Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Werken in de states!

Discussie gestart

jakke

hallo,

Aangezien ik net nieuw ben op dit forum zal ik me eerst even voorstellen. Ik heb heel mijn 23 jaar in Nederland gewoond, in de randstad. Nu is Nederland in mijn ogen een prima land om in te wonen. Des al niet te min is het tijd voor verandering. Jullie voelen hem al aankomen ik wil dus naar de states,  patriot

Nu moet ik over een slordig half jaar in ieder geval in Nederland zijn. Ik zit dus aan een korte periode te denken, om Amerika in ieder geval gezien te hebben. Bevalt het, kan ik kort erna weer terug,
Ik denk aan periode van ongeveer 4 maanden.

Nu heb ik op internet wat zitten zoeken, en een bedrijfje gevonden dat auto's verplaats van mensen die met het vliegtuig verhuizen. Dus dat de auto (als in zonder truck:) naar de plaats van bestemming brengt. Klinkt als een script van een sappige Amerikaanse roadmovie. Maar de bedrijfjes die dit doen bestaan dus wel degelijk.

Wat ik nu graag van jullie wil weten hoe realistisch dit is. Zijn er bijvoorbeeld veel van dit soort bedrijfjes, kennen jullie misschien mensen in jullie omgeving die van een dergelijke service gebruikt gemaakt hebben? Heeft iemand op dit forum dit werk wel eens gedaan?

Het lijkt me een geweldige manier om de states te leren kennen. Speelt wel mee dat ik het momenteel niet heel erg breed heb, en dus onderweg iets van inkomen moet hebben.

Maar belangrijker is dat ik 23 jaar later nog een mooi verhaal kan ophangen over hoe ik ooit in Amerika terecht ben gekomen...
#1 - 26-01-2009, 17:57 uur

michael66

Actie 1: Zorg dat je een visum krijgt dat toestaat dat je daar mag werken.

Kijk eens op de diverse sites die daarover gaan, dan zul je erachter komen dat dat niet zomaar gaat lukken, tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Je kunt met een visa Waiver (via ESTA) als tourist toegang krijgen tot de VS, maar dat is voor maximaal 3 maanden en je mag niet werken, ook niet als vrijwilliger.

Actie 2: Voorlopig niet, eerst maar eens actie 1 voor alkaar krijgen.
#2 - 26-01-2009, 19:54 uur

Pieter79

Zoals Michael zegt, je komt het land bijna niet op een normale manier binnen. Maximaal 3 maanden op een toeristenvisum en je mag dan inderdaad niet werken.

Kort samengevat zijn voor de gemiddelde Nederlander dit de enige 2 mogelijkheden om permanent naar de USA te verhuizen:
1) Trouw met een Amerikaans staatsburger (wel lastig als je al getrouwd bent of een vaste relatie hebt)
2) Doe mee met de Green Card Lottery en hoop dat je 'm ooit wint (veel onzekerheid, je weet nooit wanneer en of het zover komt)

Succes en welkom op het forum!!

Gr. Pieter
#3 - 26-01-2009, 20:32 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

hdeweert

Hallo Jakke
Je bent niet de eerste die ontdekt dat hij graag naar Amerika wil.
Lees het forum eens door onder tijdelijke Visa’s.
Succes
#4 - 26-01-2009, 20:36 uur

jakke

Even ter verduidelijk ik ben niet zo zeer benieuwd naar dingen als visa's. (daar is inderdaad genoeg over te vinden).
Ik ben op zoek naar ervaring met het zogenaamde drive away werk.
#5 - 26-01-2009, 21:12 uur

Pieter79

Even ter verduidelijk ik ben niet zo zeer benieuwd naar dingen als visa's. (daar is inderdaad genoeg over te vinden).
Ik ben op zoek naar ervaring met het zogenaamde drive away werk.

Studenten doen dat werk wel eens als bijbaantje maar het lijkt me niet veel anders dan tijdens je vakantie met een huurauto van A naar B rijden, alleen dan iets sneller en zonder de ontspanning tussendoor. Ik denk ook niet dat een bedrijf een Nederlandse jongen dat werk laat doen, terwijl er genoeg mensen in Amerika zelf zijn die dit wel willen. Geen idee wat je verdient maar heel veel zal het ben ik bang niet zijn.

Heb je misschien al een Amerikaans paspoort?? Zonder (werk)visum kun je het echt vergeten.
#6 - 26-01-2009, 21:32 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Loek

Even ter verduidelijk ik ben niet zo zeer benieuwd naar dingen als visa's. (daar is inderdaad genoeg over te vinden).
Ik ben op zoek naar ervaring met het zogenaamde drive away werk.

