Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Legal Opinion Letter

Discussie gestart

NielsLettinga

Dag mensen,

omdat ik stage ga lopen in NYC moet ik van het CIEE (mijn sponsororganisatie) een SSN aanvragen. Als ik dit ga aanvragen moet ik een Legal Opinion Letter meenemen. Mijn vraag is nu; wat is dat? Kan iemand me hier bij helpen?! :)

Groeten Niels
#1 - 07-02-2006, 11:14 uur

B-man

Dag mensen,

omdat ik stage ga lopen in NYC moet ik van het CIEE (mijn sponsororganisatie) een SSN aanvragen. Als ik dit ga aanvragen moet ik een Legal Opinion Letter meenemen. Mijn vraag is nu; wat is dat? Kan iemand me hier bij helpen?! :)

Groeten Niels

Een "Legal Opinion Letter" is, zoals het eerste woord al aanduidt, een door een advocaat opgestelde brief. In het geval van het aanvragen van een SSN dient deze brief als een soort fianciele zekerheid ten opzichte van je werkgever. Het aanvragen van een SSN gaat vrij snel en meestal krijg je dat ding wel binnen 2 weken opgestuurd. Soms duurt het alleen wel eens langer, zelfs maanden, en er zijn dan wel eens werkgevers die er niet veel voor voelen om je in die tussentijd uit te betalen omdat ze bang zijn voor eventuele belastingtechnische gevolgen. Om aan te tonen dat je wel degelijk "legaal" je kaart hebt aangevraagd/of er in aanmerking voor komt krijg je dus die "Legal Opinion Letter" om dat te kunnen bewijzen. Ik heb daar verder niets voor moeten doen, CIEE geeft jou die letter zelf als het goed is. Je krijgt na aanvraag bij de Social Security Officer sowieso wel een receipt (vraag er anders naar) die aangeeft dat je een SSN hebt aangevraagd en dat hij dus onderweg is, dit kan ook als bewijs voor je werkgever dienen (als die al dan niet moeilijk mocht gaan doen).

B-man
#2 - 07-02-2006, 13:43 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Tekkel

#3 - 07-02-2006, 13:49 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

NielsLettinga

Dankje B-man,

ik heb die brief nog niet ontvangen van het CIEE. Dus ik ga ze maar ff bellen, het komt allemaal vast wel goed :).

Groeten Niels
#4 - 07-02-2006, 14:27 uur
« Laatst bewerkt op: 07-02-2006, 14:30 uur door NielsLettinga »

Dusza


Citaat van wie?  :o

Bart

niel S L E T tinga

Blijkbaar worden dergelijke 'scheld'woorden vanzelf gewijzigd. want als ik het zonder spaties typ, dan staat er dit:
nielSLETtinga
#5 - 07-02-2006, 15:26 uur

NielsLettinga

Mijn naam is een scheldnaam :P

minder....

Maar B-man, als ik het dus goed begrijp, ik moet de Legal Opinion Letter al hebben als ik naar de Social Security Officer toe ga?!

Groeten Niel? ???tinga :P
#6 - 07-02-2006, 15:40 uur

B-man

Mijn naam is een scheldnaam :P

minder....

Maar B-man, als ik het dus goed begrijp, ik moet de Legal Opinion Letter al hebben als ik naar de Social Security Officer toe ga?!

Groeten Niel? ???tinga :P

Nou hij meer is voor je werkgever bedoeld dan voor je SSN heb je andere papieren nodig, ze kijken daar waar je de VS bent binnengekomen, of je programma gesponsored/geregistreerd is, etc. maar op het moment dat je dat gaat doen moet je als het goed is al die letter hebben gekregen. Die is er volgens mij puur ter bewijs voor je werkgever dat je niet illegaal daar bent en dat hij je veilig kan uitbetalen als je je SSN nog niet hebt ontvangen. Ik heb als het goed is nog ergens een website van CIEE die ik toen ook gebruikte, ik ga even voor je kijken of ik iets kan vinden. Momentje

B-man
#7 - 07-02-2006, 16:01 uur
« Laatst bewerkt op: 07-02-2006, 16:03 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Ok, dit kan je misschien wat verder op weg helpen:

When you apply for a Social Security Card, be sure to ask the officer for a “receipt/ proof of application.”  This is helpful if your employer is hesitant to pay you without a card. CIEE has also provided you with a “Legal Opinion Letter” from a lawyer. This letter states that YOU ARE ELIGIBLE FOR A PAYCHECK EVEN IF YOUR CARD HAS NOT YET ARRIVED!

Op de volgende website kun je al de benodigde documentatie vinden:

http://www.workandtravelusa.net/download.html

B-man

#8 - 07-02-2006, 16:07 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

NielsLettinga

Dag B-man,

super bedankt voor deze informatie, precies wat ik zocht!

Groeten Niels :D
#9 - 07-02-2006, 17:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15