Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat als mijn vriend een legal alien is, maar geen resident?

Discussie gestart

rani

hallo allemaal,

ik vond dit forum per toeval, en ik heb een vraag waarvan ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen. Mijn vriend woont in Amerika, maar is Canadees. Hij heeft een work visa voor drie jaar, dus nog geen green card, en zijn status is legal alien, geen resident. Ik wil naar Amerika verhuizen, en heb een green card aangevraagd via de Green Card Lottery. Als dit niet lukt, wat zijn dan de mogelijkheden? Trouwen met hem houdt niet in dat ik automatisch bij hem kan blijven, omdat hij Canadees is... Help!!
Alvast bedankt voor de moeite

rani
#1 - 06-12-2003, 18:50 uur

Johan

Dat zal erg moeilijk worden. Tenzij je een beroep uitoefent waarvan op dit moment in Amerika echt een tekort is aan personeel en zelfs dan zal het niet eenvoudig zijn.

Blijft over dat je een bedrijf in Amerika koopt want dat is dan zo ongeveer de enige weg die nog open staat. Maar das een weg die veel centjes behoeft en zin in een bedrijf te runnen in Amerika.

Johan
#2 - 13-12-2003, 09:02 uur

pellemans

Zodra je Canadese vriend een green card heeft, en jullie zouden trouwen, dan kun je volgens mij wel gewoon in de VS wonen. Je kunt echter niet werken.

Peter-FL
#3 - 04-02-2004, 20:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15