Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vraag over verlengen 90 dagen visum

Discussie gestart

Rianne1984

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Volgend jaar ga ik voor tien maanden naar de VS om rond te trekken. Ik heb gehoord dat het mogelijk is om dan, als je 90 dagen toeristenvisum bijna verlopen is, de grens met Mexico of Canada over te gaan en dan weer terug te gaan, zodat je weer 90 dagen kan blijven. Klopt dit? En is het verstandig, of kan ik beter een visum via de ambassade regelen?

Groetjes, Rianne
#1 - 29-05-2006, 19:14 uur

FreezeM

Rianne,

Deze vraag is al vaker aan de orde gekomen hier. Het is beter om een visum aan te vragen. Je hebt geen enkele garantie dat ze je de tweede keer binnen laten, laat staan de derde keer. Er zijn geen  omschreven regels over hoe vaak je aanspaak mag maken op het Visa Waiver programma of hoeveel tijd er tussen twee verzoeken in moet zitten . Dus het is aan de ambtenaar bij de grens om te beoordelen en beslissen.
#2 - 29-05-2006, 20:12 uur

Rianne1984

Ok, dankjewel.
Eigenlijk wist ik dat ook wel, maar ik dacht misschien zitten hier een paar Amerikafanaten die het eens geprobeerd hebben en is het goed uitgepakt. Als ik die visumaanvraag procedure namelijk zo doorlees heb ik het idee dat ze het je zo moeilijk mogelijk willen maken om binnen te komen :)
#3 - 29-05-2006, 21:43 uur

FreezeM

Hahhaha.... wat denk je als je zonder visum vanuit Mexico komt.....
#4 - 29-05-2006, 22:11 uur

GoGriz

Ok, dankjewel.
Eigenlijk wist ik dat ook wel, maar ik dacht misschien zitten hier een paar Amerikafanaten die het eens geprobeerd hebben en is het goed uitgepakt. Als ik die visumaanvraag procedure namelijk zo doorlees heb ik het idee dat ze het je zo moeilijk mogelijk willen maken om binnen te komen :)

Echt wel een beter idee om een visum aan te vragen! 
#5 - 30-05-2006, 15:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15