-2006, 17:23 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

FreezeM

Als je vriend voor levensonderhoud en studie kan opdraaien is het misschien een mogelijkheid om hem als sponser te gebruiken maar ik weet niet of ze dat doen aangezien je vriend ook een tijdelijk visum heeft. Dit zou je moeten uitzoeken of navragen. Succes!
#3 - 23-01-2006, 20:19 uur

sweetest_mio

dank je voor de info.

ik heb de prijzen gezien, maar kan het niet geloven
heb jij informatie over de prijzen en de mogelijkheden? sites?

waaruit bestaat de procedure als sponser?
#4 - 24-01-2006, 17:02 uur

sweetest_mio

heeft er iemand ervaring met studeren in utah?
wordt het ginder wat anders opgevat dan hier?
wat is het verschil in kwaliteit?
#5 - 09-02-2006, 12:08 uur

Dusza

ik heb de prijzen gezien, maar kan het niet geloven

Dat zou je beter wel doen. Met $10,000 voor één jaar doe je niks, reken dus maar op > $ 20,000.

Wat de taal betreft: als jij als helpdeskmedewerker gewerkt hebt in de IT, dan veronderstel ik dat je toch wel gewend bent om bv. Engelstalige handleidingen zelfstandig door te nemen? Wel, dan zal het ginder ook wel vlotten.

Kwaliteit van de opleiding? Kan variëren. Soms stukken beter dan de Belgische, soms niet.

Maar blijft het feit: ben je er zeker van dat je 'zomaar' naar ginder kan om te gaan studeren? En dat je aan kan tonen dat je die jaren studie kan betalen, inclusief je levensonderhoud?
#6 - 09-02-2006, 12:17 uur

B-man

heeft er iemand ervaring met studeren in utah?
wordt het ginder wat anders opgevat dan hier?
wat is het verschil in kwaliteit?

Nou de kwaliteit is over het algemeen goed maar er is wel een verschil in "private" en "public schools". Laat je niet te snel misleiden door namen als "university" en "college", veel mensen hebben de illusie dat een university altijd beter is dan een college maar dat is lang niet altijd zo! Er is al eerder vermeld dat het geen goedkope zaak is om in de VS te studeren en dat is het ook niet, zeker niet op een private university/college en dat kan ik je toch aanraden. Met $10.000 kom je niet ver, je moet dat toch minimaal verdubbelen (maar hou rekening dat $30.000 realistischer is)  wil je ergens geraken. In Amerika is het heel normaal om tienduizenden dollars te lenen voor je opleiding. Vergeet niet dat er instanties zijn die beurzen aanbieden http://www.beursopener.nl/ (veel deadlines lopen in het begin van dit jaar af dus ben er snel bij) dus zoek dat goed uit. Veel scholen bieden ook "scholarships" maar daar kom je niet altijd voor in aanmerking, ga dit ook goed na bij scholen waar jij eventueel heen zou willen. Ik geloof dat als je je aanmeld bij een school, en aangenomen wordt, zij al heel veel kunnen helpen bij je visumaanvraag waardoor zij ook meteen als jou sponsor fungeren, op websites van de scholen kun je hier al een hoop info over vinden.

B-man
#7 - 09-02-2006, 13:39 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

Onze Amerikaanse vrienden hebben ook kinderen die aan een van de vele Universities studeren. Die hebben mij inderdaad verteld dat een gemiddeld jaar per kind op ruim $30,000 dollar komt. Ja, dit is PER JAAR!

Dit met name omdat ze buiten hun eigen staat studeren. Blijven ze binnen de eigen staat, dan is het ietsjes goedkoper. De reden dat de meeste ouders ervoor kiezen om hun kind in een andere staat te laten studeren is in veel gevallen omdat hun kids dan zelfstandiger wordt verder van huis. Anders staan ze elk weekend op de stoep! LOL!

Natuurlijk zal de keuze van de school (College of University) ook een van de belangrijkere keuzes zijn natuurlijk.

Maar goedkoop is het niet. Met $10,000 dollar kun je helemaal niets. Ja, misschien een semestertje...  ???

#8 - 09-02-2006, 18:58 uur

bgroeneveld

Mijn zoon is bijna klaar met vier jaar Carnegie Mellon University in Pittsburgh, PA (technische kant van het theater, decors bouwen en zo). Kosten per jaar: $32.000 en dan komt eten, drinken, slapen en boeken dan nog bij. En mijn zus maar klagen dat haar dochter zeker 2.000 euro per jaar aan collegegeld moet betalen!

Zoonlief kon studeren omdat: wij vanaf zijn geboorte aan het sparen zijn geweest. En omdat wijlen Andrew Carnegie geld heeft achtergelaten voor steun aan studenten die studies doen die weinig in trek zijn. (er zijn jaarlijks vele acteurs en actrices in spé, mijn zoon is de enige die in mei een Bachelor's graad krijgt in zijn studierichting, d'r is ook één iemand die een Masters krijgt).

Een heel verschil met 1966 toen ik begon te studeren aan de Universiteit van Amsterdam. Aanvankelijk was dat vier jaar elk jaar 200 gulden en dan de rest van je leven gratis studeren. Toen ze dat veranderden in 1000 gulden per jaar, zijn we massaal de straat op geweest.

Als je goedkoper wil kun je een 'community college' of een staatsuniversiteit proberen. Voor een staatsuniversiteit moet je een jaar in de staat wonen om goedkoper te kunnen studeren.

Maar wellicht kun je proberen iets te regelen, Amerikanen halen graag buitenlanders naar binnen, staat interessant. Nederlands is niet echt gewild, hoewel er meer Nederlands gegeven wordt dan je zou denken. Als je een andere taal spreekt/schrijft heb je wellicht meer kans (ik ken zelfs een Italiaan die Engelse literatuur geeft).
#9 - 10-02-2006, 08:17 uur

sweetest_mio

mss wel interessant als ik mss de mogelijkheid zou krijgen om nl te geven ofzo...

heb je een idee qua beurzen in belgie, heb daar niet onmiddellijk info over gevonden
#10 - 10-02-2006, 09:23 uur

bgroeneveld

Geen idee hoe beurzen in Belgie werken, weet zelfs niet meer hoe het in Nederland zit.

Maar daarvoor hebben ze toch een ministerie van onderwijs uitgevonden, niet?
#11 - 10-02-2006, 18:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15