Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

'rondje' rijden op Kauai/Maui

Discussie gestart

Steson

Hallo,

Na onze rondreis op het vaste land vliegen we door voor 6 nachten op Kauai en sluiten af met 6 nachten op Maui.
Op beide eilanden hebben we een SUV gehuurd.

Nu heb ik middels avonden lang surfen wat high-lights van beide eilanden die ik volgens mij wel moet gaan zien als ik er ben (want wanneer kom je er weer hè  ;))
Kauai:
-   Waimea Canyon
-   Kalalau lookout
-   Limahuli gardens
-   Na Pali coast
-   Jurassic Park fall (Manawaiopuna fall, Hanapepe Valley)
-   Hideaways beach (Princeville)
-   SeaLodge beach (Princeville, from building A at SeaLodge Resort)
-   Spouting horn (Poipu beach)

Maui:
-   Haleakala top voor zonsopgang
-   Road to Hana (oa. Wailua Falls)
-   Paako Beach (secret Cove), zuidkust bij Makena
-   Waianapanapa black sand beach (Keawaiki Bay)
-   Kaihalulu red sand beach (Hana bay)
-   Dragon’s teeth (Makaluna-pua Point, Kapalua)
-   Nakalele blowhole (tussen Kapalua en Wailuku)
-   Oheo Gulch (seven secret pools, onder Mü Olea)

Mijn vraag is hoe lang je er eigenlijk over doet om beide eilanden rond te rijden ?

Ik heb al gelezen van Road to Hana dat die best tijdrovend is. Op Kauai verblijven we aan de oostkust (Kapaa) en op Maui aan de westkust (Kaanapali).
Zijn de genoemde high-lights wel te doen in die dagen, of hebben we dan geen dagen meer over om op het strand te liggen ?
#1 - 01-08-2010, 19:51 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

Wij zijn vorig jaar op Kauai geweest.
Wij zaten in de Best Western in Kapaa en volgens mij is dat niet ver van waar jullie zitten.
Kan ook niet want het is een klein dorpje.
Het is een eiland qua grootte als Texel.

Naar de Waimea canyon zijn wij in Kekaha de weg omhoog gereden en naar beneden kwamen wij in Waimea uit.
Onderweg terug zagen wij bij Eleele de Kona koffie plantage, heerlijke koffie, diverse smaken (gratis proeven).

Als je naar Princeville rijdt, heb je nog een mooie vuurtoren en taro velden.
Verder door helemaal op het eind is een kleine baai om te snorkelen, daar begint ook een (lange) wandeling. Erg vermoeiend berg op.

Iets buiten Kapaa (richting) Lihue is nog een waterval.

Succes.
#2 - 01-08-2010, 22:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Steson

Dat is erg verrassend om te horen over de grootte van Kauai !!
Zo waren wij vorig jaar op Samoa en op het eiland Upolu werden wij ook verrast door de grootte !
Wij dachten wel een deel van het eiland te zien op 1 dag, maar we reden het eiland in 1 dag rond en overdwars......

fijn om te horen, volgens mij kunnen we dan zeker wel alles doen wat we in de planning hebben en ook nog de rust/strand pakken.
#3 - 01-08-2010, 22:24 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Steson

Wij zaten in de Best Western in Kapaa en volgens mij is dat niet ver van waar jullie zitten.

Wij zitten in ResortQuest/Aston Islander on the Beach.

Mogelijk heb je voor ons wat goede tips voor ontbijt of diner ???
Dat vind ik het leuke aan forums lezen, je leest bijna altijd wel goede tips over restaurantjes e.d.
#4 - 01-08-2010, 22:55 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

Wij hadden een appartement met keuken, hebben bij de supermarkt broodjes/beleg gehaald voor overdag en vlees voor de bbq 's avonds. Deze stond in de tuin en we mochten daarvan gebruik van maken. Zijn niet wezen uit eten.
#5 - 02-08-2010, 09:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

Je kunt op Kauai geen rondje rijden. Ten noorden van princevillerond Hanalei  houdt de weg (Hwy 560)op, i.v.m. de Waimea Canyon. Zover ik weet kan je zelfs met een 4WD niet verder.
De Waimea Canyon e.,d. kan je alleen rijden via de westkant.Hwy 550.

Op Maui is een eventuele kombinatie van Haleakala en de weg naar hana wel heeeel erg veel op 1 dag. De weg de Halekala op heeft veel bochten, je kunt echt neit snel rijden. Voor zonsopgang bovendien pikkedonker.
Je zou het in 2en kunnen splitsen met een overnachting in Hana. Of beide in aparte dagen doen.
De weg die ten noorden van Hana (Hwy 360) uitkomt is een slingerende 2-baans weg, soms hoog boven zee..
De weg ten zuiden (voorbij 7 sacred pools) is deels onverhard en soms door regen e.d. slecht tot heel slecht te rijden.
Officieel is dat stuk gesloten voor huurauto's.
Er loop verder een weg noord-west via Kapalua naar (Hawy 30) naar Kahului. ook hier is een deel bijzonder smal maar wel interessant. Ook voor deze route eventueel het weer in de gaten houden. Dit laatste is zeker op 1 dag van en naar Kaanapali te doen.

In Kaanapili is 's avonds weinig tot niets te doen, er staan alleen hotels met een klein shoppingcenter (Whaler village). Maar in Lahaina is het 's avonds heel gezellig, veel restaurants, bars e.d.
#6 - 02-08-2010, 11:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15