Jij mag dan wel niet geinteresseerd zijn in dingen als visas, maar zonder (werk)visa kun je dit plan rustig vergeten.  Als je informeert naar zo'n baantje is het eerste wat een potentiele werkgever voor jouw invult het zogenaamde W4 formulier waar op je aangeeft volgens welke regeling jij in de US mag werken.  Geen visum; geen werk.  En bijna geen werkgever die zijn bedrijf op spel zet om jou illegaal in dienst te nemen.  Drive away werk wordt overigens voor 95% gedaan door studenten als bijverdienste en een goedkope manier om van hun studiestad naar huis te reizen en vv.  Het betaalt minimum loon en je komt alleen bij zo'n bedrijf binnen als je in het studenten netwerk zit naar wat mij is verteld.  Een andere voorwaarde die mogelijk roet in het eten gooit is de vereiste van een US rijbewijs.
#7 - 27-01-2009, 01:37 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2009, 01:41 uur door Loek »

ned in MO

Vele willen, weinigen kunnen :-\
#8 - 27-01-2009, 05:45 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

jakke

Even ter verduidelijk ik ben niet zo zeer benieuwd naar dingen als visa's. (daar is inderdaad genoeg over te vinden).
Ik ben op zoek naar ervaring met het zogenaamde drive away werk.

Jij mag dan wel niet geinteresseerd zijn in dingen als visas, maar zonder (werk)visa kun je dit plan rustig vergeten.  Als je informeert naar zo'n baantje is het eerste wat een potentiele werkgever voor jouw invult het zogenaamde W4 formulier waar op je aangeeft volgens welke regeling jij in de US mag werken.  Geen visum; geen werk.  En bijna geen werkgever die zijn bedrijf op spel zet om jou illegaal in dienst te nemen.  Drive away werk wordt overigens voor 95% gedaan door studenten als bijverdienste en een goedkope manier om van hun studiestad naar huis te reizen en vv.  Het betaalt minimum loon en je komt alleen bij zo'n bedrijf binnen als je in het studenten netwerk zit naar wat mij is verteld.  Een andere voorwaarde die mogelijk roet in het eten gooit is de vereiste van een US rijbewijs.

Visa probleem begin ik te begrijpen, had eerlijk gezegd dat dit voor iemand uit Nederland niet echt een probleem zou vormen. Maar aangenomen dat dit lukt is een minimumloon prima, moet denk ik een euro of 200/ 300 per maand overhouden. En lijkt me dat je met dit werk niet echt veel geld kwijt bent.
Rijbewijs schijnt vrij goed te regelen te zijn.

Zover ik het tot nu toe gevonden heb gebeurt dit werk vaak vrijwillig. Je kan het dan zien als een low budget manier van reizen. Je doet dan one-way en kan kiezen waar je heen wil. Ga je van punt tot punt, en heb je zelf geen voorkeur kun je ook betaald krijgen. Dit is dus ook wat ik zoek, al gaat het behoorlijk lastig worden om alles te regelen.

Neemt niet weg dat het te proberen valt.
#9 - 27-01-2009, 09:54 uur

hdeweert

Hallo Jakke
Een visa is nog wel te verkrijgen voor vakantie doeleinden maar een green card is wat moeilijker en die is juist nodig
om daar te mogen werken. Een rijbewijs is te verkrijgen als je een greencard hebt,  dus die krijg je  ook al niet zo maar.
 
Het zal niet erg lastig worden maar bijna onmogelijk om op jouw idee van door Amerika reizen uit te voeren. 
Harm
#10 - 27-01-2009, 10:15 uur

Loek

Nieuw!
...Maar aangenomen dat dit lukt is een minimumloon prima, moet denk ik een euro of 200/ 300 per maand overhouden. En lijkt me dat je met dit werk niet echt veel geld kwijt bent.

Dat zal nog niet meevallen.  Momenteel is minumumloon $6.55/uur en zal in July worden verhoogd naar $7.25/uur.  Laten we veronderstellen dat je werkvisum kunt regelen (onwaarschijnlijk) en een betaalde drive away baan kunt vinden.  Je wordt alleen betaald als je rijdt en als je 25 uur per week rijdt is dat veel.  Dus in een maand zou je ongeveer $750 kunnen verdienen hetgeen ongeveer 540 Euro is.  Als je onderdak, eten enz moeten betalen denk ik dat je er eerder aan tekort zult komen dan overhouden.

Citaat
Rijbewijs schijnt vrij goed te regelen te zijn.

Ik vermoed dat iemand je heir iets heeft wijsgemaakt.  De meeste staten geven niet zo makkelijk meer een rijbewijs af aan niet-ingezetenen.  Je zult moeten kunnen bewijzen dat je hier legaal verblijft en een officieel US adres hebt.  Dan moet je nog afrijden en daar moet je zelf een voertuig meebrengen die is verzekerd, hetgeen je weer papieren voor moet overleggen om te bewijzen.

Ik weet niet wat je informatie bronnen zijn, maar realiseer je dat de meeste amerikanen er geen flauw benul van hebbenvan  wat erbij komt kijken om als buitenlander hier in de US iets te regelen wat voor hun heel makkelijk is.  Als je een goeie bron van informatie wilt, vraag het aan een immigrant in de US die op legale wijze door de papiermolen is geweest.  Die zal je een heel ander plaatje schetsen.  Vraag het jezelf maar af: heb jij een gedetaillleerde kennis van waar een immigrant in nederland doorheen moet om in Nederland te mogen wonen en werken?  Je ziet jezelf misschien niet als immigrant, maar als jij in de US wilt werken wordt je door de immigratiedienst als dusdanig gezien.  Zoniet dan ben je een toerist, mag je niet werken en mag je na 90 dagen weer vertrekken.

#11 - 27-01-2009, 16:06 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2009, 16:18 uur door Loek »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15