Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op weg naar Jacksonville

Discussie gestart

Car

Hier is onlangs de beslissing gevallen om voor twee jaar te gaan wonen (en vooral werken  ;) in Jacksonville (Florida)
Ik zit nog vol met vragen en hoop dat binnenkort mede door het zoeken op internet (en hopelijk ongevraagd advies) snel meer duidelijk wordt.
Ik ben van plan om onze belevenissen bij te gaan houden op een weblog www.amerikhanen.blogspot.com
Zou het leuk vinden om met mensen in contact te komen die daar in al wonen.
#1 - 20-04-2010, 12:19 uur

hdeweert

Jacksonville is niet dicht bezaait met Nederlanders.  Lees anders eens de belevenis van Johan
die voorgoed een paar honderd KM verderop is gaan wonen.
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,10270.0.html
Harm
#2 - 20-04-2010, 12:36 uur

Car

Het verhaal van Johan had ik inderdaad al gevonden. Voor ons super interessant om nu te volgen.
#3 - 20-04-2010, 12:47 uur

martinm

Om op je vragen uit je voorstel topic terug te komen:

We zitten nog vol met vragen en hopen hier de komende tijd antwoord op te vinden.(hoe gaan we het regelen met belasting/ziektekostenverzekering/studiefinanciering IB groep door laten lopen ?, is er aan NL tv te komen in Amerika, wonen er meer Nl in Jacksonville, hoe gaat het met inburgeren als je maar twee jaar in een land verblijft)

Er is geen NL TV beschikbaar in Amerika, alleen uitzending gemist op diverse websites. De belasting gaat precies hetzelfde als in NL, neem eens een kijkje op de site van de belastindienst: http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-115.html
Over verzekeringen, wij hebben bv onze inboedelverzekering, voor ons huurhuis in Amerika, lopen via van der Ham Assurantien in Franeker (deze zijn gespecialiceerd in verzekeringen voor mensen die in het buitenland gaan wonen).  Over het inburgeren zou ik me maar geen zorgen maken, wij wonen nu bijna twee jaar in Virginia en wij vinden de Amerikanen zeer gastvrij en vriendelijk.
Meer vragen, dan hoor ik het wel (over ziektekosten kan ik weinig vertellen want onze ziektekosten zijn  geregeld via mijn werkgever)

Wij zijn 1 keer in Jacksonvile geweest, Carnival Cruiseline vertrekt namelijk uit Jacksonville richting de Bahamas.

Martin
#4 - 20-04-2010, 14:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15