Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

visum voor langer dan 3 maanden

Discussie gestart

brecht25

ik ben van plan om deze zomer enkele maanden rond te trekken in amerika, meer bepaald van oost naar west. aangekomen in california verblijf ik n tijdje bij mijn tante. dit alles zou waarschijnlijk langer dan 3 maand duren maar de normale visums zijn maar 3 maand geldig. iemand enig idee hoe ik toch een volledig visum kan verkrijgen. ik zou mss ook proberen daar te werken, om een zakcentje te verdienen.

alvast bedankt
#1 - 26-02-2009, 13:31 uur

pietervds

ik ben er niet heel erg in thuis, maar weet dat als je als student een jaar in de states gaat studeren een J1 visum nodig hebt. Zoek daar eens naar en browse eens door dit forum; hier wordt ook behoorlijk met visumvragen gestrooid.
#2 - 26-02-2009, 13:36 uur
Blessed is he that readeth

bgroeneveld

B visum, is voor toeristen die langer willen blijven. Ga eens grasduinen op de website van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam (moet te vinden zijn). Je moet dan wel kunnen aantonen dat je van plan bent terug te gaan. Misschien kan je tante in de VS een briefje schrijven (liefst 'notarized') waarin ze zich garant stelt voor je verblijf en terugkeer.

Werken kun je wel vergeten. Zwart werken is natuurlijk altijd mogelijk, maar het heet niet voor niets 'zwart', als je gepakt wordt, ga je het land uit en mag je jaren niet terugkomen.
#3 - 26-02-2009, 16:17 uur

pietervds

ben benieuwd, waarom het zo lastig is om legaal te werken?
#4 - 27-02-2009, 09:29 uur
Blessed is he that readeth

Ebelix

Omdat je een werkvisum moet hebben om te kunnen werken en deze worden bijna niet verstrekt. Zonder werkvisum krijg je geen ssn nummer en zonder dit nummer kan je niet werken.

In Amerika geldt Amerikanen eerst.
#5 - 27-02-2009, 10:09 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15